Gotland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Auctionzone ligger på en privat gräsmatta med staket runt. Förslagsvis flyttas den sydväst ca 50m mellan de avlånga byggnaderna.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

AuctionZone ändrad.
Något förslag på var MixRanchZone kan flyttas?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by wanwa »

StarDust wrote: Något förslag på var MixRanchZone kan flyttas?
Hur långt kan du tänka dig att flytta den?
Jag kan komma med flera olika mer upplevelsestarka förslag än nuvarande placering/område.
Gotland är ju lite av en guldgruva om man vill hitta speciella/fina platser för zoner.
(Eller frågan kanske bara var riktad till GuteLappen förresten?)
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Förslag att flytta FlounderBay.
Image

I dagsläget (no offence) larvig placering, då det krävs vadabyxor för att ta den och det är inte ens en vattenzon.
Föreslår att den flyttas enligt bilden, det är fortfarande Flunderviken.

På tal om vattenzoner, det skule vara trevligt med en vattenzon på Gotland, kanske Kallbadhuset?
Image

Grymt jobb ni Zonebuidlers gör och den tid ni lägger ner, stor eloge!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Blabert »

Så, nu blev det väl en bra lösning? Tack för berömmet, vi tar åt oss!
Image
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Blabert wrote:Så, nu blev det väl en bra lösning? Tack för berömmet, vi tar åt oss!
Haha, kompromisslösning. Kul med så snabb respons [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] tack!
Atilla

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

Hej,
det är något fel med VBYZONE (Visby flygplats) försökte ta den 3 gånger ikväll men samma fel och kunde ta andra zoner emellan, så inget annat verkar fel.

Zonen räknar ned som den ska sedan kommer den där hide skylten flera gånger och zone taken kommer aldrig. Så zonen gick aldrig över till grön och min ägo. Däremot kunde man prova igen efter ett tag men samma resultat.

Borde väl få den där zonen trots allt. :D

/Atilla
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Atilla wrote:Hej,
det är något fel med VBYZONE (Visby flygplats) försökte ta den 3 gånger ikväll men samma fel och kunde ta andra zoner emellan, så inget annat verkar fel.

Zonen räknar ned som den ska sedan kommer den där hide skylten flera gånger och zone taken kommer aldrig. Så zonen gick aldrig över till grön och min ägo. Däremot kunde man prova igen efter ett tag men samma resultat.

Borde väl få den där zonen trots allt. :D

/Atilla
Hej Atilla och välkommen till Turf.
Har aldrig haft problem att ta den eller någon annan zon, bara man befinner sig i den.
Problemen brukar vara gps:en i telefon.
Jag kollade på dig en stund igår, såg ut som du var utanför zonen, rent fysiskt.
Testa att stå jämte statyn, du ser mina cykelspår i snön där.
Problemet kan även vara om du har WiFi aktiverat och du kommer till ett nätverk du har automatiskt uppkoppling till (flygplatsen i detta fallet), då kan Turf bli förvirrad om WiFi signalen är svag, telefonen kan då hoppa fram och åter mellan Wifi och mobilnätverket.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by TBIT »

Atilla wrote:Hej,
det är något fel med VBYZONE (Visby flygplats) försökte ta den 3 gånger ikväll men samma fel och kunde ta andra zoner emellan, så inget annat verkar fel.

Zonen räknar ned som den ska sedan kommer den där hide skylten flera gånger och zone taken kommer aldrig. Så zonen gick aldrig över till grön och min ägo. Däremot kunde man prova igen efter ett tag men samma resultat.

Borde väl få den där zonen trots allt. :D

/Atilla
Hej Atilla och välkommen till Turf! Om det inte hjälper att göra som GuteLappen säger så får du gärna rapportera detta på http://issues.turfgame.com/ med så exakta klockslag du kan och gärna med ett eller flera skärmskjut som visar problemet.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Atilla

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

Hej på er,
och tack för välkomnandet.

Till lappen: wifi har def varit på får prova någon gg utan att det är på och se innan vi går vidare. annars var jag i stort intill statyn på minst 2 ggrna så det tror jag inte var problemet.

Jag var där mellan 23-00 den 18:e, 3 ggr, men vi kan ju avvakta vad en bättre turfteknik kan ge.

Tack till lappen för en hjälpande hand till en noob, det uppskattas. Vi har ju haft rätt bra bataljer annars. Lite stolt att en så pass hög användare följer mig. :D

/Atilla
Locked

Return to “Gotland”