Seriespelet februari

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Seriespelet februari

Post by bubblan »

En rimlig lösning är väl att kaninmage får starta i div5 och jag placeras i div4.

Det som gör det extra surt för mig är ju att inhoppet endast syftade till att kunna skapa en div 6 och inte var en seriöst satsande seriespelare.

Hur löser vi detta?
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Seriespelet februari

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:28, edited 1 time in total.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Seriespelet februari

Post by embeoo »

Håller helt med dig bubblan, när det pratats om två veckors spärrtid innan omstart och så. Jag trodde kaninmage skulle läggas till efter omflyttningarna och därmed fylla upp så det blir en sexa. Sen kanske det inte är jätteroligt för de andra i den gruppen med en 200K-spelare...

Kanske Arias kan göra en uppoffring och frivilligt hoppa ner i femman?
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Seriespelet februari

Post by popeye »

bubblan wrote:Jag måste å det kraftigaste protestera!!

I flera dagar har jag kämpat som ett djur i streckstriden bland de inkvalande och de blåa i div4. Idag har jag säkrat platsen, och fått gratulationer i chatten, och så dyker kaninmage upp och "offrar sig" genom att en halvtimme före omgångsslut lägga in sig som inkvalande!

Om någon skulle göra detta borde det ju vara någon som inte påverkar streckstriden!

Knegge, jmarild, ni får helt enkelt fixa till detta så att det blir rättvist. Kaninmage tänker ju inte ens delta i seriespelet, säger han. Så där sent får man bara inte hoppa in och ändra förutsättningarna!

Håller ni inte med?

(det där med en extra division måste ju gå att fixa på ett mer smidigt sätt än att en 200000+ spelare hoppar in...)
Håller fullständigt med bubblan & TangoXray, så här såg det ut idag kl 10 och 11:30, dåligt upplägg.
Attachments
inkval-11-30.jpg
inkval-11-30.jpg (67.4 KiB) Viewed 2836 times
inkval-10-00.jpg
inkval-10-00.jpg (66.25 KiB) Viewed 2836 times
Image
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Seriespelet februari

Post by kaninmage »

bubblan wrote:En rimlig lösning är väl att kaninmage får starta i div5 och jag placeras i div4.

Det som gör det extra surt för mig är ju att inhoppet endast syftade till att kunna skapa en div 6 och inte var en seriöst satsande seriespelare.

Hur löser vi detta?
Hej!

Jag är ledsen att jag orsakade dig och andra turfare bekymmer. Jag hoppade in bara för att jag uppfattade situationen som att det önskades en extra spelare för att få till ytterligare en division, (vilket verkade vara önskemålet/positivt).

Det var inte min avsikt att göra livet surt för någon, ville bara hjälpa till. :(

Jag hoppar mer än gärna ner till kvalserien igen, vilken division jag spelar i spelar för mig ingen som helst roll, då mitt turfande ett bra tag framöver kommer att begränsas till promenix- och lite turistturf.

/Kaninmage
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Seriespelet februari

Post by popeye »

kaninmage wrote: Jag är ledsen att jag orsakade dig och andra turfare bekymmer. Jag hoppade in bara för att jag uppfattade situationen som att det önskades en extra spelare för att få till ytterligare en division, (vilket verkade vara önskemålet/positivt).

Det var inte min avsikt att göra livet surt för någon, ville bara hjälpa till. :(

Jag hoppar mer än gärna ner till kvalserien igen, vilken division jag spelar i spelar för mig ingen som helst roll, då mitt turfande ett bra tag framöver kommer att begränsas till promenix- och lite turistturf.

/Kaninmage
Varför hoppade du in 11:30?? :? Du kunde ju väntat till 12:30 :(
Image
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Seriespelet februari

Post by affanicaffan »

För att enligt Jimarilds regler så lägger man inte till nya omgångar förrän vid omgångsskiftet, vilket innebär att dessa 10 personer skulle ha behövt vänta en månad till på att få vara med....
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Seriespelet februari

Post by Blabert »

popeye wrote:
kaninmage wrote: Jag är ledsen att jag orsakade dig och andra turfare bekymmer. Jag hoppade in bara för att jag uppfattade situationen som att det önskades en extra spelare för att få till ytterligare en division, (vilket verkade vara önskemålet/positivt).

Det var inte min avsikt att göra livet surt för någon, ville bara hjälpa till. :(

Jag hoppar mer än gärna ner till kvalserien igen, vilken division jag spelar i spelar för mig ingen som helst roll, då mitt turfande ett bra tag framöver kommer att begränsas till promenix- och lite turistturf.

/Kaninmage
Varför hoppade du in 11:30?? :? Du kunde ju väntat till 12:30 :(
Förmodligen eftersom jimarild skrev att någon behövdes innan omgångens slut.

Tycker alla kan ta ett djupt andetag, det är väl självklart att kaninmage kommer hamna i lägsta divisionen så fort det blir ordning i tabellerna.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Sv: Seriespelet februari

Post by bubblan »

Blabert wrote:
Tycker alla kan ta ett djupt andetag, det är väl självklart att kaninmage kommer hamna i lägsta divisionen så fort det blir ordning i tabellerna.
Ingen kommentar från jimarild? Jag ser att http://turf.kng.se/serie/ har uppdaterats till mars-omgången utan att någon ändring skett.

Alla verkar ju vara ense att systemet med sena anmälningar inte är bra. Jag tycker att efter 20 dagar av månaden kunde vara en lämplig spärrtid. De som anmäler sig senare hamnar i Inkvalande för nästkommande månad.

Ingen kritik mot dig, kaninmage, du ställde ju bara upp för att kunna få sex divisioner. Nu hoppas jag att jimarild och knegge sett att du är villig att byta din plats.

Bortsett från detta är seriespelet en suveränt rolig idé och jag ser fram emot fortsättningen. Hoppas fler vill vara med. :)
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet februari

Post by Jimo »

Vad kul att ni är engagerade och tar seriöst på seriespelet. Det är med all önskvärd tydlighet jag läser att det finns ett stort stöd för att "låsa" kvalgruppen. Att göra det ligger nu i pipeline. Är det acceptabelt att gruppen låses en vecka innan? Andra förslag?
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”