Statistik - vad vill du veta?

tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by tomtebloss »

Den listan du refererar till är ju hur många olika/unika spelare man förlorat/tagit zoner till/från. Det hindrar givetvis inte att du för önska det du vill ha ändå. Ville bara förklara.

När du loggat in på warded klickar du på ditt nick så ser du din egen stats på det. Men du ville ju ha en lista på vilka alla är.

Som på mig:
You have taken zones from 767 different turfers.
778 different turfers have taken zones from you.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Snusmumriken wrote:Finns två topplistor som gäller "taken zones from" och "lost zones to" på "global nivå" i warded. Jag skulle vilja se motsvarande för egen del (då man är inloggad i warded och ser sin egna statistik), dvs vilka tar jag flest zoner ifrån och vilka förlorar jag flest zoner till.
Skulle det anses för "integritetskränkande" så kan man presentera det befintliga "taken from" och "lost to" även för den pågående omgången så har man i alla fall lite mer aktuell allmän statistik att titta på. Helst ser jag förståss båda sorterna, dvs en mer privat och den allmänna ;)
Personlig statistik på det sättet ska nog inte vara allt för allmän....
Men jag ser inte något integritetsproblem med att man själv ska få se vem man tar/ förlorar zoner från/till, den informationen kan man ju ändå ta reda på via "app-notifieringar" :)

Håll tummarna :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Statistik - vad vill du veta?

Post by SunYour »

Varför inte en +- lista på taken from minus lost to? Är väl flådigare att ha plusstatistik ju!

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Sv: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

SunYour wrote:Varför inte en +- lista på taken from minus lost to? Är väl flådigare att ha plusstatistik ju!

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Jag fick läsa om det 3 gånger, men när jag förstod vad du skrev inser jag vilken briljant idé det är.... vad sägs som en tabell?:
Name.....Taken ....Lost....Total
SunYour: 234.........124....+110
wanwa:....27...........16.....+11
SaLa:........2.............4........-2


Såklart gärna också sorterbar på samma sätt som round history (dvs topp/botten-hundra) :)

Offtopic: Tomtebloss: 767 turfare??? :shock:
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Sv: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

SunYour wrote:Varför inte en +- lista på taken from minus lost to? Är väl flådigare att ha plusstatistik ju!

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
En bra idé till alla som saknar motivation, och som inte orkar jaga efter take-medaljer, ranker eller unika zoner längre; man kan jaga turfare istället :D

(I krig och turf är det inte meningen att man ska vara snäll ;) )
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Sv: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

affanicaffan wrote:
SunYour wrote:Varför inte en +- lista på taken from minus lost to? Är väl flådigare att ha plusstatistik ju!

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Jag fick läsa om det 3 gånger, men när jag förstod vad du skrev inser jag vilken briljant idé det är.... vad sägs som en tabell?:
Name.....Taken ....Lost....Total
SunYour: 234.........124....+110
wanwa:....27...........16.....+11
SaLa:........2.............4........-2

Såklart gärna också sorterbar på samma sätt som round history (dvs topp/botten-hundra)
Jaaa, precis så som affanicaffan visar det och SunYour beskrev det skulle vara suveränt :) - fick inte riktigt till det snyggt då jag försökte förklara ;)

@tomtebloss - hade allt koll på antal, men vill veta vem :) Däremot hade jag nog fattat lite fel eller inte tänkt alls egentligen på den lost/taken zones to/from toplist som finns... Den ändrar sig så långsamt så man blir sömning av att titta på den ;)
User avatar
hanihatten
Posts: 11
Joined: 13 Feb 2013 10:03
Country: Sweden
Location: Östersund

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by hanihatten »

Jag skulle vilja se statistik på vilka zoner jag tagit flest gånger som en top-list, både det totala antalet och per runda.

Sen skulle jag gärna vilja ha mer statistik i appen i telefonen. :)
User avatar
hanihatten
Posts: 11
Joined: 13 Feb 2013 10:03
Country: Sweden
Location: Östersund

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by hanihatten »

Annan statistik som jag skulle vilja se är medelvärde på antal takeovers och revisits per dag, både den totala summan sen första dagen man varit ute, samt per runda.

Här kommer ett exempel med fiktiva siffror för takeovers, men samma sak går ju att göra för revisits. Jag tycker den här statistiken vore intressant för att utvärdera varje runda då man enkelt kan jämföra med förra rundan eller med det totala snittet.

500 takeovers / 84 dagar = 5,95 takeovers / dag
114 takeovers / 31 dagar = 3,67 takeovers / dag den här rundan (nu skrev jag 31 dagar, men formeln skulle också automatiskt kunna räkna ut hur många dagar det var sedan rundan började)

Det är såklart informationen i fetstil som är intressant. :)
mrlindvall
Zonemaker
Posts: 137
Joined: 22 Apr 2012 21:12
Country: Sweden
Location: Alingsås

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by mrlindvall »

Jag skulle tänka mig mer utförlig info på den personliga startsidan som exempelvis:
Totalt antal poäng, poäng från takeover, poäng från PPH, poäng från revisits, antal "extra poäng" från neutrala zoner.
Antal takeovers, antal revisits, antal neutrala zoner tagna.
Antal besökta zoner -> klicka för lista, sorterade på antal besök.
Antal besökta regioner -> klicka för lista, sorterade på antal besökta zoner.
Turfdistance, turfdistance/zonbesök(både takeover och revisits).

Det hade blivit en lite fylligare och mer intressant startsida när man loggar in.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by affanicaffan »

Thunell wrote:Jag vill ha grafer över roundhistoryn där man kan välja typ 3 spelare och se hur deras poäng har utvecklats under omgången. t.ex. väljer jag jojje, thunell och blabert och får upp deras "poänggrafer", där ser jag att i början drog jojje ifrån och blabert o thunell låg en liten bit bakom, sen tappar blabert lite dag för dag, thunell går om jojje och drar ifrån rejält under resten av omgången...
+1 :D :D :D
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Tredje Part”