Musik ni turfar till?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Musik ni turfar till?

Post by Dusty »

Oj det kan bli rätt blandat..

Har lyssnat en hel del nu på ljudböcker av Richard Dawkins och Christopher Hitchens men i musik väg så är det just nu Pink Floyd, Opeth, Ghost, Naglfar och Bloodbath. Tung rock funkar ju alltid bra för att orka med besvärliga backar och många turfmil på cykeln :)
youthless
Posts: 38
Joined: 24 Jun 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Sv: Musik ni turfar till?

Post by youthless »

Då jag verkar ha nån allmän dödsönskan så lyssnar jag nästan alltid på musik om jag kör. Mycket snowgoons och jedi mind tricks. Ska det gå fort blir det metal eller lite sköna slingor från demoscenen.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by coolacrille »

Tycker det är lite överdrivet det där med att "DU FÅR INTE LYSSNA PÅ MUSIK FÖR DÅ DÖR DU" ;) Har man lurar som släpper in ljud så är det ingen större fara när man turfar på hemmaplan och har koll på omgivningen. Precis som när man kör bil så får man ju vara aktiv med blicken åt alla håll.

Jag lyssnar mycket på Radiosporten och Karlavagnen på P4. Annars blir det antingen YouTube eller radiodokumentärer. Har nog gått minst 30hp under turfandet.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Musik ni turfar till?

Post by StarDust »

Jag brukar mest lyssna på psytrance men det har mer och mer övergått till progpsy och psybreaks, det är väl åldern. Jag lyssnar även en del på ljudböcker, just nu är det sista boken i Ice and Fire serien men har blivit mindre sånt så man missar en del ur boken med alla ljud från Turf. Mina lurar isolerar till typ 95%, jag är van med det och anser att döva också får vistas på gatorna.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 19:18, edited 1 time in total.
coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by coolacrille »

wanwa wrote:Kanske inte riktigt min typ av musik, men denna funkar att avsluta rundorna med:



;)
Avsluta rundan med lite grönt alltså? ;) Joråsatte
User avatar
kryddan
Posts: 37
Joined: 19 Apr 2013 19:06
Country: Sweden
Location: Trollhättan

Re: Musik ni turfar till?

Post by kryddan »

Det är blandat, men mest blir det hårdrock, heavy metal och rock när jag väl lyssnar på musik. T.ex. Judas Priest, Sabaton, Iron Maiden, Nickelback, 3 doors down, Kid Rock mm mm. Det varierar en hel del.

Om jag gåturfar då har jag musik på.
Om jag är ute och joggturfar då har jag musik på.
Cyklar jag när jag turfar så beror det lite på var jag cyklar. Inne i city då har jag ingen musik på. Jag vill gärna höra trafiken runt omkring mig. Är ju jag på cykelväg/grusväg eller annat ställe där det inte är så vanligt med trafik så kan jag ha en lur i ena örat med musik.
pobe
Posts: 59
Joined: 24 Jul 2012 21:39
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by pobe »

http://www.youtube.com/watch?v=J5RdjEvvN8A

"Idag är jag stark" med Kenta gärna medan jag mossar uppför Tantolunden på stora klingan ;)
Last edited by pobe on 09 May 2013 07:45, edited 1 time in total.
Mobil: Samsung Galaxy S6 (Active)
Stad: Stockholm (Västerort)
Färdsätt: Cykel (Cross Cressent Zapto, MTB Scott 930 )
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by turfing »

Brukar inte lyssna på musik när jag cyklar men i vintras hände det att Vintersaga dök upp i huvudet på mig.
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Musik ni turfar till?

Post by m3tr0 »

Har turfat så mycket till musik/ljud på sistone men det blev mycket förut. Några gånger gåturfade jag till sweclockers podcasts eller bara radio. Andra gånger till musik. Oftast lite åt trance/house-hållet (armin van buuren, tiesto, ...). Några gånger har det blivit Iron Maiden. Skönt att peppa sig till nånting innan man ger sig iväg också.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”