Grymma turf ögonblick!

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

alfaturfen
Posts: 19
Joined: 22 Sep 2012 17:31
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by alfaturfen »

Tror jag lämnar den till dig=)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by Zontjuven »

NiarB wrote:Började turfa på semestern i Norrland i somras. Väl hemkommen till Sollentuna så började jag fundera varför ingen tog den gula fina zonen mitt på Järvafältet. Var det för långt ut i skogen för storstadsborna tro?? Endera lördagen gav jag mig ut för att ta den, men efter att ha försökt att ta den från tre olika håll så fick [även] jag ge upp. Dagen efter och lite bättre förberedd så gick det bättre.

På väg ut från [zone]SäbyNightmare[/zone]:
Image
Det finns ju filmklipp från denna zon också :-)

Fd världsmästare i TURF
NiarB
Posts: 8
Joined: 18 Oct 2012 09:59
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by NiarB »

Zontjuven wrote: Det finns ju filmklipp från denna zon också :-)
Haha, detta hade jag missat. Var väl därför jag inte kände igen Nightmare i zonnamnet när jag tog den heller då. De där stövlarna kan inte ha varit till någon större hjälp... Jag lyckades dock missa 3 meters diket. ;)

http://www.funbeat.se/tracks/shownonav. ... ID=2210153
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

Idag när jag turfade och tog en kafferast med Farbrorp (även MCA som kom senare) vid Gotalley så började just en AIK - IFK match.

Här ser man hur dom börjar marschera just där vi sitter så vi fick lite "nervösa" känslor som att vi kanske... ska flytta på oss :P


Sen efter vi flyttade oss så stodd vi och kommenterade och såg dom enorma folkmassorna välla fram.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

Idag när rundan började om så tog jag hela innerstan sen runt hissingen (Göteborg) sen över älvsborgsbron och fick denna fina utsikten:
Image

När jag tagit Tunnelwatch märkte jag eftersom Farbrorp påpekat att dom fyllt igen vid rören med sand. Var bara tvungen att lämna en signatur :D
Image
Last edited by LoneDog on 29 Oct 2012 15:54, edited 2 times in total.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by farbrorP »

Tyvärr blir det väl milt och en massa regn i morgon så signaturen är nog borta när jag tar
zonen. ;)

Är dock lite avundsjuk på det fina vädret ni hade idag. Det var lite mörkare när jag väl fick
turfa hem från jobbet.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by LoneDog »

Gammelturf wrote:För en turfande stadsbo var det här ett grymt ögonblick. Nära Värgårdzone i Kisa.

https://docs.google.com/open?id=0B2_vg1 ... E1jZHRibWc

Bakrutedekalen säger: "Att tvätta en John Deere är som att hälla parfym på en gris."
LOL

Ännu mera LOL är att det är en EPAtraktor :D
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by zoega »

Nog måste det väl vara någon som haft 'grymma' turfhändelser efter 30 oktober?
Jag kan bidra med en händelse från sommaren.

Semester, hyfsat varmt och för en gångs skull så regnade det inte. TorrTurfning kändes lockande!
Efter att ha plockat zonerna in till centrum och även centrumzonerna började jag fundera om det inte skulle gå att effektivisera rundan lite...
Så full koncentration på kartan i telefonen samtidigt som jag försökte ta mig fram på den ganska trafikerade gång/cykel stigen var kanske inte det smartaste, försökte undvika hundkoppel, pensionärer, andra cyklister och joggare. Borde ha stannat kanske...
Och det gjorde jag också, efter att med några millimeter tillgodo lyckats undvika att köra på en joggande tjej tog det stopp och jag stammade förskräckt fram några konstiga ursäkter.

Jag som normalt är ganska blyg och försynt plockade någonstans ifrån upp lite mod och föreslog att jag skulle bjuda på fika ngn dag som kompensation för att jag nästan cyklat över henne och vi bytte telenummer innan vi fortsatte åt varsitt håll.

Jag åkte hem till en kompis som bodde i närheten för att få en kopp kaffe och när jag kom ut därifrån hade det kommit en hög nya zoner! Hur ofta händer det? Och en av de ny zonerna var på exakt det ställe där jag sånär krockat med den vackra flickan någon timme tidigare!...

sen det där med att bjuda på fika, det blev det inget av med...

Men plötsligt fick jag ett sms om att hon skulle ut med kompisar och ta en öl och jag kunde ju dyka upp om jag ville...

Tog ytterligare någon vecka innan vi förstod vad som var på väg att hända, men sen gick det undan, idag bor vi ihop och har gjort det ganska länge.

end of story!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Grymma turf ögonblick!

Post by Blabert »

Wow, Turf-love :-D Var det henne du var ute och promenerade med när jag knyckte Falupath framför näsan på dig? :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Grymma turf ögonblick!

Post by zoega »

Japp, det var hon!
Post Reply

Return to “Allmänt”