Stockholm - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Isengrim »

SunYour wrote:Tack för rapporten, åtgärdad!
Tack för det och den nya zonen :D
Rosenturf
Posts: 3
Joined: 19 Feb 2013 20:34
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Rosenturf »

http://turfgame.com/map/FlemPlaza. Denna zon är problematisk att ta. Mycket höga byggnader runtom. Kanske går den att göra större? :)
Eller flytta den åt nordväst till någon av de små skogsområdena som finns mellan vägarna? :)
Fast då får den väl heta FlemWood eller något liknande?
Rosenturf
Posts: 3
Joined: 19 Feb 2013 20:34
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Rosenturf »

http://turfgame.com/map/Nibblezone. Denna är mycket svår att ta, gäckande kan man säga :) . Vad sägs om att flytta den/expandera den åt sydväst så den ligger över cykelvägen?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Egentligen är inte nibblezone svår att ta. Bara onödigt jobbig då då den till mestadel ligger på berget bakom buskar och annat snår. Går oftast bra att a från den lilla vägen som följer berget. Men jag kan hålla med om att den är dryg.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Rosenturf wrote:http://turfgame.com/map/FlemPlaza. Denna zon är problematisk att ta. Mycket höga byggnader runtom. Kanske går den att göra större? :)
Eller flytta den åt nordväst till någon av de små skogsområdena som finns mellan vägarna? :)
Fast då får den väl heta FlemWood eller något liknande?
Gjorde den lite större nu
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

Rosenturf wrote:http://turfgame.com/map/Nibblezone. Denna är mycket svår att ta, gäckande kan man säga :) . Vad sägs om att flytta den/expandera den åt sydväst så den ligger över cykelvägen?
Flyttade den lite närmare coop och gjorde den lite lite större
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by tomtebloss »

HornZone är det samma problematik som med FlemPlaza. Husen runtomkring gör det bökigt att ta. Den var redan bökig att ta förut innan flytten. Går det göra den lite oregelbunden? Tex upp mellan husen samt förlänga zonen längs med huset åt höger en liten bit?

SeaKnigt har jag stört mig på hur länge som helst nu (2,5 år). Den ligger i trafikerad farled. Man kan inte simma eller åka gummibåt dit. Då blir man nog uppplockad av Polisen om de ser en. Eller så ringer allmänheten. Så den måste man ta med större båt eller helikopter och det är nog inte riktigt tanken. Har tyvärr ingen bra idé på flytt.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by SunYour »

tomtebloss wrote:HornZone är det samma problematik som med FlemPlaza. Husen runtomkring gör det bökigt att ta. Den var redan bökig att ta förut innan flytten. Går det göra den lite oregelbunden? Tex upp mellan husen samt förlänga zonen längs med huset åt höger en liten bit?
Moddat den lite nu
tomtebloss wrote:SeaKnigt har jag stört mig på hur länge som helst nu (2,5 år). Den ligger i trafikerad farled. Man kan inte simma eller åka gummibåt dit. Då blir man nog uppplockad av Polisen om de ser en. Eller så ringer allmänheten. Så den måste man ta med större båt eller helikopter och det är nog inte riktigt tanken. Har tyvärr ingen bra idé på flytt.
Mmm, en zon från tidernas begynnelse vad jag vet... Det finns ju ett koppel andra liknande vattenzoner lite här och där. Kanske borde man ta ett helhetsgrepp om detta...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Hylaeus

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by Hylaeus »

SigBigBurn i Sigtuna har vid fyra olika besök inte visats möjlig att ta för mig med min Sony Ericsson Experia. Nedladdningen går fram till att man ska vänta på Zone Taken, men det går aldrig hela vägen ut till Zone Taken. Gubben fladdrar omkring som en skadeskjuten kråka på platsen, hoppar hela tiden in och ut ur zonen. Gubben är inte still ens om man står mitt i zonen.
Zonen är dessutom placerad på entréplanen framför Stora Brännbos konferensanläggning och torde väl vara ett privat område. En del av svårigheterna att ta zonen är att alla hustak som omgärdar zonen är plåtklädda.
Jag tror man måste utsträcka zonen mot gatan (eller flytta den till bakom busshållplatsen Stora Brännbo på andra sidan gatan) för att se om det blir bättre för alla typer av Android-telefoner. Det här är den enda zonen av drygt 300 i Uppland där jag upplevt något direkt problem att ta en zon.
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Stockholm - Felanmälan

Post by BLUES40T5 »

[quote="Hylaeus"]SigBigBurn i Sigtuna har vid fyra olika besök inte visats möjlig att ta för mig med min Sony Ericsson Experia.

Du har svaret i det du skrivit... :lol: du får byta tfn... :lol: :lol:

Hade inga problem då jag tog den z---iofs bara vart där engång...men gick klockrent..

Happy Turfing..

8-) 8-) BLUES
Locked

Return to “Stockholm”