Gotland - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Atilla
Posts: 10
Joined: 22 Apr 2013 17:30
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

Energy wrote:Angående Iris temple så håller jag med om att den ligger lite väl inklämd mellan bebyggelse. Även om den inte ligger direkt på någons tomt så känns den onödigt privat. Mix Ranch har jag inte tagit, men om Atillas beskrivning stämmer så är det ju inte bra. Bättre T.ex vid affären i Stenkyrka, eller ännu hellre Lickershamn som är en finare plats.
Finns zon i Lickershamn numera, Maidoflime.
En väldigt bra zon dessutom. :)

Men det kan ju finnas en i hamnen (i Lickers) också, men både affären och hamnen samt kanske en direkt vid jungfrun också. :D
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Atilla wrote:borde det väl rimligen inte vara en zon alls på Foxpasture, det är ju en fotbollsplan med tillhörande verksamhet.
/Atilla
Håller med om att den placeringen inte är så bra.
Hela området är ju Rävhagen, så den kan flyttas ganska långt bort, kanske upp bakom ishallen?


Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Hej Atilla, Energy och Gutelappen!
Zoner tar vi inte bort så MixRanchZone får förbli tills vi kommit på en bättre placering för den. Zonen kommer inte att få en jätteflytt utan bara till ett något bättre ställe max ett par hundra meter från dess ursprungsställe. Gör gärna en skärmdump av satellitbilden och rita i paint var ni tycker den nya placeringen ska vara!

Eftersom Gotland är så glest befolkat och de flesta bor i eller kring Visby har jag försökt göra det möjligt att turfa på andra ställen på Gotland än just där, därmed finns det en hel del zoner runtomkring som man kan turista. Detta påverkar inte antalet zoner i de mer tätt befolkade delarna av Gotland.

Som tidigare nämnts så tar vi inte bort zoner i spelet utan sträcker oss till att flytta dem. Ni har redan ett par zoner som är svåra att ta så jag flyttar zonen till strax utanför badplatsen och byter namn på den till BingeSwimming :)

FoxPasture är flyttad bort från fotbollsplanen.


Nu tänkte jag ge er en knäpp på näsan! Gotland är inte den enklaste regionen att bygga zoner på med halvbra satellitbilder och trånga gränder samt mycket små samhällen lite varstans. Ni verkar dessutom inte angelägna att få nya zoner heller, för ni är nog ett av de förslagsglesaste regioner som finns! Med tre förslag i månaden och till exempel tio personer som ger förslag så borde det finnas ett tusental förslag utströsslade över Gotland men så är icke fallet! Det finns till exempel ett stort hål i östra Visby på flera kvadratkilometer där det inte finns ett enda förslag.

Så nu felanmäler jag bristen av zonförslag minsann!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

StarDust wrote:Hej Atilla, Energy och Gutelappen!
Zoner tar vi inte bort så MixRanchZone får förbli tills vi kommit på en bättre placering för den. Zonen kommer inte att få en jätteflytt utan bara till ett något bättre ställe max ett par hundra meter från dess ursprungsställe. Gör gärna en skärmdump av satellitbilden och rita i paint var ni tycker den nya placeringen ska vara!

Eftersom Gotland är så glest befolkat och de flesta bor i eller kring Visby har jag försökt göra det möjligt att turfa på andra ställen på Gotland än just där, därmed finns det en hel del zoner runtomkring som man kan turista. Detta påverkar inte antalet zoner i de mer tätt befolkade delarna av Gotland.

Som tidigare nämnts så tar vi inte bort zoner i spelet utan sträcker oss till att flytta dem. Ni har redan ett par zoner som är svåra att ta så jag flyttar zonen till strax utanför badplatsen och byter namn på den till BingeSwimming :)

FoxPasture är flyttad bort från fotbollsplanen.


Nu tänkte jag ge er en knäpp på näsan! Gotland är inte den enklaste regionen att bygga zoner på med halvbra satellitbilder och trånga gränder samt mycket små samhällen lite varstans. Ni verkar dessutom inte angelägna att få nya zoner heller, för ni är nog ett av de förslagsglesaste regioner som finns! Med tre förslag i månaden och till exempel tio personer som ger förslag så borde det finnas ett tusental förslag utströsslade över Gotland men så är icke fallet! Det finns till exempel ett stort hål i östra Visby på flera kvadratkilometer där det inte finns ett enda förslag.

Så nu felanmäler jag bristen av zonförslag minsann!
Tack för engagemanget :)

En liten hjälp på traven Zonförslag Gotland, hoppas att många andra också ger kvalitéts förslag där som hjälper ZoneBuilders med nya zoner.

Foxposture ser riktigt bra ut på kartan, har för mig att det fungerar bra precis mellan hästhagarna där, kollar nästa gång jag är i närheten.

BingeSwimming kunde man flytta till själva badets ingång (en fin liten park utanför ingången), vilket enligt mitt tycke är både finare och mer logisk placering.

Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Låter som ett bra förslag, vill gärna höra vad andra tycker innan jag gör en ändring.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Atilla
Posts: 10
Joined: 22 Apr 2013 17:30
Country: Sweden

Re: Gotland - Felanmälan

Post by Atilla »

Gutelappens förslag är bra mykcet trevligare, bara lite orolig för att det blir lika trångt och klagomål där. Men vi kör på det så får vi se.

MixRanch: bara när jag var där och reka kom ägaren ut och vad jag förstått har han även kollat upp andra turfares bilreg mm och cykel dit tror jag knappt någon gör. Då är mitt förslag att den flyttas innanför ytan som är betalzon där 5-kamperna sker. Nackdelen är att den väldigt sällan blir tagen av någon. Jag hade hellre sett den flytta några km bort till affären i så fall. Gutelappen verkar bra med kritor om han vill ge förslag.

Vi tar till oss och skärper oss i att ge fler förslag. Har känt mig begränsad av 3 per månad men med förslag i forumet kan det ju bli fler. :-)

/Atilla
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

Atilla wrote:Gutelappens förslag är bra mykcet trevligare, bara lite orolig för att det blir lika trångt och klagomål där. Men vi kör på det så får vi se.
Det är ju allmän plats utanför ingången till poolen samt att det finns väl publika bänkar i parken, om jag minns rätt, så om någon klagar på dig där så undrar jag vad du gör när du tar zoner :D

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gotland - Felanmälan

Post by StarDust »

Då ändrar vi BingeSwimming!

Angående MixRanchZone så överdriver du nog en hel del då den enda turfaren som någonsin tagit den (en gång) är Gutebaggen och ägaren kan då inte ha skrivit upp alla andra turfares bilreg som påstås ovan.
Vi kan absolut flytta den till där femkamperna äger rum, kan du berätta ungefär vart det är? Även om denna flyttas till ett sådant ställe utesluter inte att det dyker upp zoner i området i framtiden. Det är dock inte aktuellt med en omfattande zongranskning för tillfället då det behövs en fler turfare i regionen.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: Gotland - Felanmälan

Post by GuteLappen »

StarDust wrote:Då ändrar vi BingeSwimming!
Den blev kanon, en liten oas med bänkar och kullersten :)

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
gutebaggen
Posts: 8
Joined: 24 Apr 2013 22:42
Country: Sweden
Location: Gotland

Re: Gotland - Felanmälan

Post by gutebaggen »

har inte kunnat logga in tidigare men topp felanmäla det gör jag!
håller med om att mix ranch borde flyttas ner till restaurangen eller a!entrén till mix.
CODE: SELECT ALL

Image
Locked

Return to “Gotland”