Seriespelet februari

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet februari

Post by Jimo »

Ser att det inte stämmer i div5 och div6. De som åkte ur div4 ska naturligtvis hamna i div5 och inte i div6. Ordnar detta nu.

Jag är osäker på hur vi ska göra ur rättvisesynpunkt i den uppkomna situationen om sena tillägg i kvalgruppen. Flyttar jag upp bubblan (vilket känns rätt) kanske även TangoXray ska flyttas upp som drabbades av samma sak någon dag tidigare...hmm...gränssättning.

Tack för all feedback så att seriespelet blir bra och framöver kanske kan komma att inpleteras i appen, vem vet.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Seriespelet februari

Post by affanicaffan »

jimarild wrote:Är det acceptabelt att gruppen låses en vecka innan?
Acceptabelt och rekommenderat!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Seriespelet februari

Post by bubblan »

jimarild wrote:Vad kul att ni är engagerade och tar seriöst på seriespelet. Det är med all önskvärd tydlighet jag läser att det finns ett stort stöd för att "låsa" kvalgruppen. Att göra det ligger nu i pipeline. Är det acceptabelt att gruppen låses en vecka innan? Andra förslag?
Låter bra!
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Seriespelet februari

Post by bubblan »

jimarild wrote: Jag är osäker på hur vi ska göra ur rättvisesynpunkt i den uppkomna situationen om sena tillägg i kvalgruppen. Flyttar jag upp bubblan (vilket känns rätt) kanske även TangoXray ska flyttas upp som drabbades av samma sak någon dag tidigare...hmm...gränssättning.
Även TangoXray drabbades av sena inhopp (några dagar tidigare iaf även om dessa var bekanta från lagturfsidan), men problemet är väl att det inte finns någon spelare i div 4 att "rättvist" flytta ner, förutom kaninmage. Jag vann streckstriden med Tango då vi bägge visste vad det gällde. Hade Tango vunnit den skulle h*n ta kaninmages plats. Men nu var det jag som kom före.

Kom på att det också borde vara någon i skarven mellan div 5 och div 6 som också drabbades av det väldigt sena inhoppet. Någon som nu ligger i div6 men borde vara i div5.

VI får väl se februari-tävlingen som ett test av seriespel, och kunna göra några manuella justeringar när det visade sig bli oförutsedda effekter. Allt kommer säkert flyta smidigare i mars.

Ser att du tycker att det känns rätt med att jag får starta i div4. Du ska en stor eloge för att ha kommit på denna idé och satt den i verket.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Seriespelet februari

Post by Jimo »

bubblan: Jag har på känn att TangoXray irriterade sig på att du dök upp i listan. Hoppas han svarar för sig själv när han läser i denna tråd.

Vad tycker ni andra som är med i seriespelet? Hur löser vi denna prekära situation på ett rättvist och tillfredställande sätt?
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Seriespelet februari

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:35, edited 1 time in total.
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Seriespelet februari

Post by bubblan »

jimarild wrote:bubblan: Jag har på känn att TangoXray irriterade sig på att du dök upp i listan.
TangoXray får svara själv, men jag tror inte det. Minns inte exakt, men jag anmälde mig på http://turf.kng.se/serie/ ungefär en vecka innan omgången tog slut. TangoXray kunde se mig där hela tiden, och jag låg länge efter h*n.

Däremot var det några namn (Stone, Blackmoore, kanske nån fler), som anmälde sig i forumtråden, och som i ett väldigt sent skede (2 dagar innan typ) lades in i serietabellen, och plötsligt skickade ner TangoXray i tabellen. Jag tror det var det som h*n reagerade emot.
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Seriespelet februari

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 18:34, edited 1 time in total.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Seriespelet februari

Post by tretton »

Om jag får säga vad jag tror har det kollats på olika sidor, några har använt http://turf.kng.se/serie/, samtidigt som någon annan använt http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... 7,88,85,89. Den senare borde inte finnas kvar längre, går det plocka bort den, eftersom den inte gäller av vad jag har förstått? Det går väl ta bort lagen i lagturf, så försvinner jämförelsesidan.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Seriespelet februari

Post by affanicaffan »

tretton wrote:Om jag får säga vad jag tror har det kollats på olika sidor, några har använt http://turf.kng.se/serie/, samtidigt som någon annan använt http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... 7,88,85,89. Den senare borde inte finnas kvar längre, går det plocka bort den, eftersom den inte gäller av vad jag har förstått? Det går väl ta bort lagen i lagturf, så försvinner jämförelsesidan.
Helt klart så är det så! De gamla lagen bör plockas bort ASAP.
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”