[REQ] Seriespel

User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

knegge wrote:Polla hemsidor är ett ofog, finns det inte via API så får det vara. Fullt genomförbart dock.
Men dessutom har det ju redan failat en gång med tidzoner så det är ju inte skottsäkert ändå.

Man borde önska den funktionen i API't.
Möjligen ett ofog om man gör det ofta och det handlar om stora datamängder, men i detta fall är sidan inte många kB och den behöver bara hämtas några gånger om året. Kanske bara en gång om året! (vet inte hur långt i förväg dessa datum fanns på sidan)

Nåväl, bara ett förslag för att underlätta proceduren vid omstart.

Edit: ett alternativ är ju också att en gång om året knacka in dessa datum manuellt!
Image
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Sv: [REQ] Seriespel

Post by GuteLappen »

knegge wrote:Man borde önska den funktionen i API't.
+1

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Jag funderar sedan tidigare på att tillföra utmärkelser, likt medaljer, till seriespelet. Ett problem jag upptäckt är att en del spelare byter namn (alias) och blir svåra att följa i resultatlistorna. Det sätter käppar i hjulen för utmärkelser som "tabellklättrare" och liknande...

Någon som har förslag på lösning? Kan man tex använda ID numret i resultatlistorna?
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Jimo wrote:Jag funderar sedan tidigare på att tillföra utmärkelser, likt medaljer, till seriespelet.
Ja, för den delen guld/silver/brons, sen även lite specialare är ju möjligt.
Jimo wrote:Ett problem jag upptäckt är att en del spelare byter namn (alias) och blir svåra att följa i resultatlistorna. Det sätter käppar i hjulen för utmärkelser som "tabellklättrare" och liknande...

Någon som har förslag på lösning? Kan man tex använda ID numret i resultatlistorna?
TurfID finns ju i databasen då det (idag) används som identifiering vid uppdateringen. Men hur lätt det är att hålla reda på det numret är väl bara en fråga om hur man hanterar/antecknar dessa medaljer vid sidan av.

Det handlar ju isåfall om en ny adminsida, den skulle då kunna inkludera turfID "knegge (23255)" och tilldela/frånta medaljer. Samt en sida man administrerar själva medaljerna.
Det pyssligaste tror jag blir designbiten, att få det att lika turfgame.com (?) utan att för den delen spränga hela tabellerna med små bilder :P
Image
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by SunYour »

Funderat ganska länge på att implementera tillägg i APIt så det finns stöd för detta, men pysslar med lite annat för tillfället...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Det har kommit till min kännedom att det inte är helt solklart hur man anmäler sig när man kommer in på sidan. Kan vi göra det tydligare och bättre?
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Ska det stå på wikisidan, eller på seriespelets förstasida, eller vart ?!
Eller är det själva förfarandet som är ologiskt och hur isåfall skulle det se ut ?
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

För att gå händelserna i förväg så...ja...jag försöker sparka igång det men den klickbara länk jag fått av Knegge returnerar bara: 2013-07-31_21:47 update script locked. Gör iaf inte mig klokare...
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by knegge »

Aha, är väl andra gången det sker tror jag. Det är en spärr som inte tillåter att två uppdateringar körs samtidigt och är rätt viktig. Den failade sist då servern startades om. Kanske går att göra den bättre i form av pid-check, då kan den själv ta bort en "stale pidfile". Frågan är ju bara om det kommer att funka till 100%.
Image
Foppa
Posts: 15
Joined: 28 Dec 2010 15:10

Re: [REQ] Seriespel

Post by Foppa »

Jimo wrote:Det har kommit till min kännedom att det inte är helt solklart hur man anmäler sig när man kommer in på sidan. Kan vi göra det tydligare och bättre?
Det räcker nog om man ändrar länken med "här" till en annan färg.
Och på den sidan förklarar man sedan hur det går till för nytillkomna.
Var de kommer att placeras och när de kommer in i seriespelet.

/ Lars
Image
Post Reply

Return to “Tredje Part”