Utlandsturf och datatrafik

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by TBIT »

Nytt önskemål: att z-ordningen på zonerna lägger dem ett snäpp ovanför den area man gör. Nu går det inte att trycka på en zon om den ligger inuti en area. (Eller så är det strul med Chrome på Linux...)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

TBIT wrote:Nytt önskemål: att z-ordningen på zonerna lägger dem ett snäpp ovanför den area man gör. Nu går det inte att trycka på en zon om den ligger inuti en area. (Eller så är det strul med Chrome på Linux...)
Samma sak för Chrome på Mac. För att förenkla vad TBIT sa så kan man inte klicka på markerade zoner. +1
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

TBIT wrote:Nytt önskemål: att z-ordningen på zonerna lägger dem ett snäpp ovanför den area man gör. Nu går det inte att trycka på en zon om den ligger inuti en area. (Eller så är det strul med Chrome på Linux...)
Hade det varit så enkelt som att sätta z-index på polygonen så hade det nog redan varit gjort.. ;)
Tyvärr går det inte på Googles fusion table lager. Men nu är det fixat hur som helst!
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Utlandsturf och datatrafik

Post by TBIT »

Det går inte, men nu är det fixat? :-)

Tack så mycket!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Sv: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

TBIT wrote:Det går inte, men nu är det fixat? :-)

Tack så mycket!
Det gick, men tyvärr inte så enkelt som man skulle kunna hoppats...

Har lagt till länderna nu också, samt passade på att snygga till regionsväljaren när jag ändå pillade med det.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by Dacop »

Bug eller handhavandefel; om jag försöker exportera zoner till KML så får alla samma ovala form. Varför?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

Dacop wrote:Bug eller handhavandefel; om jag försöker exportera zoner till KML så får alla samma ovala form. Varför?
Det var en bugg, men den är rättad nu.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by LeiLar »

affanicaffan wrote:SaLa eller någon annan moderator, vill ni ändra namnet på tråden till turf.urbangeeks.org eller något liknande, förutsatt att ägaren själv går med på det förstås!
+1
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by UrbanGeeks »

LeiLar wrote:
affanicaffan wrote:SaLa eller någon annan moderator, vill ni ändra namnet på tråden till turf.urbangeeks.org eller något liknande, förutsatt att ägaren själv går med på det förstås!
+1
Jag har inga problem med att ändra trådnamnet till "Turf Map Tool" eller liknande. Tråden tog en lite annan vändning än jag tänkt mig i första posten.
affanicaffan
Posts: 605
Joined: 16 Nov 2012 00:27
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Utlandsturf och datatrafik

Post by affanicaffan »

Slutar aldrig att förundras över hur snabbt och hur bra din sida utvecklades, den är fortfarande ett mycket trevligt verktyg även för mig som numera endast turfar när jag råkar stå i en zon, pga skadebekymmer.
Men att på ett lätt och smidigt sätt kunna se vilka zoner som tillkommit sedan jag sist var aktiv är väldigt bra, men jag kom också på ett nytt förslag om du fortfarande är sugen på att förbättra din redan så bra sida:
*Kunna göra en 200-meters radie runt en zon när man klickar på den. Kanske att detta bör vara valbart i stil med "Measure-funktionen" i nedre hörnet. Detta är intressant för att veta var (enligt Turfs officiella riktlinjer), det lämpar sig att ha en zon, även om det i vissa fall är betydligt närmare än så fågelvägen :)
I'M BACK!!! :D Åtminstone tills knät strejkar igen (augusti 2017) ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”