Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Medaljer

Post by tretton »

Cee wrote:
tretton wrote:Japp, samma problem som finns på länken: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php ... 261#p32259

Du kan ju läsa lite där och sen ge dig ut på en riktig vessla. Så svårt är det inte ;)
Nej jag vet, men det känns lite sådär att inte ha fått den på ett ärligt sätt. Hade ju planerat ungefär hur jag skulle ta den så det var lite snopet när jag såg att den låg med i listan helt plötsligt. Fick inte ens något meddelande om att jag fått den. Nu är den borta ur listan igen i alla fall. Då har jag något att jobba på i helgen =)
Lycka till med vesslan :)
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer

Post by LoneDog »

Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Medaljer

Post by mortuus »

LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
bra förslag, gärna också vi som varit med i snart 3 år eller nåt ;)
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by tomtebloss »

mortuus wrote:
LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
bra förslag, gärna också vi som varit med i snart 3 år eller nåt ;)
Okej, jag kan väl ta en medalj till då... behöver dock en skottkärra också.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by TBIT »

tomtebloss wrote:Okej, jag kan väl ta en medalj till då... behöver dock en skottkärra också.
Det var ju en bra idé på symbol i medaljen... :-P
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Medaljer

Post by Optimus »

LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.
Håller med !

Över huvud taget vore det kul med fler medaljer som passar oss som kanske inte kommer i övre skiktet på topplistan men är trogna och deltar i omgång efter omgång... :)
Medaljer som passar sammanboende småbarnsföräldrar med heltidsjobb och egen fastighet ! ;)
ImageImage
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Medaljer

Post by Dusty »

LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.
Det är ju ett väldigt bra förslag tycker jag som skulle även visa ens lojalitet till Turf oavsett hur höga eller låga poäng man har. Skrev något liknande faktiskt i medalj förslags tråden förra året.

"Spelar man länge och är kvar inom turf så kommer sånt så småningom, borde ju finnas medaljer som visar att man spelat länge.. :) Typ "Loyal" - 1 års av turf service. . En check kanske som kollar att man tagit ett visst antal zoner varje månad i ett år.."
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by coolacrille »

Dusty wrote:
LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.
Det är ju ett väldigt bra förslag tycker jag som skulle även visa ens lojalitet till Turf oavsett hur höga eller låga poäng man har. Skrev något liknande faktiskt i medalj förslags tråden förra året.

"Spelar man länge och är kvar inom turf så kommer sånt så småningom, borde ju finnas medaljer som visar att man spelat länge.. :) Typ "Loyal" - 1 års av turf service. . En check kanske som kollar att man tagit ett visst antal zoner varje månad i ett år.."
Man skulle även kunna utfärda så kallade service stars som man får i BF3 efter X antal timmar i tjänst som en viss klass. Efter X antal aktiva omgångar får man en service star, efter X ytterligare aktiva omgångar får man en ny service star. Detta skulle även innebära att man kan idla hela omgångar eftersom de aktiva omgångarna skulle ackumuleras oavsett över hur lång tid. Eller är jag knäpp?
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer

Post by LoneDog »

mortuus wrote:
LoneDog wrote:Hade varit kul om års medaljer fanns som man får när man turfat någorlunda aktivt under ett år, att man genererat ett minimum poäng nivå per år så får man en medalj med årets datum och en ny för varje år.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
bra förslag, gärna också vi som varit med i snart 3 år eller nåt ;)
Yepp gärna retroaktiv håller med.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Eliotta »

Det borde finnas medaljer för tex minst en zon per dag tagen i x antal dagar i rad, med den finaste medaljen på 365 dagar = minst en zon om dagen i ett helt år.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”