Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by knegge »

Ytterligare en frågeställning, står och faller denna tråd/region på en enda person ?
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Ahoy, dags att dämpa stormen i vattenglaset...
Zonen är nu lite större. För den som har tur, hinner ta den (på cykel) innan zonen tar slut, övriga får åka ner under bron och plocka den därifrån, eller vända och göra ett nytt försök.
Fantastisk utsikt från bron må jag säga!

Och Knegge, naturligtvis inte, är svaret.
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

Hmm, inte helt nöjd än, men det får väl duga tills någon annan vill klaga.

En utmärkt paddelzon förresten, har själv paddlat en del i Öreälven!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

affanicaffan wrote:Hmm, inte helt nöjd än, men det får väl duga tills någon annan vill klaga.

En utmärkt paddelzon förresten, har själv paddlat en del i Öreälven!
Bara för att det är en turfzon, får man inte glömma bort att använda sunt förnuft. Som någon påpekade, så får man kanske ta sig en funderare på brozoners vara eller icke vara...

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by wanwa »

Eventuellt lite halvt OT, men en lättbesvarad fråga som jag undrat över:
Drar större zoner mer data än mindre zoner? (Dvs ej antal hörn, utan bara sett till storlek.)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Objekten är ju vektorbaserade, så det är ju punkternas position som skickas över zonvis. Sedan väljer du ju storleken själv genom att zooma dessutom...

Mm, riktigt OT, men låt gå...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by wanwa »

@SunYour

Alltså skulle (exempelvis) VynBjurJagPå kunnat vara större utan att den krävde mer data.
(Inte något jag säger eller föreslår. Bara undrade om det var någon anledning i detta fallet och har undrat i andra fall och rent generellt.)

OT; dålig förkortning av mig. Off Topic menade jag. Blev On Topic nu då.

Bara att flytta ut min fråga och ditt svar till 'Allmänt om zoner' om du vill. Skulle kanske kunnat vara en egen tråd. Eller så raderar du allt så kan jag/någon skriva in det här:
TurfWiki - Frågor och svar

Edit: Fixat/infört.

Oavsett, tack så mycket.
User avatar
chefen
Posts: 16
Joined: 01 Oct 2012 21:45
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by chefen »

Mitt tålamod med västerbottens zonutläggare är nu slut. Det kan inte vara en slump att jag än en gång undrar varför inget händer med mina fullt legitima inlägg. Massa arrogans och ickesvar är vad man möts av.

Riktigt roande är också att begreppet "dubbla måttstockar" kan användas så frapperande:
SunYour wrote: Tycker lite synd om parkskötarna i Stadsparken där MiddlePark ligger. Dels är den vandaliserad av sorkar, kaniner eller vad det kan vara, totalt perforerad. Sedan fullt med spår efter cyklar, till och med i rabatten :-)
Zonen kunde göras liiiite större så det räckte att stanna på cykelstigen och inte behöva ta sig ut på gräset.
Lite andra tongångar när det gäller hemmaplan, eh?

För min egen del så är jag ganska obrydd, jag kan turfa med eller utan en vettig zonutläggare i västerbotten. Att det ska vara så här illa är dock ur en rätt&fel synvinkel riktigt tragiskt.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

chefen wrote:Mitt tålamod med västerbottens zonutläggare är nu slut. Det kan inte vara en slump att jag än en gång undrar varför inget händer med mina fullt legitima inlägg. Massa arrogans och ickesvar är vad man möts av.

Riktigt roande är också att begreppet "dubbla måttstockar" kan användas så frapperande:
SunYour wrote: Tycker lite synd om parkskötarna i Stadsparken där MiddlePark ligger. Dels är den vandaliserad av sorkar, kaniner eller vad det kan vara, totalt perforerad. Sedan fullt med spår efter cyklar, till och med i rabatten :-)
Zonen kunde göras liiiite större så det räckte att stanna på cykelstigen och inte behöva ta sig ut på gräset.
Lite andra tongångar när det gäller hemmaplan, eh?

För min egen del så är jag ganska obrydd, jag kan turfa med eller utan en vettig zonutläggare i västerbotten. Att det ska vara så här illa är dock ur en rätt&fel synvinkel riktigt tragiskt.
Vet du chefen, om du skrivit något i stil med "jag tycker fortfarande inte det är bra, vi behöver flera turfares åsikter" eller lägger fram argument som är konstruktiva, istället för ovanstående bjäbb så får du förmodligen mycket bättre respons.


Var vänlig håll god ton och var glad att någon på sin fritid tar sig an alla felanmälningar och bygger nya zoner efter bästa förmåga, enbart för att DU och andra turfare ska få en trevligare spelupplevelse.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
chefen
Posts: 16
Joined: 01 Oct 2012 21:45
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by chefen »

Blabert wrote:Vet du chefen, om du skrivit något i stil med "jag tycker fortfarande inte det är bra, vi behöver flera turfares åsikter" eller lägger fram argument som är konstruktiva, istället för ovanstående bjäbb så får du förmodligen mycket bättre respons.


Var vänlig håll god ton och var glad att någon på sin fritid tar sig an alla felanmälningar och bygger nya zoner efter bästa förmåga, enbart för att DU och andra turfare ska få en trevligare spelupplevelse.
Om vi börjar med att konstatera att du undviker sakfrågan och med en blandning av härskarteknik och nedlåtande försöker släcka just själva sakfrågan, så kan vi kanske gå vidare.

"Argument som är konstruktiva" är redan framlagda i mina poster. Dom har ignorerats.

Tala gärna om varför jag ska "vara glad att någon på sin fritid tar sig an alla felanmälningar och bygger nya zoner efter bästa förmåga, enbart för att DU och andra turfare ska få en trevligare spelupplevelse" när detta uppenbarligen är en övermäktig uppgift för vederbörande?
Locked

Return to “Västerbotten”