Generic bonanza behavior

Det femte Turf-eventet i historien. Tar plats i Uppsala 20 april 2013.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Generic bonanza behavior

Post by embeoo »

I have learned that bonanza zones is added to players unique count. But otherwise I can't find much on the details in the forum and the wiki page is yet to be. (Just maybe I could try writing it if I learn something ;) )

Is the other normal game values also affected; round points, total points, total takes?
Do you see these values in app or are they exchanged for bonanza only values?
Or are the bonanza-only toplist the only view of bonanza specific details while on the field?
Will medals be awarded as normal; beaver, n taken etc?
Will the invisible ordinary zones give pph to their owners during the game (for the round, not the bonanza of course), or are they truly removed?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Generic bonanza behavior

Post by TBIT »

(Continuing in English... :-P)

Everything gets very bonanza-specific! If I remember correctly this is what happens:
  • Round points are not affected
  • Total points are not affected
  • Total takeover count is increased on turfgame.com but not on warded
  • Unique zone count is increased on turfgame.com but not on warded
  • Round points and PPH shown in the app are replaced with Bonanza points and bonanza PPH
  • The usual medals are not awarded. If you pass a threshold for a new takeover medal or unique zone medal you may need help from the Turf developers to apply it manually afterwards.
  • Everyone who takes at least one Bonanza zone will be awarded the Bonanza Participator medal. The top three contestants will have their Bonanza participator medal upgraded to Bonanza Gold, Silver and Bronze, obviously for first, second and third place respectively.
  • PPH for the normal zones will be be awarded in the background while the bonanza is taking place
  • Every contestant has the same takeover time (30s) There are no bonuses.
  • Every zone has the same takeover points (10) and PPH (60).
(Values are från Västerås bonanza.)

Everyone, please correct me if I'm wrong!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Generic bonanza behavior

Post by Snusmumriken »

TBIT wrote:(Continuing in English... :-P)

Everything gets very bonanza-specific! If I remember correctly this is what happens:
  • Round points are not affected
  • Total points are not affected
  • Total takeover count is increased
  • Unique zone count is increased (on turfgame.com but not on warded)
  • Round points and PPH shown in the app are replaced with Bonanza points and bonanza PPH
  • Medals are not awarded. If you pass a threshold for a new takeover medal or unique zone medal you need one of the Turf developers to apply it manually afterwards.
  • PPH for the normal zones will be be awarded during the bonanza
Everyone, please correct me if I'm wrong!
Total takeover count is increased (on turfgame.com but not on warded) - remember that I asked you about that once ;)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Generic bonanza behavior

Post by TBIT »

Snusmumriken wrote:Total takeover count is increased (on turfgame.com but not on warded) - remember that I asked you about that once ;)
Yes, Blabert said the same thing and then I recalled our investigation! Will update the post above.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Generic bonanza behavior

Post by Byggaren »

Ska det inte räknas lika på både warded och Hemsidan ? vad är det som gäller för medalj ? är det bara på hemsidan ?
Tar ju bort lite med poängen att ha en särskild statistiksida om det inte är korrekt information där...
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Generic bonanza behavior

Post by embeoo »

Jag har pratat lite med eddy om det tidigare, just för att det inte stämt med hemsidan. Tydligen är det så att vissa bonanzazoner räknas. Antaligen handlar det om manuell inläggning av västeråszonerna och snart uppsaladito för honom för att det ska stämma.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Generic bonanza behavior

Post by TBIT »

Byggaren wrote:Ska det inte räknas lika på både warded och Hemsidan ? vad är det som gäller för medalj ? är det bara på hemsidan ?
Tar ju bort lite med poängen att ha en särskild statistiksida om det inte är korrekt information där...
Medaljerna går alltid efter det som står på turfgame.com.

Kom ihåg att Warded är en tredjepartstjänst, dock med tillgång till mer data än någon annan sådan. Det krävs extra utveckling för att hantera events (Bonanza är en typ av event) och det har helt enkelt inte prioriterats. Eventuellt krävs det dessutom arbete från Turf-utvecklarna att göra event-data tillgänglig för presentation på warded.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Generic bonanza behavior

Post by Byggaren »

Hoppas det blir bättre överrenstämmelse för om det inte är samma info så är det ju ointressant med warded. Ska säga att jag har misstänkt att det är skillnader tidigare. Tex så stämmer inte wardeds karta över totala takes på varje zon. Har olika toppnoteringar för min mest tagna zon. Skillnaderna är stora ( minns ej siffror och jag orkar inte kolla nu)
Då.jag aldrig deltagit i ett event tidigare så är det mer än bara eventzoner som inte förs över automatiskt.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Generic bonanza behavior

Post by Blabert »

Warded är ju tredjepart och hur statistiken presenteras där är ju helt upp till Eddy. Men om saker som mest tagna zon inte överensstämmer så är det något knas, inte något medvetet val.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
MissPhantom
Posts: 3
Joined: 11 Apr 2013 13:47
Country: Sweden

Re: Generic bonanza behavior

Post by MissPhantom »

Men det finns ju en "Bonanza Participator"-medalj som alla som deltar borde få, eller?! :S Ser fram emot denna event då det blir min första Bonanza. :) Jag kommer i sällskap med Vintertiger
Post Reply

Return to “Turf Bonanza Uppsala 2013”