Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

(Edit: nu blev ju min prognos gällande zonens nya namn tagen lite ur sitt sammanhang)
Last edited by bUs on 13 Apr 2013 21:52, edited 1 time in total.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Fniss. Kinkiga ni är då.... :-D
Så fort zonverktyget är up and running igen, så ska jag skuffa lite på zonen. Tror nog att ett namnbyte är på sin plats också :-)
Vi har en sån där zon i Västerås annars, men riktigt så mulligt var det väl inte tänkt den här gången.
Försökte hitta bilden på BlotaGlantan där det finns några stockar uttryckta i ett kärr/myr där det inte blir så kul om man trillar av stocken, å så får man bara med viss tur zonen om man står så långt ut på stockarna det går och håller ut armen det längsta man kan utan att tippa över :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Låter lite som KlafsKlafs, fast den kan vara hyfsat torr under sommaren om det inte regnat på ett tag :) men det görs ju inte någon hemlighet av vad som väntar den turfare som är galen nog att ta zonen i dessa fall. Tycker dock att zoner som är farliga, eller i alla fall har dolda faror, som i NabbBryggas fall är en trasig trappa som kan vara förrädisk på vår, höst och vinter, bör göras om.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Helt riktigt, den där bryggan var betydligt trasigare än den jag målade upp för mig själv...
Bildbevis är bäst. Hoppas det inte är knegge som hoppat sönder den bara :-D
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu är zonen lite större...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Finfint! Blir en field test på den senare när all blötsnö försvunnit. Då har jag så klart lite mer jobb åt dig SunYour 8-) Följande två zoner skulle må bra av att flyttas något:

CityHall
Ligger just nu halvt inne på parkeringen, och den gräsplätt som andra halvan ligger på är sådär halvbesvärlig att beträda eftersom det går ett staket mellan parkeringen och gräsplätten. Zonen kan lätt bilturfas dessutom. Mitt förslag är att flytta zonen till den allé som går mitt igenom den stora parkeringen rakt mot stadshuset. Här är det bilförbud och en mycket trevligare plats att stå på än nuvarande position. Bifogar en bild samt länkar från google maps så du kan få en bättre uppfattning av hur det ser ut.

Image

http://goo.gl/maps/PBBBF
http://goo.gl/maps/dCfbW

UmeRullen
En ny cykelbana har byggts just nedanför zongränsen. Eftersom cykelbanan går under kolbäcksvägen så har de grävt för att få ner den under marknivå. Detta har resulterat i att det är en brant slänt av sprängsten som man ofta måste klättra i för att ta zonen. Har man tur så kan man ibland ta den från cykelbanan men det är inget man kan räkna med. Det skapar mycket frustration och är ev riskfyllt om man måste klättra i slänten som är full av vassa stenar. Föreslår att zonen flyttas ner en aning så den går över cykelbanan.

Image
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by LeiLar »

Utmärkta förslag båda två! Håller med till 100 procent.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

bUs wrote: Följande två zoner skulle må bra av att flyttas något:

CityHall


UmeRullen
Bumpelibump! Vet att SunYour har haft annat i tankarna i samband med bonanzan, grattis förresten, men dessa felanmälningar kvarstår :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

Håller med om CityHall :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by SunYour »

Ser mycket vettigt ut, den som hinner före att fixa detta har min välsignelse såklart :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Locked

Return to “Västerbotten”