Vad använder ni för telefon till turf?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by coolacrille »

Har nu bytt till en S3:a. Första intrycket är att batteritiden är otroligt imponerande, vilket så klart är ett stort plus för en turfare :)
morgam
Donator
Posts: 267
Joined: 13 Dec 2011 11:50
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by morgam »

En Xperia Z beställd utan att veta mer än att den är ny och "vattentät". Hoppas batteritid, skärm och GPS funkar för turf i alla väder!
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by BLUES40T5 »

Just fått min nya....htc one....har inte hård kört den ännu med turf....

Bara blivit 2-3 rundor på hemmaplan.....gps har funkat klockers hittils...ljudet awsome.. stereo.." Zone Taken".. :lol: :lol: :lol:
Sviar
Posts: 45
Joined: 14 Dec 2012 04:43
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Sviar »

HTC One och S2. S2 drar batteri fort men det är enkelt och snabbt att byta. GPS oftast mkt bra. HTC One strålande batterikapacitet och tråkig GPS på mitt ex. Kan skilja en 25 m mellan dem! Den stora nackdelen är att det inte går att byta batteri. HTC One kan jag inte rekommendera till Turf, i varje fall inte mitt exemplar.
Mobile: Samsung S2 and HTC ONEx // Location: Bollstanäs
Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Spix »

BLUES40T5 wrote:Just fått min nya....htc one....har inte hård kört den ännu med turf....

Bara blivit 2-3 rundor på hemmaplan.....gps har funkat klockers hittils...ljudet awsome.. stereo.." Zone Taken".. :lol: :lol: :lol:
Hur upplever du batteritiden? Jag är grymt sugen på nya One men min nuvarande HOX har katastrofal batteritid, och Eftersom nya One, liksom sin föregångare, ej har utbytbart batteri så tvekar jag lite.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Spix »

BLUES40T5 wrote:Just fått min nya....htc one....har inte hård kört den ännu med turf....

Bara blivit 2-3 rundor på hemmaplan.....gps har funkat klockers hittils...ljudet awsome.. stereo.." Zone Taken".. :lol: :lol: :lol:
Hur upplever du batteritiden? Jag är grymt sugen på nya One men min nuvarande HOX har katastrofal batteritid, och Eftersom nya One, liksom sin föregångare, ej har utbytbart batteri så tvekar jag lite.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Isengrim »

Spelar inte så stor roll om inte tillverkaren har gjort som samsung och har ett heavy duty batteri uttänkt från början, men även med det så behöver man ett batteriepack på längre turer eller då man måste köra mycket karta.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by Helan »

Gjorde min första runda idag med min sprillans nya Samsung Galaxy S4. Bra gps och riktigt härlig känsla gentemot min gamla s2.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Image
BLUES40T5
Posts: 62
Joined: 05 Aug 2012 23:29
Country: Sweden

Re: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by BLUES40T5 »

Spix wrote:
BLUES40T5 wrote:Just fått min nya....htc one....har inte hård kört den ännu med turf....

Bara blivit 2-3 rundor på hemmaplan.....gps har funkat klockers hittils...ljudet awsome.. stereo.." Zone Taken".. :lol: :lol: :lol:
Hur upplever du batteritiden? Jag är grymt sugen på nya One men min nuvarande HOX har katastrofal batteritid, och Eftersom nya One, liksom sin föregångare, ej har utbytbart batteri så tvekar jag lite.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
har ej vart ute på ngn längre tur ännu.....bara blivit ca 1tim runda....känns som den drar aningens lite mer ströming än min förra htc desire hd..finns säkert inställningar att göra för att dra ner på strömanvändandet har dock ej hunnit kolla upp det än...men upplever inte det som ngn större problem..då jag alltid har powerpack med mig...

Gps:n har för mig funkat kalas...bättre än min förra (htc desire hd)....har vart mer "spot on" iaf dem z här hemma som kan strula ibland...

men annars grym lur....nöjd 8-)
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Sv: Vad använder ni för telefon till turf?

Post by coolacrille »

Helan wrote:Gjorde min första runda idag med min sprillans nya Samsung Galaxy S4. Bra gps och riktigt härlig känsla gentemot min gamla s2.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Batteritid? Bättre än på S3? Isf är det den absolut bästa enheten för turf....
Post Reply

Return to “Allmänt”