Bredda Kalmar

Moderator: Zonemakers

MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Bredda Kalmar

Post by MasterOfTurf »

Vill med detta inlägg belysa problematiken med blockade zoner uti Kalmare stad. Turfaktiviteten i Kalmar är ju tämligen hög numera med Sune, Kingenin och Snabelanna som i princip är ute varje dag och kör långa rundor med blocktid på 30 min. För oss vanliga dödliga turfare (vi blir allt fler) leder detta till att zonerna ofta är blockade på Turf-frekvent tid. Detta ingår ju förstås i spelets regler men i den avlånga staden Kalmar blir det ett bekymmer då de mest aktiva Turfarna kör runt stan i en enda stor rundslinga. Det är ganska långt mellan norr och söder men väldigt korta avstånd väster till öster. Igår deltog jag själv i leken och när vi var tre turfarare som körde runt samtidigt blev nästan alla zoner uppblockade. Dessutom körde vi in i varandras blockade zoner på slingan. För att komma tillrätta med denna problematik och öppna upp för fler turfare måste staden ”breddas” så det uppkommer flera alternativa slingor som man kan välja att ta sig fram på. Alternativet är att förlänga zonområdet i Kalmar ytterligare. En kombination av detta vore kanske den bästa lösningen.

Jag har lagt ut några områden i kartan nedan som kan vara lämpliga för nya zoner när det blir dags för det. Om vår högt vördade zonutläggare tycker att det finns en poäng i mitt resonemang kan jag bistå med mera konkreta zonförslag. Tror dock att det redan finns mycket att hämta i de förslag som redan har lämnats via Turf-appen.

https://skydrive.live.com/?cid=60b0ade4 ... D34EAB!385
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Bredda Kalmar

Post by Helan »

MasterOfTurf wrote:Vill med detta inlägg belysa problematiken med blockade zoner uti Kalmare stad. Turfaktiviteten i Kalmar är ju tämligen hög numera med Sune, Kingenin och Snabelanna som i princip är ute varje dag och kör långa rundor med blocktid på 30 min. För oss vanliga dödliga turfare (vi blir allt fler) leder detta till att zonerna ofta är blockade på Turf-frekvent tid. Detta ingår ju förstås i spelets regler men i den avlånga staden Kalmar blir det ett bekymmer då de mest aktiva Turfarna kör runt stan i en enda stor rundslinga. Det är ganska långt mellan norr och söder men väldigt korta avstånd väster till öster. Igår deltog jag själv i leken och när vi var tre turfarare som körde runt samtidigt blev nästan alla zoner uppblockade. Dessutom körde vi in i varandras blockade zoner på slingan. För att komma tillrätta med denna problematik och öppna upp för fler turfare måste staden ”breddas” så det uppkommer flera alternativa slingor som man kan välja att ta sig fram på. Alternativet är att förlänga zonområdet i Kalmar ytterligare. En kombination av detta vore kanske den bästa lösningen.

Jag har lagt ut några områden i kartan nedan som kan vara lämpliga för nya zoner när det blir dags för det. Om vår högt vördade zonutläggare tycker att det finns en poäng i mitt resonemang kan jag bistå med mera konkreta zonförslag. Tror dock att det redan finns mycket att hämta i de förslag som redan har lämnats via Turf-appen.

https://skydrive.live.com/?cid=60b0ade4 ... D34EAB!385
Håller fullständigt med i ditt resonemang. Behövs ett par nya zoner i de områden du ringat in.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Image
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Bredda Kalmar

Post by TBIT »

Jag håller också med. När jag åkte till Kalmar igår och lastade av cykeln för att plocka 34 unika så räckte det med tre andra turfare ute för att blocka det mesta för mig. Det var lite motigt då! Men mer träning för mig såklart...
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »

Håller helt och fullt med ovanstående talare/skrivare! Jag är ju en av dem som trådöppnaren nämner av de tre som är ute dagligen i långa rundor, minst ett par timmar varje dag.

Jag kan också lämna närmare förslag på nya zoner om så behövs, men ger alltid tre förslag varje månad i appen. Endast en har blivit 'godkänd' sen min turfstart i slutet av september 2012. MasterOfTurf har givit förslag på bra områden där vi vill ha zoner.

Mer zoner åt folket!
Tack på förhand!

Anna
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by tomtebloss »

Jag har läst och begrundat. Beslut tas senare.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »

tomtebloss wrote:Jag har läst och begrundat. Beslut tas senare.
Så bra, vi hoppas på ett positivt beslut. ;)
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Bredda Kalmar

Post by Kingslayer »

Som utböling som ännu inte turfat i Kalmar (kommer dock snart hoppas jag) måste jag jag ändå få påpekat att staden (utifrån kartbilden) har osedvanligt få och glest belägna zoner, speciellt med tanke på den extrema aktivitet som råder där. :o

Det finns väl ingen stad i Sverige som förtjänar ett zonregn mer än Kalmar? Titta och jämför med andra städer som har samma aktivitet... ;)
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by snabelanna »

Kingslayer wrote:Som utböling som ännu inte turfat i Kalmar (kommer dock snart hoppas jag) måste jag jag ändå få påpekat att staden (utifrån kartbilden) har osedvanligt få och glest belägna zoner, speciellt med tanke på den extrema aktivitet som råder där. :o

Det finns väl ingen stad i Sverige som förtjänar ett zonregn mer än Kalmar? Titta och jämför med andra städer som har samma aktivitet... ;)
Tummen upp!
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Bredda Kalmar

Post by TBIT »

Kingslayer wrote:Som utböling som ännu inte turfat i Kalmar (kommer dock snart hoppas jag) måste jag jag ändå få påpekat att staden (utifrån kartbilden) har osedvanligt få och glest belägna zoner, speciellt med tanke på den extrema aktivitet som råder där. :o

Det finns väl ingen stad i Sverige som förtjänar ett zonregn mer än Kalmar? Titta och jämför med andra städer som har samma aktivitet... ;)
Det finns aktivitet men ändå ingen 9 PPH-zon i Kalmar. En zon har 8 PPH. Det kan bero på att aktiviteten domineras av bara 4 turfare. Syftet med en vidareutveckling av Kalmar borde vara att ge plats för fler turfare.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Bredda Kalmar

Post by Kingslayer »

TBIT wrote:
Kingslayer wrote:Som utböling som ännu inte turfat i Kalmar (kommer dock snart hoppas jag) måste jag jag ändå få påpekat att staden (utifrån kartbilden) har osedvanligt få och glest belägna zoner, speciellt med tanke på den extrema aktivitet som råder där. :o

Det finns väl ingen stad i Sverige som förtjänar ett zonregn mer än Kalmar? Titta och jämför med andra städer som har samma aktivitet... ;)
Det finns aktivitet men ändå ingen 9 PPH-zon i Kalmar. En zon har 8 PPH. Det kan bero på att aktiviteten domineras av bara 4 turfare. Syftet med en vidareutveckling av Kalmar borde vara att ge plats för fler turfare.
Så en stad måste ha minst en 9pph zon innan man kan få nya? Både trådstartarens och min kommentar syftade bägge till att främja fler turfare. Jag kan inte se hur få och glesa zoner kan göra det.
Post Reply

Return to “Kalmar”