Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by StarDust »

Om ni börjar betala urban så tror jag han kan fixa allt det där på två till tre helger ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by wanwa »

StarDust wrote:Om ni börjar betala urban så tror jag han kan fixa allt det där på två till tre helger ;)
Jaså tar ni betalt för tjänster där uppe i Uppsala. :o :)
Det låter aningen dyrt med 2-3 helglöner och sen om vi tänker oss att vi ska försöka få igång Arias (som jag/folk önskar) - så kan det inte bli annat än kostsamt. ;)

Skämt åsido, hade det funnits en "donationspott" för tredjepartsutvecklarna så tror jag att fler än jag hade varit villiga att - kanske inte dunka in några helglöner med OB och allt - men i varje fall bidra.
Tänker även på warded.

Som sagt, var mer menat som brainstorming än; "kan du fixa detta åt oss urban?".
:)
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Marrrs »

StarDust wrote:Om ni börjar betala urban så tror jag han kan fixa allt det där på två till tre helger ;)
En donationsknapp på sidan skulle säkert användas av en och annan.
Last edited by Marrrs on 11 May 2013 21:55, edited 1 time in total.
8-)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

StarDust wrote:Om ni börjar betala urban så tror jag han kan fixa allt det där på två till tre helger ;)
Nu är det ju min tid och funktionaliteten i det publika APIet som är begränsningen. Men om du vill köpa en ny tuff cykel åt mig StarDust så är jag på! ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

TBIT wrote:Jag måste bara säga att jag tycker det var sjukt coolt med streeview-bilder!
På tal om Street View så tänkte jag passa på att nämna om någon missat det, att förutom att få fram Street View-bilden som är länkad från varje zoninforuta, så kan man i vanlig Google Maps-stil dra den lilla kartgubben uppe på vänstra sidan av kartan till "valfri" position på kartan för en 360-graders Street View.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

Marrrs wrote:
UrbanGeeks wrote:Har funderat på att skapra rutter tidigare, men Googles API har verkat rätt begränsat i antal anrop man kan göra innan det börjar kosta pengar. Kanske får kolla på det igen iaf...
Men en möjlighet att exportera z i ett format som kan klistras in i optimapsidan? Den kan ju inte importera KML men väl en lista i format (lat, lng). Då skulle din sida inte belastas mer alls. Optimering av rutten är ju ett verktyg med vissa brister eftersom Googles cykelvägar i Maps är lite halvfärdiga :) . Tack igen för att du tagit fram denna kartsida som är fantastiskt bra redan som den är!
Det finns nu möjlighet att få en fil på "Plain lat,lng"-format. Den går att klistra in direkt i OptiMap-sidan. Som du konstaterat så har ju den sidan sina brister pga Googles halvdana väginfo, så stora att jag tvekar på att implementera ruttoptimeringen på min egen sida.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

wanwa wrote:
UrbanGeeks wrote: Fortsätt önska funktioner bara, så är kanske dom dyker upp förr eller senare.
Har fixat till TP/PPH nu iaf!
:D Yeah! Thanks a lot! :geek:

Lite mer önskemål, eller kanske snarare idéspruteri, då...

Count zones skulle kanske även kunna innehåll:
* Takeovers - Dvs. Räknar ihop de valda zonernas total.
* Takeovers/day - Precis som när man tittar på enskild zon fast genomsnitt för alla valda zoner.
* Genomsnitts PPH - För alla valda zoner.
* Genomsnitts TP - För alla valda zoner.

Inforutan som man får upp när man klickar på en zon. Kanske skulle gå att:
* Länka till warded - Bredvid länk till turfgame.com/map och Street View (Grym!).
* Eventuellt land - (eller miniatyrflagga) efter region.

Ovanstående borde inte vara omöjligt att fixa tänker jag. Men jag är varken kodare eller den som ska göra det - så se det hellre som idéer/tips/önskemål än att jag (och andra) inte klarar oss utan det. :)


Kan lika gärna skicka på med lite (förmodligen) mer orealistiska och/eller "utvecklingstidskrävande" funktioner som du kanske kan fundera på om du vill erbjuda genom din tjänst/sida.

"List zones"
Samma procedur som 'Count zones'. Ringa in det område man är intresserad av att titta närmre på, men istället för att klicka på 'Count zones' så tänker jag mig att man klickar på något kallat typ 'List zones' och så får man en textlista över valda zoner (nothing fancy) som man sen själv kan välja att använda på olika sätt om man vill det. Finns många små användningsområden för en sådan funktion tänker jag. Typ för: bloggar, wiki, eget bruk, etc.

Övrigt:
* Kunna se Unique/Different Turfers under 'Count zones' och i "Zoninforutorna" hade varit riktigt trevligt, men jag förmodar att det inte går att lösa utan "specialhjälp"/"specialtillstånd" från DEV.
Förtydligande: Menar alltså inte att man ska se alla user-id, utan bara antalet.

* Kunna se "trender" (typ) för zoner/(valda omr.) hade också kunnat vara häftigt. Alltså, tänk att man klickar på en zon och får upp inforutan och under 'Takeovers' där så skulle det kunna stå typ "Takeovers last 24h", "Takeovers last week", Takeovers last round" eller något sånt.

* Mer ingående data om zonerna hade varit intressant/kul; 200 metersradie, mått (m & m2) på zoner, antal zonhörn, lat-long på mittpunkt av zon, etc - men det kanske inte Crew/Dev tycker. :|

Alltså. Se ovanstående inlägg som att jag bjuder på tankar - inte som att jag ber om något.
Tycker sidan är grymt bra utan alla ovanstående idéer. Tack. :)

Edit: Förtydligande
Har implementerat Genomsnitts TP/ PPH samt länk till warded.

Takeovers tror jag inte att jag kommer att kunna fixa, då det kräver så väldigt många anrop till APIet. Även om jag bara uppdaterar siffrorna en gång om dagen så blir det ganska många anrop.

Lista zoner är inga problem att göra, på samma sätt som man numer kan få ut enbart lat,lng för alla markerade zoner.

Landsinfo finns inte via APIet, men man bör kunna göra en lookup via Google på lat,lng via Ajax så det kan nog komma att dyka upp framöver.

Trender och att se vem som tagit vad behövs det som du konstaterar specialingångar till turf för att lösa. Kanske är det bättre att warded implementerar detta.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Marrrs »

UrbanGeeks wrote:Det finns nu möjlighet att få en fil på "Plain lat,lng"-format. Den går att klistra in direkt i OptiMap-sidan. Som du konstaterat så har ju den sidan sina brister pga Googles halvdana väginfo, så stora att jag tvekar på att implementera ruttoptimeringen på min egen sida.
Tusen tack, det funkar helt klart tillräckligt bra så här tycker jag. Ingen mening i att stoppa in samma funktionalitet i din sida.
8-)
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by wanwa »

Stort TACK UrbanGeeks!
Blev väldigt, väldigt bra det där. :)
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

SaLa eller någon annan moderator, vill ni ändra namnet på tråden till turf.urbangeeks.org eller något liknande, förutsatt att ägaren själv går med på det förstås!
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”