Katrineholm

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by Wallen »

Kommer titta mer på det, jag noterade dock att det inte fanns något zonförslag i närheten vilket tyder på att ni vill hellre ha zoner på andra håll...
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 15:34, edited 1 time in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by Wallen »

Lägg förslag vid blå markering så uppfylls avståndskraven utan problem. Kan ju bli gps bekymmer men brukar fungera.
Du kan ju uppmuntra någon av de andra att lägga förslag om du inte har några själv... ;)
wan

Re: Katrineholm

Post by wan »

Wallen wrote:Lägg förslag vid blå markering så uppfylls avståndskraven utan problem. Kan ju bli gps bekymmer men brukar fungera.
Du kan ju uppmuntra någon av de andra att lägga förslag om du inte har några själv... ;)
Sagt och gjort.
(Och jag tror inte GPS ska behöva strula där. Inte jättehöga hus och ändå ganska bred gata. I värsta fall är det bara stjäla lite utrymme från det nordöstra taket och GC där. Ingen som bor där eller så ändå.)
Jag stödjer även det andra förslaget som inkom idag.
Guest

Re: Katrineholm

Post by Guest »

Har lagt ett förslag ungefär vid den blåa markeringen idag. Lade ett förslag vid fontänen utanför kvarnen för ett tag sen men det kanske inte funkar. Fint läge för en zon tycker jag också.

Ser gärna att man förtätar över hela Katrineholm. Annars får man lätt zoner som ligger för avlägset och man ignorerar dem för att få en smidigare/snabbare runda.

Wallen, när kommer det nya zoner till Katrineholm förresten?
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by m3tr0 »

Guest wrote:Har lagt ett förslag ungefär vid den blåa markeringen idag. Lade ett förslag vid fontänen utanför kvarnen för ett tag sen men det kanske inte funkar. Fint läge för en zon tycker jag också.

Ser gärna att man förtätar över hela Katrineholm. Annars får man lätt zoner som ligger för avlägset och man ignorerar dem för att få en smidigare/snabbare runda.

Wallen, när kommer det nya zoner till Katrineholm förresten?
Tänkte bara skriva att det var jag som skrev detta. Trodde jag var inloggad. Wanwa hade nog listat ut det ändå iofs.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by Wallen »

m3tr0 wrote:Har lagt ett förslag ungefär vid den blåa markeringen idag. Lade ett förslag vid fontänen utanför kvarnen för ett tag sen men det kanske inte funkar. Fint läge för en zon tycker jag också.

Ser gärna att man förtätar över hela Katrineholm. Annars får man lätt zoner som ligger för avlägset och man ignorerar dem för att få en smidigare/snabbare runda.

Wallen, när kommer det nya zoner till Katrineholm förresten?
Ni har ju inte jätteaktivitet men jag ger er iaf 2 zoner nu om en stund. Den ena lär ni ha nytta av dvs den ligger på föreslagen plats och den andra kommer ni nog svära en del över då den är lite jävligare att ta.... :-D
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 15:33, edited 1 time in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by Wallen »

Detta var det längsta tack för de två zonerna jag läst. Jag kan försäkra er om att jag har koll på er aktivitet men när det ger utdelning i form av fler zoner svarar jag inte på just nu men jag vet iaf ungefär var jag vill lägga zoner för att möjliggöra bättre aktivitet frågan är var ni helst ser zoner? Kortare avstånd mellan zonerna i ytterkanten av staden eller förtätning centralt eller kanske en blandning?
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by m3tr0 »

Wallen wrote:Detta var det längsta tack för de två zonerna jag läst. Jag kan försäkra er om att jag har koll på er aktivitet men när det ger utdelning i form av fler zoner svarar jag inte på just nu men jag vet iaf ungefär var jag vill lägga zoner för att möjliggöra bättre aktivitet frågan är var ni helst ser zoner? Kortare avstånd mellan zonerna i ytterkanten av staden eller förtätning centralt eller kanske en blandning?

En förtätning där det nu inte är så tätt med zoner. Stadskärnan dvs torget och däromkring är ganska tät med zoner. Alla områden runtikring tycker jag behöver en förtätning. Tänker på norr, laggarhult, nävertorp... Industriområdet kring skf och kc betong har ingen zon. Binda ihop några ytterzoner också.

Det känns inte lika mycket värt att cykla som en tok till nån enstaka zon ute i skogen när man kan ta kort promenad i centrum och ta massvis med zoner. Jag gillar dock att det är så tätt i centrum för vi har ju gåturfare och barnvagnsturfare också.
Post Reply

Return to “Södermanland”