Fler zoner till Nacka

Moderator: Zonemakers

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Fler zoner till Nacka

Post by embeoo »

+1

Svårt att få plats med en zon om den inte ska ligga över väg, men jag har ett förslag med cykelbanan + den stängslade delen av vikingterminalen; så blir finlandsresenärerna glada också.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Fler zoner till Nacka

Post by Isengrim »

jimarild wrote:Geografin skiljer sig ibland markant från olika områden. Det är upp till zonmakaren att placera zoner på "bra" ställen. Fishzone har tagits ca 100 gånger på två år, dvs ca 2 gånger per omgång i snitt. Om man bor i Fisksätra är det bara ut och ta den. Nu kan man misstänka att många av tagningarna är av turfare som samlar unika zoner. Glöm inte att zonmakarna lägger ut de flesta zonerna efter förslag från turfarna. Så utnyttja din möjlighet att lägga förslag (i appen), och lägg allihop i Nacka :-)
Det här skrevs för 6 månader sen. Då var antalet takes på Fishzone ca 100, idag är det 269, det är mer än 150 takes på 6 vintermånader på en solitär zon då borde det väl dyka upp några fler zoner i Fisksätras omnejd?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by SunYour »

Mm, det är noterat!
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
flipper
Posts: 33
Joined: 09 Jun 2012 06:30
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by flipper »

Tackar för de nya zonerna.
flipper
Posts: 33
Joined: 09 Jun 2012 06:30
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by flipper »

Denna omgång är det fler zontagningar än det någonsin varit i nacka.
Går det att fylla i några luckor i centrala och delen och närmast stan?
Och kanske något i hammabysjöstad
flipper
Posts: 33
Joined: 09 Jun 2012 06:30
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by flipper »

AlpZone, SicklaBeach, PlayGround, OakCape, FinnCroft, BroBorBreja, FannysÄnda, Grässlänten, HälsoZone
Dammade av några zonförslag, och håller tummarna :)
PS. Lite osäker på namnen tyvärr. Vet inte hur zonföslagen presnteras för er zonläggare, men hoppas att namnen är till hjälp.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by SunYour »

Tack för zonförslag! Stockholm som region har fått en hel del nya zoner senaste tiden, så det kanske dröjer lite innan det är dags igen. Andra regioner pockar också på uppmärksamhet...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Fler zoner till Nacka

Post by embeoo »

En sådär 19 dar lär det dröja iallfall ;)
keeponwalking
Posts: 39
Joined: 17 Apr 2013 21:53
Country: Sweden

Re: Fler zoner till Nacka

Post by keeponwalking »

flipper wrote:AlpZone, SicklaBeach, PlayGround, OakCape, FinnCroft, BroBorBreja, FannysÄnda, Grässlänten, HälsoZone
Dammade av några zonförslag, och håller tummarna :)
PS. Lite osäker på namnen tyvärr. Vet inte hur zonföslagen presnteras för er zonläggare, men hoppas att namnen är till hjälp.
Jag tycker som Flipper att det är många vita fläckar i Nacka. Fram till forum finns hyfsat många, men sen... Sen jag gick med har jag lämnat förslag varje månad. Hittills har ingen av dem antagits. Som det är nu måste man in till stan för att få flera zoner inom en rimlig tid. Där jag hör hemma är det typ 30 min promenad mellan vardera. ( för cyklande går det naturligtvis fortare). Snälla zonutläggare för Nacka ge oss några till tack! ;) ;)
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Fler zoner till Nacka

Post by bubblan »

keeponwalking wrote: Jag tycker som Flipper att det är många vita fläckar i Nacka. Fram till forum finns hyfsat många, men sen... Sen jag gick med har jag lämnat förslag varje månad. Hittills har ingen av dem antagits. Som det är nu måste man in till stan för att få flera zoner inom en rimlig tid. Där jag hör hemma är det typ 30 min promenad mellan vardera. ( för cyklande går det naturligtvis fortare). Snälla zonutläggare för Nacka ge oss några till tack! ;) ;)
+1 !

Håller med om detta och noterar att Isengrim för bra länge sedan efterlyst zoner lite längre ut i Nacka. Saltis och Fiskis är riktigt illa (se Isens argument).

Zonerna måste knyta an till varandra, inte bli återvändsgränder och avstånden får inte vara för stora (tänk lite på oss som promenerar också). Gärna också lite svåra zoner (berg, skog) och inte alltid så cykelanpassat!

Förslag på fem zoner:
utanför Grand Hotel, Saltsjöbaden
Igelboda station
Solsidans station (Solsidan är ju beryktat idag tack vare tv-serien och behöver en zon!)
Saltsjö-Duvnäs station och Österviks station (bra anknytning mellan centrala Nacka och Fiskis och vidare till Saltis)

Kommer att lägga några av dessa i juni. Slut på förslagskvoten i maj.
Image
Post Reply

Return to “Stockholm”