Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

+1 till ryttarns förslag.

Fler zoner ute på Lillhamra och runt Edströmska skulle göra området attraktivt att turfa i samt knyta an till flygplatsens zon. Det är minst sagt tunt där ute.
kastrom
Posts: 62
Joined: 20 Sep 2012 08:11
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by kastrom »

Bra förslag men jag skulle gärna se Giddegrillens koppling till Pugh Rogefeldt, han och hans fru ägde den på 60-talet. Sen skulle jag lägga den på cykelbanan lite till söder.

/Kent
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

kastrom wrote:Bra förslag men jag skulle gärna se Giddegrillens koppling till Pugh Rogefeldt, han och hans fru ägde den på 60-talet. Sen skulle jag lägga den på cykelbanan lite till söder.

/Kent
Valde bort cykelbanan söder om grillen då den inbjuder till bilturf på cykelbanan lite väl mycket.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Blåsbo är ett ogästvänligt område för cyklister. backar åt alla håll, och ganska branta sådana i de flesta fall...
Området har inga zoner mitt i, däremot några i utkanten. Här är ett par bra platser att titta närmare på. Området är i övrigt rätt fullpackat med villor...
Oj, MdhZone blev visst inte röd fyrkant som de andra befintliga zonerna :-)

Image

Streetview:
http://goo.gl/maps/yQLA9
och
http://goo.gl/maps/JjkWE
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Bearpotzone har justerats flera gånger under vintern och när jag besökte den igår insåg jag att den numera ligger bilturfvänligt till. Den ursprungliga placeringen var inte någon hit under vintern men sommartid skulle den vara helt ok. Asfalterad "stig" sliter inte på gräset. Den lilla lekparken används troligen av några få boende, verkar inte så välbesökt.

Vad tycker ni andra om bearpotzone?
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Westeras »

SunYour wrote:Bild från Blåsbo
Låter alldeles utmärkt
Fast först efter Hamre/viksäng fått en släng på ca 10 zoner. Östsidan har varit eftersatt alldeles för länge nu och aktivitet ska belönas har det sagts

Reagerade också på Bearpotzone där halva ligger inne på trädgården till huset och andra halvan på parkeringen

Halva Ancientzone ligger på en lekpark. Tog en bra bild på det, men sen havererade S3:an
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Ancientzone ligger bra men kan puttas lite till vänster/väster. Det är cykelväg där så bilturf blir inte lätt.

Hamre, Lillhamra, Edströmska, Hässlö bildar ett område som snarast behöver zoner. Verkligen eftersatt!!!
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Westeras »

Japp
Kollar man på motsvarande storlek på område borta på Bäckby/Råby så är antalet zoner betydligt mindre trots högre omsättning på zonerna och aktivare turfare.
Hamre behöver också 2 racerstråk a´la Bäckby där zonerna ligger i stort sett lika tätt som i centrum.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

SunYour; Visst håller du med om att Hamre borde prioriteras framför Blåsbo/City? ;-)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Mja, jo kanske, fast Hamre kommer nog efter lillåudden/östermälarstrand/viksäng och kanske på samma plats som vallby/rönnby
Området söder om PowerZone ned mot MälarPark är ju riktig öken.
Jag tycker vi alla kan bomba in med mer förslag i det området
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Västmanland”