Turf Zone Blocked

User avatar
sallda
Posts: 12
Joined: 15 Sep 2012 22:58
Country: Sweden
Location: Sveg
Contact:

Re: Turf Zone Blocked

Post by sallda »

Tips till utvecklaren:
Nu läste jag precis att det var en beta och det skulle förbli så, men en liten liten förbättring kanske inte skadar för allas trevnad=)
Nu är det givetvis helt beroende på hur du implementerat hämtningen av zoner, men hämtar du via APIt borde du ju lätt kunna räkna totala antalet zoner du hämtat. Hämtningen i sig tar ju inte så lång tid. Sedan när allt sparas i DB (som tar tid misstänker jag) borde det ju gå att göra en counter och uppdatera labeln i appen hur många som sparats så långt.

Som det är nu vet man inte när den kan tänkas vara klar. Siffran över lagrade zoner visas först när man startat om appen, och vad händer om man startar om för tidigt mitt i sparandet till DB?
jimarild wrote:Funkar det nu?
Använde den för första gången förra veckan och det funkar bra.
Image
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Turf Zone Blocked

Post by jagduvi »

sallda wrote:Tips till utvecklaren:
Nu läste jag precis att det var en beta och det skulle förbli så, men en liten liten förbättring kanske inte skadar för allas trevnad=)
Nu är det givetvis helt beroende på hur du implementerat hämtningen av zoner, men hämtar du via APIt borde du ju lätt kunna räkna totala antalet zoner du hämtat. Hämtningen i sig tar ju inte så lång tid. Sedan när allt sparas i DB (som tar tid misstänker jag) borde det ju gå att göra en counter och uppdatera labeln i appen hur många som sparats så långt.

Som det är nu vet man inte när den kan tänkas vara klar. Siffran över lagrade zoner visas först när man startat om appen, och vad händer om man startar om för tidigt mitt i sparandet till DB?
jimarild wrote:Funkar det nu?
Använde den för första gången förra veckan och det funkar bra.
Jag ska se efter om jag får lite tid för att fixa detta nu. Det är inte så svårt att göra det rätt om man bara har lite tid. Göra lite i bakgrunden och inte som jag gör nu och hämtar allt på huvudtråden, vilket man inte ska göra.

/J
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
User avatar
kryddan
Posts: 37
Joined: 19 Apr 2013 19:06
Country: Sweden
Location: Trollhättan

Re: Turf Zone Blocked

Post by kryddan »

Är det något fel på appen, eller gör jag fel?
Hur jag än bär mig åt så får jag den inte att meddela mig att en zone är blocked.
Jag installerar den, jag laddar ner zonerna. Jag startar den och turf, men sen hör jag aldrig något från den. Vad gör jag för fel? Använder Samsung Galaxy S4 med android 4.2.2
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Turf Zone Blocked

Post by LeiLar »

Jag får den inte heller att meddela mig att en zon är blockerad. Testat på min Nexus 4 och 7. :(
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Sv: Turf Zone Blocked

Post by jagduvi »

Vet ej varför den ej fungerar. Men en sak vet jag och det är att det är ett haffs-job och jag funderar på att ta bort den från play.

Har lite andra projekt att fixa med och tyvärr ligger detta projektet ganska långt ned på listan.

/j

Skickat från min ZTE-BLADE via Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Turf Zone Blocked

Post by Jimo »

Ta bort den! "Haffsiga" saker gagnar inte Turf. Jag kommer sakna dess funktion och hoppas vi får se något liknande i kommande versioner av Turf appen.
User avatar
kryddan
Posts: 37
Joined: 19 Apr 2013 19:06
Country: Sweden
Location: Trollhättan

Re: Sv: Turf Zone Blocked

Post by kryddan »

jagduvi wrote:Vet ej varför den ej fungerar. Men en sak vet jag och det är att det är ett haffs-job och jag funderar på att ta bort den från play.

Har lite andra projekt att fixa med och tyvärr ligger detta projektet ganska långt ned på listan.

/j

Skickat från min ZTE-BLADE via Tapatalk 2
Jag har fått den att fungera nu på min Samsung Galaxy S4.
Jag avinstallerade den, installerade på nytt. Startade turf, startade TZB och drog ner zonerna. Sen efter detta så har den fungerat varje gång.
User avatar
kryddan
Posts: 37
Joined: 19 Apr 2013 19:06
Country: Sweden
Location: Trollhättan

Re: Turf Zone Blocked

Post by kryddan »

Denna app har nu fungerat bra på min mobil ett tag nu. Fast jag kan inte längre uppdatera databasen för zonerna. När jag försöker så blir det bara 0 hela tiden. Jag tar bort den gamla databasen för att uppdatera, men det händer inget när jag klickar på ladda ner. Det bara blinkar till, sen är den klar.

Har databasen tagits bort, eller flyttats ?
Skulle vara trevligt om den kom tillbaka :)
johan

Re: Turf Zone Blocked

Post by johan »

kryddan wrote:Denna app har nu fungerat bra på min mobil ett tag nu. Fast jag kan inte längre uppdatera databasen för zonerna. När jag försöker så blir det bara 0 hela tiden. Jag tar bort den gamla databasen för att uppdatera, men det händer inget när jag klickar på ladda ner. Det bara blinkar till, sen är den klar.

Har databasen tagits bort, eller flyttats ?
Skulle vara trevligt om den kom tillbaka :)
Jag har inte gjort något som skulle få den att inte fungera längre. Kan dock vara så att API:erna till Turf har ändrats.

Jag kommer tyvärr inte i dagsläget göra något åt denna appen. Kanske kommer det i framtiden, men just nu så håller jag på med att göra ett litet divisionssystem för Turf, vilket tar den lilla tid som jag har för liknande projekt.

/J


Last bumped by Anonymous on 15 Mar 2022 16:15.
Post Reply

Return to “Tredje Part”