Nya tag !

Moderator: Zonemakers

Bisu
Posts: 2
Joined: 19 Jun 2013 05:59
Country: Sweden

Re: Nya tag !

Post by Bisu »

Finns det möjlighet att öka antalet takeover points på en zon som är jävlig att ta sig till? Isåfall skulle nog Arvidtop må bra med en boost med tanke på att den ligger uppe på en brant skidbacke, och är knappast värd poängen.

Annars är det kul med svåråtkomliga zoner, hade gärna föreslagit några fler men har tyvärr redan använt mina tre föreslag.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya tag !

Post by Byggaren »

Bisu wrote:Finns det möjlighet att öka antalet takeover points på en zon som är jävlig att ta sig till? Isåfall skulle nog Arvidtop må bra med en boost med tanke på att den ligger uppe på en brant skidbacke, och är knappast värd poängen.

Annars är det kul med svåråtkomliga zoner, hade gärna föreslagit några fler men har tyvärr redan använt mina tre föreslag.
Hej.
Den har redan maximal takeoverpoäng nu. Den kan variera mellan 65 och 185, och regleras automatiskt beroende på hur ofta zonen blir tagen. Ju oftare den blir tagen ju lägre takepoäng. Det är alltså inte ens tekniskt möjligt att öka poängen, vilket ändå hadde varit mot reglerna då poängen sätts vid lämpligt värde vid skapandet, men sen ska det sköta sig själv via hur aktiviteten ser ut.
Det har tidigare diskuterats flitigt i forumet om att öka poängen på olika sätt för riktigt svåra zoner. Men det finns inga planer från devs sida att göra nått åt det. Spelet ska hållas enkelt och lättförståeligt.

Ser att du är rätt ny i turf, välkommen :-) och kul att du lägger förslag. Det har varit lite dålig aktivitet i Arvidsjaur ett tag nu. Man om den ökar nu så kan fler zoner bli aktuella snart :-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Nya tag !

Post by R@W »

Måste stödja att Arvidsjaur kunde behöva några fler zoner. Det är i praktiken bara fyra zoner som kan tas under en vanlig runda. Zonen på toppen av backen är verkligen inte en lätt zon att ta...

Säger inte att de behöver tio nya zoner i en stöt; men 2-3 extra borde de kunna få. Inte särskilt lätt att rekrytera fler intresserade om det bara finns fyra platser att röra sig emellan.

Var i Luleå idag; väldigt mycket zoner och väldigt lite aktivitet. När jag var där sist fick jag behålla centrala delen av Luleå i fem dagar innan de togs tillbaka. 2-3 extra zoner i Arvidsjaur rubbar inte balansen i länet direkt.
Turfposterny.jpg
Turfposterny.jpg (103.65 KiB) Viewed 5351 times
Arbetet med att hitta nya turfare går vidare...
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya tag !

Post by Byggaren »

Ja, då har Arvidsjaur fått 5 nya zoner (på allmän begäran typ) Några lite avlägnsa och halvsvåra och några i Centrum. turfa på nu ;)
RAW; bra fortsätt så :)
Bisu
Posts: 2
Joined: 19 Jun 2013 05:59
Country: Sweden

Re: Nya tag !

Post by Bisu »

Härligt! Får fara ut och plocka dem då :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Nya tag !

Post by R@W »

Hade vägarna förbi idag men hann tyvärr bara ta två av de nya zonerna och placeringen såg bra ut. De andra zonerna på kartan ser också mycket bra ut och utökar verkligen området som man kan turfa på också så det blir nog onekligen ett mycket bra lyft för Arvidsjaur!

Kollade på kartan och upptäckte att flygplatsen utanför saknar en zon; det är väl det enda som jag på rak arm tycker att Arvidsjaur också kunde få. Tusen tack för de nya zonerna och ett bra bemötande!

Bisu: Har du tid kan du ju pröva med lite posters i Arvidsjaur och se om ni blir några fler!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya tag !

Post by Byggaren »

R@W wrote:Hade vägarna förbi idag men hann tyvärr bara ta två av de nya zonerna och placeringen såg bra ut. De andra zonerna på kartan ser också mycket bra ut och utökar verkligen området som man kan turfa på också så det blir nog onekligen ett mycket bra lyft för Arvidsjaur!

Kollade på kartan och upptäckte att flygplatsen utanför saknar en zon; det är väl det enda som jag på rak arm tycker att Arvidsjaur också kunde få. Tusen tack för de nya zonerna och ett bra bemötande!

Bisu: Har du tid kan du ju pröva med lite posters i Arvidsjaur och se om ni blir några fler!
Ja än så länge är det du RAW och Bisu bara i Arjeplog, men det får ni väll ändra på :) Sätt upp posters som sagt. :)
Funderade på att lägga en zon vid flygplatsen, men det är lite dåligt med lämplig yta där så det får vänta ett tag.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya tag !

Post by Byggaren »

Kära Lulebor, jag har helt på eget bevåg knutit samman (om än glest) Bergnäset och Karlsvik med resten av Luleå, tanken är att skapa en långrunda för er som vill brassa på med tex landsvägshojjen, 6 zoner blev det, välkomna ut o prova o tyck till här i forumet om dom :)

Vill även passa på och fråga er om det finns något intresse för en vattenzon i Luleå ?, i så fall vars vill ni ha den ?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya tag !

Post by Byggaren »

Hallå ? varför är ni så tysta ?
Jag vill jättegärna ha en dilaog mer er kring turfandet i Norrbotten.
Skriv gärna här kring allt som rör zoner och turfandet i Norrbotten :)

/ Byggaren.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Nya tag !

Post by R@W »

En zon i Jutis ligger fortfarande högst på önskelistan i Arjeplogs kommun!
Post Reply

Return to “Norrbotten”