Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
nellan
Posts: 10
Joined: 05 Dec 2012 16:47
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by nellan »

Då jag mest har smugit runt här den senaste tiden så tänkte jag att det är dags för en liten presentation!
Namn: Nellan. Mitt riktiga namn kan ni bara få reda på om ni träffar på mig på någon runda. Jag håller mig till Helsingborg, i sommar kommer jag även hålla till i Ängelholm och lite andra ställen runtom i Skåne (och möjligtvis Halland).

Jag har aldrig träffat på någon annan turfare så jag tror mig vara en lite anonym smygturfare, men med tanke på att jag har spionerat på de flesta andra turfare (de i Helsingborg) så är det mycket möjligt att de gjort samma sak. Men jag kommer ändå fortsätta leva i min lilla fantasivärld där jag är en riktigt ninja-turfare ;)

Det var mamma som tipsade mig om Turf, hon hade sett någon artikel tror jag, och tyckte det lät kul. Dessvärre bestämde sig min mobil för att krångla nåt så in i hoppsan just då så den fick åka akut in på reparation och fick inte komma hem förrän tre månader senare.

Nu är jag dock igång ordentligt, och har även börjat gå till skolan för att plocka lite extra zoner i kampen mot huvudstaden. I sommar satsar jag på vinst!

/Nellan, 17 år (95:a)
User avatar
hanihatten
Posts: 11
Joined: 13 Feb 2013 10:03
Country: Sweden
Location: Östersund

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by hanihatten »

Sten heter jag egentligen och jag bor i Östersund, jag har känt till Turf ganska länge då jag är god vän med SaLa, men då jag haft en gammal Nokia-telefon med S60 de senaste 6 åren så har jag inte haft möjlighet att turfa något förrän nu. Jag vet inte hur aktiv jag kommer vara framöver, men periodvis kommer jag nog vara ute rätt mycket. Mina första dagar med turf i mobilen har definitivt motiverat mig till flera långa promenader som jag inte skulle varit ute på annars! Turf är helt klart en fantastisk motivationshöjare!

Mitt nick är som ni kan se hanihatten och det kommer sig av att jag allt som oftast har hatt. I alla fall när det inte är för kallt. Men då Östersund normalt har en ganska lång vinter så ser man mig just nu oftast i en röd/brun hemstickad toppluva istället! Om någon är ute och turfar i Jämtland och ser mig så får man gärna komma fram och säga hej! :)
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Newyn »

Helt missat den här tråden tidigare, men vill ni veta något om mig får ni fånga mig i zonen. 8-)
Image
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Cee »

Jag är egentligen inte vidare ny men jag har precis tagit upp spelandet igen, dessutom i en ny stad så det kan nog vara lämpligt ändå.

Jag heter Daniel och spelade ursprungligen lite i Jönköping då Turf var väldigt nytt. Bor sedan 2 år i Göteborg och kom att tänka på Turf igen häromdagen. Har tagit ett par få än så länge men ska försöka få in lite mer rutin sedan.

Ska köpa en cykel nu till våren, hoppas att kunna utgöra lite konkurens i Göteborg efter det. Ser ni en nästan två meter lång kille i grön jacka i en zon så säg hej :-)

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by farbrorP »

Cee wrote:Ser ni en nästan två meter lång kille i grön jacka i en zon så säg hej :-)
Klart man ska göra det. Säger hej nu också förresten! :)


/farbrorP
whak
Posts: 6
Joined: 26 Feb 2013 12:16
Country: Sweden
Location: Borlänge

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by whak »

Tjena.

Jag heter Jimmy och nickar whak på turf.
Mitt område i turf är Borlänge.

En turfare har iaktigit mig hittils. :)
Eftersom jag är nyinflyttad i Borlänge så kan jag se lite extra vilsen ut.
Phone: Htc Desire | Location: Borlänge
Image
MillieAugust
Posts: 4
Joined: 02 Mar 2013 21:39
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by MillieAugust »

Inte direkt ny turfare, men ny på forumet!
Jag har turfat sedan våren 2012, då jag läste en liten artikel om det i NWT. Mitt deltagande är inte överdrivet ambitiöst, jag är snarare en glad amatör som gillar gamification av kvällspromenaderna och löpturerna. Jag gillar att en planerad halvtimmespromenad kan bli tre gånger så lång bara för att "nästa zon är ju så nära". Turfar till fots främst i Stockholm och ibland i Värmland.

Väl mött i zonerna!
User avatar
sovtruten
Posts: 14
Joined: 12 Jun 2013 23:56
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by sovtruten »

tjena
Jocke heter jag och kör på promenad med hunden turfning, fast nån cykeltur kan man klämma in ibland.
Strängnäs är mitt område.

väl mött
spiddeer
Posts: 3
Joined: 16 Jul 2013 23:53
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by spiddeer »

Tja, Tobbe heter jag eller spiddeer håller till i Degerfors-Karlskoga-Örebro området. Kommer troligen bli mest promenader men lite cykling får man nog in i dfs området.
AvisVesuvius
Posts: 10
Joined: 11 Aug 2013 18:05
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by AvisVesuvius »

AvisVesuvius här, eller Björn som jag heter, fast lika många säger Torsten..
Kör mest i Nynäshamn, en lagom runda där cykel varvas med släpandes fötterna efter mig. Äntligen ett kul sätt att röra på sig och dessutom få lite tävlingskänsla.
Kommer nog släpa mig innåt Tjockhult i jakt på nya Zoner i det snaraste!
Post Reply

Return to “Allmänt”