Älmhult

Moderator: Zonemakers

User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Älmhult

Post by tretton »

Vad jag vet är det zonbyggarnas jobb att bestämma, så vi där väl se vad som sägs.
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
k_tjing
Posts: 6
Joined: 12 Jul 2014 08:11
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by k_tjing »

Hej!

Tänkte bara säga att det har varit mycket aktivitet i Älmhult på sistone och det är ofta man får vänta att åka ut eftersom zonerna helt enkelt är upptagna. Jag vet att det kom två nya zoner hyfsat nyligen, men det vore bra med några till - dels för att ge turfarna här chansen att vara ute samtidigt och dels för att knyta ihop de zoner som finns (det är väldigt långt mellan några av dem).

Ha en bra dag!

Mvh k_tjing
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Hej!

Håller med k_tjing, att flera nya turfare kommit till i Älmhultsområdet. så att antalet zoner borde utökas. Vissa zoner ligger långt ifrån varandra, t ex Bathzone och Sportstreet. De kunde lämpligen förbindas med en zon vid Vattenverket.
Den nya stadsdelen Paradiset saknar också en zon. Där har jag lagt två förslag, varav det senare ligger bäst till.

Hälsningar
hgaw
k_tjing
Posts: 6
Joined: 12 Jul 2014 08:11
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by k_tjing »

Hej hej hallå!

Utöver förfrågningen om vi kan få fler zoner undrar jag även om det är möjligt att flytta Danishzone en aning. Som det är nu får man trampa sig igenom, och trampa sönder, all möjlig sorts växtlighet. Om man flyttar zonen bara en liten aning, så stigen som går bredvid i dagsläget är med i själva zonen, ligger zonen inte lika tokigt till.

Mvh k_tjing
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Älmhult

Post by Blabert »

Ett par nya och en ändring på Danishzone. Felanmäl gärna zoner på http://issues.turfgame.com i fortsättningen, tack :-)
Image
k_tjing
Posts: 6
Joined: 12 Jul 2014 08:11
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by k_tjing »

Det ska jag göra! Tack så mycket! :-D
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

Hej!
Ett förklaring till ett av mina zonförslag: LillsjöTunnel (Lillsjötunneln) är en cykel-/gångtunnel under järnvägen. Ej för biltrafik.
Hälsningar
Hgaw
hgaw
Posts: 32
Joined: 12 Jul 2014 13:19
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by hgaw »

En fråga om namnbyte: Såg en film häromdagen från 1920-30-talen. Där pratades om Björkparken i Älmhult. Den har ju fått namnet Beechpark i Turf. Frågan är om det är en felöversättning. Borde ju vara BirchPark, eller varför inte Björkparken på svenska. Vart vänder man sig för att få namnet ändrat?
hgaw
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Älmhult

Post by Westeras »

hgaw wrote:Vart vänder man sig för att få namnet ändrat?
hgaw
Gör en anmälan här -> http://issues.turfgame.com
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Älmhult

Post by StarDust »

Det är inte så att det finns bokträd där då?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Kronoberg”