Västerbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by affanicaffan »

Bluebirch wrote:
WhiteNinja wrote:Jag tycker den här zonen känns sådär att ta.
http://turfgame.com/map/V%C3%A4rdBesf%C3%A4ret
Det känns som om man är lite väl nära tomterna när man tar den och den borde kunna läggas på ett bättre ställe i närheten.
Skaffa en telefon med bra GPS så behöver du inte klampa in på folks tomter. :-) Har aldrig haft problem där och upplever marginalerna som fullt tillräckliga. :-)
Men man måste ju gå genom tomterna (nästan) för att komma dit?
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
Bluebirch
Posts: 83
Joined: 22 Jun 2012 21:23
Country: Sweden
Location: Röbäck

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Bluebirch »

affanicaffan wrote:
Bluebirch wrote:
WhiteNinja wrote:Jag tycker den här zonen känns sådär att ta.
http://turfgame.com/map/V%C3%A4rdBesf%C3%A4ret
Det känns som om man är lite väl nära tomterna när man tar den och den borde kunna läggas på ett bättre ställe i närheten.
Skaffa en telefon med bra GPS så behöver du inte klampa in på folks tomter. :-) Har aldrig haft problem där och upplever marginalerna som fullt tillräckliga. :-)
Men man måste ju gå genom tomterna (nästan) för att komma dit?
Hur gör du då? Kommer du från Ringvägen är det ju en skogsväg/stig in till zonen. Jag har då aldrig känt mig besvärad eftersom jag inte behövt vara inne på någons tomt. Vägen är på kommunal mark. Men det kanske är mig det är fel på... :-)
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by LeiLar »

Bombina wrote:CityHall och UmeRullen flyttade enligt önskemål :D
Tack! De är mycket enklare och bättre att ta nu! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Jaktfalk
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2012 11:31
Country: Sweden

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Jaktfalk »

CrownZone på Teg behöver en ny placering. Boende klagar på att gräsmattan nöts ner och på trafiken. Ny placering kan vara grönytan på andra sidan Domarevägen. Flytten blir då inte så lång. Dock hamnar zonen i närheten av en lekpark (dock inte i den).

Därtill behöver GuldochSilver en ny placering snarast (av samma anledning). Men där har bUs redan lämnat bra förslag, tycker jag.

//Jaktfalk
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

*petar på zonläggarna med en lång pinne*
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

Jaktfalk wrote:CrownZone på Teg behöver en ny placering. Boende klagar på att gräsmattan nöts ner och på trafiken. Ny placering kan vara grönytan på andra sidan Domarevägen. Flytten blir då inte så lång. Dock hamnar zonen i närheten av en lekpark (dock inte i den).

Därtill behöver GuldochSilver en ny placering snarast (av samma anledning). Men där har bUs redan lämnat bra förslag, tycker jag.

//Jaktfalk
Försök att inte köra sönder den gräsplätten nu då...
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Blabert »

bUs wrote:*petar på zonläggarna med en lång pinne*
Aj!
Image
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Tjooho0o0o0oo0o ser bra ut Blabert! Tack!
bUs
Posts: 126
Joined: 09 Aug 2011 21:23

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by bUs »

Blåser in ett ändringsförslag på nya mullezonen Hampmountain. Nuvarande position är verkligen inte representativ för platsen, den ligger mitt emellan huvudstugan och toastugan och erbjuder inte någon vy över huvudtaget. Kommer man med bil och går nerifrån parkeringen (som jag antar att 95% av de som tar zonen kommer göra) så riskerar man att gå miste om vyn som sträcker sig över skogarna ner mot staden. Föreslår att zonen flyttas till en trevligare plats enligt bild. Bifogar även ett foto på utsikten från föreslagen position.

Image

Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Västerbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Ja varför inte, ser ut att vara en fin grillplats där, då kan man i all stillhet ta zonen medans man mumsar på grillkorven :) flyttad enligt förslaget.
Locked

Return to “Västerbotten”