Skogskyrkogården

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Skogskyrkogården

Post by bubblan »

I februari eller mars la jag förslag på en zon i Skogskyrkogården.

Det är ju en märkesplats av rang i Stockholm och en smärre skandal att det inte finns någon zon här. Tunnelbanezonen räknar jag inte...

Så slå till nu Zonemakers.
Image
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Sv: Skogskyrkogården

Post by Cee »

Är det verkligen så lämpligt att man ska in och sporta på en kyrkogård?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Skogskyrkogården

Post by Blabert »

Turf är ju ingen sport, man kan ta zoner utan hurtbullefasoner :-) I övrigt håller jag med bubblan, vore säkert fint med en zon där.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Sv: Skogskyrkogården

Post by farbrorP »

Cee wrote:Är det verkligen så lämpligt att man ska in och sporta på en kyrkogård?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Det skulle vara långt ifrån unikt. Vi har ju både Memories, GraveZone och Stampens här i
Götet. Man får väl tänka sig för lite när man är där bara.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Sv: Skogskyrkogården

Post by Isengrim »

Cee wrote:Är det verkligen så lämpligt att man ska in och sporta på en kyrkogård?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Det finns en del zoner på kytkogårdar redan, givetsvis visar man respekt och går lugnt när man är där.
User avatar
Rickshaw
Posts: 51
Joined: 07 Oct 2012 23:43
Country: Sweden
Location: Solberga, Stockholm, Sweden

Re: Skogskyrkogården

Post by Rickshaw »

När vi ändå är inne på ämnet kyrkogårdar så skulle jag föreslå att man flyttar zonen kyrkokyrkan i Älvsjö några meter ut mot parkeringsplatsen. Normalt kan man ta zonen från parkeringsytan vid anslagstavlan, men ibland måste man knata upp en bit i minneslunden, vilket väl är förbjudet och kanske också kan upplevas som "störande av griftefrid".
Last edited by Rickshaw on 13 Jun 2013 23:31, edited 2 times in total.
Rickshaw the guard of Prästaparken
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Skogskyrkogården

Post by Cee »

Ulrik_H wrote:När vi ändå är inne på ämnet kyrkogårdar så skulle jag föreslå att man flyttar zonen kyrkokyrkan i Älvsjö några meter ut mot parkeringsplatsen. Normalt kan man ta zonen från parkeringsytan vid anslagstavlan, men ibland måste man knata upp en bit i minneslunden, vilket väl är förbjudet och kanske också kan upplevas som "störande av griftefrid".
Jag bet inte om det finns några specifika regler runt just minneslundar då de (vad jag vet) kan vara ganska godtyckliga. Dock så är jag ganska säker på att du inte får beträda gräs eller liknande om det är Svenska kyrkan det rör sig om. De kan vara utformade på lite olika sätt och så med men för säkerhets skull så bör nog zoner som kan inkräkta på ett sådant område flyttas en bit bort.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Skogskyrkogården

Post by Blabert »

Ulrik_H wrote:När vi ändå är inne på ämnet kyrkogårdar så skulle jag föreslå att man flyttar zonen kyrkokyrkan i Älvsjö några meter ut mot parkeringsplatsen. Normalt kan man ta zonen från parkeringsytan vid anslagstavlan, men ibland måste man knata upp en bit i minneslunden, vilket väl är förbjudet och kanske också kan upplevas som "störande av griftefrid".
Felanmäl i tråden för felanmälan, tack :-)

Cee wrote:
Ulrik_H wrote:När vi ändå är inne på ämnet kyrkogårdar så skulle jag föreslå att man flyttar zonen kyrkokyrkan i Älvsjö några meter ut mot parkeringsplatsen. Normalt kan man ta zonen från parkeringsytan vid anslagstavlan, men ibland måste man knata upp en bit i minneslunden, vilket väl är förbjudet och kanske också kan upplevas som "störande av griftefrid".


Jag bet inte om det finns några specifika regler runt just minneslundar då de (vad jag vet) kan vara ganska godtyckliga. Dock så är jag ganska säker på att du inte får beträda gräs eller liknande om det är Svenska kyrkan det rör sig om. De kan vara utformade på lite olika sätt och så med men för säkerhets skull så bör nog zoner som kan inkräkta på ett sådant område flyttas en bit bort.
Finna specifika regler, zoner ska inte ligga i minneslunder.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Post Reply

Return to “Stockholm”