Dalarna - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

falun

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by falun »

Idag gick det inte att komma åt Limestonerock. Staket låsta grindar och förbudsskyltar.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Dalarna - Felanmälan

Post by Blabert »

falun wrote:Idag gick det inte att komma åt Limestonerock. Staket låsta grindar och förbudsskyltar.
Dalhalla är mig veterligen bara öppet när det är konserter, eller vid inbokade guidade gruppvisningar. Alltså en sådan zon som är lite svårare att ta.. :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
falun

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by falun »

Det är därför inte möjligt att ta zonen utan att betala entre.
Tveksamt?
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Dalarna - Felanmälan

Post by Blabert »

falun wrote:Det är därför inte möjligt att ta zonen utan att betala entre.
Tveksamt?
Nä, men det är väl ok att någon zon av hundratals kostar en hacka? Finns flera andra exempel, som gröna lund, parken zoo mfl :-) Inget unikt för just Dalarna, alltså.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
falun

Re: Sv: Dalarna - Felanmälan

Post by falun »

Blabert wrote:
falun wrote:Det är därför inte möjligt att ta zonen utan att betala entre.
Tveksamt?
Nä, men det är väl ok att någon zon av hundratals kostar en hacka? Finns flera andra exempel, som gröna lund, parken zoo mfl :-) Inget unikt för just Dalarna, alltså.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Helt Ok nu då man vet av det, men surt då man cyklat dit för att finna zonen omöjlig att ta just då. Förmodligen den dyraste zonen i Sverige iaf. Kanske värd en medalj ;-).
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by christoffe9 »

Tänkte bumpa friseringarna jag och Optimus hade i Hedemoratråden, fast i rätt tråd.

Hedemunken skulle må bra av att flyttas ut på cykelbanan, alternativt förstoras ut om du vill att badbryggan ska vara med.
Nu är badsäsongen i full gång där och på dagtid är det massor av småbarnsfamiljer som breder ut sig över hela zonen utan hänsyn till oss turfare.
Senare på eftermiddagen/kvällen kommer de kurtisernade yngre tonåringarna dit för att visa upp sig.
Så oavsett när man kommer dit känns det olustigt att bränna in med cykeln, att gå av cykeln med mobilen i högsta hugg känns inte heller det speciellt rätt.
Gräsmattan är dessutom väldigt sank, så övriga året är den ofta under vatten (eller snö)


Garphöken går idag att ta sittandes i bil, till och med sittandes på balkong.
Om den nordöstra sidan följer gräset istället för huset är det löst.


När jag ändå håller på tar jag två till.
Vid Hedemusic är det väldigt ofta gps-problem.
Huvuddelen av zonen ligger under tjocka trädkronor varför det är väldigt svårt att få bra signal
Nu måste man oftast ut på gräsmattan och cirkulera för att överhuvudtaget få signal
En förlängning österut några meter skulle förmodligen betyda en väldig skillnad, för då hamnar även den bit av gångvägen som inte ligger under träden inom zonen.

Slutligen till Hursahallen. Det syns inte på satellitbilden, men mer än halva zonen ligger i mycket kraftig lutning. Det är en höjdskillnad på ca 4 meter där.
Cykelbanan som ligger inom zonen har kanske 15% lutning medans den västra halvan av gräsmattan är betydligt brantare.(Det är det som är den oklippta delen av zonen)
Att stanna på cykelbanan är dessutom vanskligt då hallen oftast stör ut gps-signalen.
I praktiken är alltså bara ungefär 30% av zonen i spel.
Om den flyttas några meter öster ut (så att trädet i nordöstra hörnet hamnar en bit innanför) skulle göra att
zonen förhoppningsvis blir säkrare, då man inte måste längst ut till kanten och ställa sig.


Det som känns mest angeläget är Hedemunken
Det är många barn som springer omkring på gräsmattan och leker
De övriga är mest förslag till förbättringsfriseringar.

Tack på förhand
Christoffer/Mobius
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by SunYour »

Nu har Hedemora friserats till lite...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by christoffe9 »

SunYour wrote:Nu har Hedemora friserats till lite...
Det ser kanon ut, självklart glömde jag att testa ändringarna då jag jagade de nya zonerna istället


Christoffer/ Mobius
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by christoffe9 »

Friseringarna funkar bra, nu har jag bara testat dom en gång men det verkar ha gjort susen

Nu till de nya
Hedeladan har jag scoutat runt lite och har några alternativ, kan fixa en bild med förslagen pm det behövs. Enklast är nog ändå att flytta den närmare vägen efter stigen.
Stigen går idag bara fram till diket, så diket skulle kunna vara den östra sidan av zonen.
Kanske ett namn som Hedesilon blir bättre då, på andra sidan gatan står nämligen silon du ser när du åker på rv70

Motorvägen bör även den kanske flyttas, när jag tog den nu ikväll kom både hundarna och gubbarna ut och frågade vad jag höll på med.
När jag förklarat vad det var, så var de väl inte speciellt glada över att det skulle bli "en massa spring" där. Dessutom springer alla hundarna fritt där så hundrädda turfare ska nog hoppa den zonen.
När jag frågade om de hade några bättre förslag, föreslog dom hundkullen. Vilket jag håller med om är ett ypperligt förslag
Placeringen är några hundra meter från nuvarande position som du ser på medföljande bild

Hundkullen är två stenåldersgravar så det blir historia på samma gång
Dessutom är raksträckan en gammal legendarisk raka från den tiden då TT-loppen gick här i Hedemora
Attachments
doghill.jpg
doghill.jpg (245.61 KiB) Viewed 5060 times
christoffe9
Posts: 46
Joined: 14 Jan 2013 12:48
Country: Sweden

Re: Dalarna - Felanmälan

Post by christoffe9 »

Det var snabba ryck, hann knappt koka klart kaffet
Ser mycket bra ut

Tackar och bockar
Christoffer(Mobius
Locked

Return to “Dalarna”