Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

MasterOfTurf wrote:Bra försök men Hansabrozonen ska ännu längre norrut. Det ligger ett hus med en nyanlagd p-plats (svart asfalt) mellan två större huskroppar. I höjd med detta hus ligger zonen på E 22. Om du utgår från huset och närmar dig E22 så ser du att en av de två parallella vägarna slutar (jag tänker då på de vägmarkeringar som lagts ovanpå fotot som förstärkning) Utgår du från detta vägslut och drar en linje ut på E 22 så ska zonen hamna rätt. Återkommer ang den andra zonen efter platsbesiktning.

Haha, jag förstod inte mycket av det där. Är det parkeringen norr om IKEA du menar. Vid Elgiganten? För då är det dessa två vägar brevid E22 som jag förstod att du menade också. Men då går inte vägen och bron rakt österut utan bron går nordost? så att den skär av E22 i en 90 graders vinkel? För det är väl inte uppe vid lybeckvägen du menar? Det är en bra bit upp det. Eller Wismarsvägen?

Jag har dock skapat en fin bild i paint som du kan titta på så minskar nog bådas huvudvärk betydligt. Säg en siffra eller om den ska ligga mellan två siffror eller om vi inte ens är i närheten fortfarande. Antar att det blir 1 då?

Klicka på bilden för att se en större.
Image
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by MasterOfTurf »

Ha ha lysande!! Jag siktar in mig på 3:an. Det borde stämma. Ska ut en vända i kväll så om du hinner lägga om den till dess kan jag testa. Kom just på en lysande ide. Varför inte lägga ut alla zonerna på en lång rad på E 22. Det skulle bli bilturfarnas eldorado!! ;-) Problemet är väl att det skulle bli jordens trafikstockning när man försöker ta dem. Nej, det räcker gott med nr 3.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Aah. Nu förstår jag nog vilken väg du menar. Så borde bli perfekt så som jag lagt den nu. Säg till annars.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by MasterOfTurf »

Har nu checkat av Hansabron. Det går att ta zonen från bron men det är så det skriker. Rätt position är nog 3,5, dvs. den ligger aningen för långt söderut. Lägger du den mellan zon 3 och zon 4 blir det perfekt. Bron är väldigt lång så du kan gärna förlänga zonen och göra den smalare. Kollade även upp hur det ser ut i skogsdungen i korsningen Granvägen, Furuvägen och Rönnbärsvägen. En alldeles lysande plats för en granzon. Det går en liten cykelstig diagonalt igenom dungen. Den börjar i korsningen Granvägen - Rönnbärsvägen och kommer ut i korsningen Furuvägen - Videvägen. Zonen bör absolut flyttas då den ligger väldigt nära ett nybyggt bostadshus.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

tomtebloss wrote:Skumt, för det låg ett förslag där. Antagligen Snabelannas. Sen ser det ut som en väg ska gå där enligt kartan. Men jag har flyttat zonen men det kanske inte räcker ändå? Sen skulle jag vilja flytta PineInForest till plätten där Granvägen, Furuvägen och Rönnbärsvägen möts. Byggs det där också? För annan flytt skulle nog innebära nytt namn och form. Inte så bra om det ligger inom byggområde. Ni får välja.
Stort TACK för alla nya zoner! Jo, jag la förslaget på Hansabron, ledsen att jag inte måttade in det bättre. Cyklade där idag och det är på håret att det går att ta zonen nu. Den kunde flyttas lite, lite norrut. Jag tog en skärmdump när jag stod där, men är inte människa att hitta den i mobilen nu.
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

MasterOfTurf wrote:Har nu checkat av Hansabron. Det går att ta zonen från bron men det är så det skriker. Rätt position är nog 3,5, dvs. den ligger aningen för långt söderut. Lägger du den mellan zon 3 och zon 4 blir det perfekt. Bron är väldigt lång så du kan gärna förlänga zonen och göra den smalare. Kollade även upp hur det ser ut i skogsdungen i korsningen Granvägen, Furuvägen och Rönnbärsvägen. En alldeles lysande plats för en granzon. Det går en liten cykelstig diagonalt igenom dungen. Den börjar i korsningen Granvägen - Rönnbärsvägen och kommer ut i korsningen Furuvägen - Videvägen. Zonen bör absolut flyttas då den ligger väldigt nära ett nybyggt bostadshus.
Oj såg inte att det var fler inlägg om Hansabron. Jag håller med om att mellan tre och fyra borde bli bra.
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Felanmälan Pineinforest och Bastun

Post by MasterOfTurf »

Aktualiserar på nytt flyttning av zonen Pineinforest i Kalmar. Den ligger väldigt yxigt till. P g a av ombyggnadsarbeten med byggstaket kommer man väldigt nära fönster till bostadslägenheter när man ska ta den. Bör därför flyttas snarast till den plats som var uppe till diskussion den 9 juni - se nedan.

En annan zon som bör flyttas är Bastun. Under soliga dagar med folk på stranden känns det lite knepigt att gå runt bland alla med telefonen i högsta hugg. Zonen skulle kunna flyttas till en gräsplan som ligger framför bastun. Du hittar bastun i höjd med den brygga som ligger strax söder om zonen.

Re: Kalmar - Felanmälan

Postby MasterOfTurf » 09 Jun 2013, 23:10
.... Kollade även upp hur det ser ut i skogsdungen i korsningen Granvägen, Furuvägen och Rönnbärsvägen. En alldeles lysande plats för en granzon. Det går en liten cykelstig diagonalt igenom dungen. Den börjar i korsningen Granvägen - Rönnbärsvägen och kommer ut i korsningen Furuvägen - Videvägen. Zonen bör absolut flyttas då den ligger väldigt nära ett nybyggt bostadshus.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

PineInForest är flyttad till skogsdungen med stig i mitten. Bastun är även den korrigerad och jag hoppas det blev rätt gräsmatta som du menade.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Puffar för Hansabron igen.

Som MoT nämnde tidigare är den ännu inte riktigt bra, "det är så det skriker". Zonen ligger något söderut relativt brons verkliga placering. Nu verkar det (för mig i vart fall) som google uppdaterat kartdatan för några veckor sedan och den nya cykelvägen och bron är synlig, inte i flygbilderna men som en markerad väg ovanpå. En snabb titt borde ge en hum hur mycket zonen behöver flyttas, bifogar bild (Sune är f.ö. nybliven ägare till zonen).

Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Tackar för puffen womba. Det är ordnat.
Locked

Return to “Kalmar”