Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bombina »

CityHall och UmeRullen flyttade enligt önskemål :D
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Tackar!! :-)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

[quote="chefen"]Kul att det händer grejor!

Jag rappar mig att poäntera några zoner som behöver handpåläggning:

Residzone, igen...

Den nya placeringen blev inte bra. Det har tidigare från andra kommit förslag på att den borde ligga på framsidan av huset, där jag också här ritar in den placeringen i gult. Lila är alltså den gamla, och rött den nuvarande. Hoppas detta kan genomföras.
Framsidan huset är betydligt mera icke-konstigt att svänga in på, finns en plakett med turistinformation som gör ytan ganska offentlig.

Är du nöjd nu? :D Nu har du fått din egen Chefenzone ;) Tro´t eller ej, stadskärnan börjar faktiskt bli ganska zontät :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/516 ... .46.52.png
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Sv: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bluebirch »

affanicaffan wrote:Tro´t eller ej, stadskärnan börjar faktiskt bli ganska zontät :)
Det gäller också Röbäck och Böleäng. Kul! Skulle ha det lite tätare runt campus bara. Mycket studenter och potentiella turfare.
Ante

Flytt av zoner.

Post by Ante »

Jag har två zoner som jag har synpunkter på.
Den första är Human house. Varför har den zonen så många hörn? Skulle vilja att den är mer fyrkantig. Den skulle bli enklare att ta. Speciellt när det står höga hus runt omkring zonen.

Den andra zonen jag tycker ska flyttas är station.
Den ligger i anslutning till byggarbetsplats nu och tunneln som kommit ut bredvid zonen är riven. Dessutom är övergångastället avstängt och kanske försvinner helt framöver.
Flytta den zonen till andra sidan om stationahuset
På kartan så ligger det ett halvt hus väster om stationshuset. Det är nu rivet och där är det nu en uppfart från den nya tunneln. Skulle vara kul om det går att ta den både längst ner i trappen, där det är bar himmel eller från markplan.
Kan lägga ett zonförslag imorgon från Sara_ turf konto just där den borde vara.
Jag har själv slut på förslag denna omgång.

Skicka ett meddelande på FB om något är oklart.
AnteB
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Har testat NabbBrygga två gånger sedan sista uppriktningen och kan säga att man fortfarande bjuds in att gå ner i trappan för att ta den. Står man längst upp vid trappan så är man just vid zongränsen. Föreslår att den töjs ut ca 30% i sydvästlig riktning så man utan problem kan ta den utan behöva fundera på att gå ner för trappan.
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Här är några zoner jag funderat över ett tag:

BoatWatch
Marginell ändring. Det gula strecket visar en stig som man kan cykla (jag brukar cykla) när man tar zonerna på ön. Ibland kan man ta zonen från stigen och ibland måste man cykla ut på vägen och ner mot vattnet för att ta den. Känns lite onödigt. Vore bättre om man kunde vara säker på att den gick att ta från stigen då man (jag) ändå vill cykla den vägen.
Image

GuldOchSilver
Har varit på tapeten tidigare... Vet ej om det är privat mark eller inte, men man måste in väldigt tight inpå villaägarnas tomter. Skottas ej på vintern, och jag personligen tycker att det känns väldigt knepigt att gå in där på kvällen och med ficklampan framme när det är mörkt. Jaktfalk sa tidigare att de som bodde där hade uttryckt att de blir störda av trafiken till zonen. Efter det vet jag att några, även jag, mer eller mindre slutade ta zonen av respekt för de som bor där. Förslag på tre alternativa placeringar.
Image

Hospitalpölen
Har ju gjorts om några gånger. Tycker inte den är riktigt bra just nu eftersom cykelvägarna går just i utkanten av zonen. Får väldigt ofta "Takning zone/leaving zone/taking zone/leaving zone osv..." när jag försöker ta den. En mer konkret placering vore önskvärt, dessutom borde det ju gå att slå två flugor i en smäll och samtidigt minska antalet hörn på zonen enligt nya direktiven ;)
Image

MountCarl
Inget egentligt fel på zonen, ändringen bidrar bara till att zonen får en bättre "känsla". Som det är nu behöver man inte gå upp till toppen av "berget" för att ta zonen. den blir ju lite drygare att ta om den flyttas enligt mitt förslag men tanken med zonen är ju enligt mig att man ska vara på toppen av "berget" för att ta zonen (det var jag som föreslog den för länge sen och placerade den där jag trodde toppen var, vilket visade sig vara fel).
Image

Spårers
Gula streck = cykelbanor. Just nu är zonen till största delen på motionsspåret, som är skidspår på vintern. Ganska frustrerande att ta zonen ibland (främst på vintern) då man just så pass är i kanten av zonen om man befinner sig på cykelbanan. Föreslår att zonen utvidgas i sydlig riktning.
Image

UmePlay
Gult streck = cykelbana som plogas. Röda streck = plogas ej. Zonen ligger dessutom mitt i en lekplats. Vore bättre om den flyttades ut till cykelbanan för att undvika frustration på vintern samt obekväma situationer på sommaren (då det är barn som leker där)
Image

Warzone
Rött streck = stängsel. Gult streck = ingång. Zonen ligger dessutom på ett ganska intetsägande ställe i nuläget.
Image

*andas*
WhiteNinja
Posts: 14
Joined: 08 Sep 2011 08:31
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by WhiteNinja »

Bra förslag bUs!

Jag tycker den här zonen känns sådär att ta.
http://turfgame.com/map/V%C3%A4rdBesf%C3%A4ret
Det känns som om man är lite väl nära tomterna när man tar den och den borde kunna läggas på ett bättre ställe i närheten.
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bluebirch »

WhiteNinja wrote:Jag tycker den här zonen känns sådär att ta.
http://turfgame.com/map/V%C3%A4rdBesf%C3%A4ret
Det känns som om man är lite väl nära tomterna när man tar den och den borde kunna läggas på ett bättre ställe i närheten.
Skaffa en telefon med bra GPS så behöver du inte klampa in på folks tomter. :-) Har aldrig haft problem där och upplever marginalerna som fullt tillräckliga. :-)
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bluebirch »

WhiteNinja wrote:Jag tycker den här zonen känns sådär att ta.
http://turfgame.com/map/V%C3%A4rdBesf%C3%A4ret
Det känns som om man är lite väl nära tomterna när man tar den och den borde kunna läggas på ett bättre ställe i närheten.
Skaffa en telefon med bra GPS så behöver du inte klampa in på folks tomter. :-) Har aldrig haft problem där och upplever marginalerna som fullt tillräckliga. :-)
Locked

Return to “Västerbotten”