[REQ] Seriespel

User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Uppdateringen av seriesidan fallerar igen.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Aha. Ser att den triggat blockeringen själv pga att den detekterat potentiell rundstart.
Den baserar det på den som har högst poäng i Eliten och vad turf-API säger om denne.
Om API säger 0 poäng, eller under 10% av det som är lagrat i databasen så triggar den blockeringen.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

embeoo wrote:Knegge:
Skulle bli glad om du kunde få in en datering någonstans i foten. Lämnar ofta fönstret öppet, och undrar sedan hur länge sedan det var när jag jämför med uppdaterade siffror.
Ingen dum idé, lade till det längst ner på förstasidan.
embeoo wrote:En större feature request vore om senaste/alla färdigspelade rundor automatiskt kunde sparas och nås från sidan eller wikin. En enkel kopia av htmlen borde funka. Alltid kul att kolla var folk kom ifrån månaden efter.
Har klurat på hur detta ska lösas rent praktiskt. Finast vore ju om man kunde ha en funktion som skapade det på begäran (i adminsidorna eller API), simplast och säkert fulast är ju om man manuellt exporterar sidan till PDF vid rundans slut.
Hur som helst så borde väl dessa läggas upp på wikin ? Eller ska man ha en resultatsektion där man kan hämta ner eller visa resultaten ?
Detta är ju inte information som finns kvar i databasen, utan snarare snapshots som man sparat undan vid en viss tidpunkt.
Får helt enkelt återkomma då jag testat lite olika saker och har någon bra lösning på detta.
Image
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [REQ] Seriespel

Post by embeoo »

knegge wrote:
embeoo wrote:Knegge:
Skulle bli glad om du kunde få in en datering någonstans i foten. Lämnar ofta fönstret öppet, och undrar sedan hur länge sedan det var när jag jämför med uppdaterade siffror.
Ingen dum idé, lade till det längst ner på förstasidan.
Tackar! Vet inte om du försökte göra något avancerat, för nu är det en lång lista med tider, som börjar med grr ;)

Vad klockan är just nu på webservern duger bra för mig!
knegge wrote:
embeoo wrote:En större feature request vore om senaste/alla färdigspelade rundor automatiskt kunde sparas och nås från sidan eller wikin. En enkel kopia av htmlen borde funka. Alltid kul att kolla var folk kom ifrån månaden efter.
Har klurat på hur detta ska lösas rent praktiskt. Finast vore ju om man kunde ha en funktion som skapade det på begäran (i adminsidorna eller API), simplast och säkert fulast är ju om man manuellt exporterar sidan till PDF vid rundans slut.
Hur som helst så borde väl dessa läggas upp på wikin ? Eller ska man ha en resultatsektion där man kan hämta ner eller visa resultaten ?
Detta är ju inte information som finns kvar i databasen, utan snarare snapshots som man sparat undan vid en viss tidpunkt.
Får helt enkelt återkomma då jag testat lite olika saker och har någon bra lösning på detta.
Enklast möjliga, och bara för framtida avslut. Om numrerade websidor skapades, som är en kopia på sidan som den visas vid rundans slut, så kan 'vem som helst' uppdatera wikin och lägga till länk till den senaste utan att du behöver bli inblandad.
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

embeoo wrote:Tackar! Vet inte om du försökte göra något avancerat, för nu är det en lång lista med tider, som börjar med grr ;)

Vad klockan är just nu på webservern duger bra för mig!
hahaha, lite trassel med filrättigheter och lite fippel senare, så funkade det nästan alltså :D
embeoo wrote:Enklast möjliga, och bara för framtida avslut. Om numrerade websidor skapades, som är en kopia på sidan som den visas vid rundans slut, så kan 'vem som helst' uppdatera wikin och lägga till länk till den senaste utan att du behöver bli inblandad.
Ska kolla om jag kan använda uppdateringsscriptet att dumpa ut förstasidan när den detekterar rundstarten, isåfall får man ju en snapshot som man sen kan publicera på valfritt sätt.
Alternativt ha en "daily snapshot" vid 11:55 uppdateringen... hmhmhm.
Hur som helst måste ju detta va administrerbart, å det är väl där mesta pysslet ligger just nu.
Image
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: [REQ] Seriespel

Post by Bluebirch »

Dum fråga, antagligen, men jag har just anmält mig till seriespelet. Syns inte kvalserien (som jag antar att division 17 är)? Kommer jag synas i tabellen först nästa omgång?
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

"Div17" listar de som är intresserade av att deltaga. Spelare läggs bara till i samband med ny omgång. Just nu är det 16 intresserade och 12 av dessa kommer garanterat med nästa omgång då div3 serierna fylls på. Två stycken kan komma att ersätta "de röda nollorna" indirekt. Jag tycker att "div17" ska vara synlig för alla.

Har man ett par tusen poäng kommer man troligen med nästa omgång.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by coolacrille »

jimarild wrote:"Div17" listar de som är intresserade av att deltaga. Spelare läggs bara till i samband med ny omgång. Just nu är det 16 intresserade och 12 av dessa kommer garanterat med nästa omgång då div3 serierna fylls på. Två stycken kan komma att ersätta "de röda nollorna" indirekt. Jag tycker att "div17" ska vara synlig för alla.

Har man ett par tusen poäng kommer man troligen med nästa omgång.
Håller med. Jag hade gärna sett vilka som är intresserade.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [REQ] Seriespel

Post by Nattkryp »

Vad styr vilken av serierna i övre/undre division man flyttas till om man är i topp/botten? Går 3-1 vinnarna till 2-1 eller kan de hamna i 2-2?
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Har lagt till en sida som visar inkvalande, blir så plottrigt om den ska vara med på huvudsiden tyckte jag.
finns en länk på startsidan, men annars är det denna:
http://turf.kng.se/serie/index.php?q
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”