Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Byggaren »

Thunell wrote:Dags för nya takes-medaljer? Nådde 25k (högsta valören) redan i Januari och nu är det flera stycken som inte har speciellt långt kvar dit...

30k 40k 50k 75k 100k förslagsvis? mer tror jag inte behövs på några (något!?) år iaf;-)

5000 unika så Kingenin får ett nytt mål att kämpa mot?

En uppföljare till bävern och vesslan känns också på sin plats, 10z på 10min

Och slutligen kanske El Staminatore skulle få en uppföljare? 300z på 24h?
Bra förslag :-)
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by kaninmage »

Thunell wrote:Dags för nya takes-medaljer? Nådde 25k (högsta valören) redan i Januari och nu är det flera stycken som inte har speciellt långt kvar dit...

30k 40k 50k 75k 100k förslagsvis? mer tror jag inte behövs på några (något!?) år iaf;-)

5000 unika så Kingenin får ett nytt mål att kämpa mot?

En uppföljare till bävern och vesslan känns också på sin plats, 10z på 10min

Och slutligen kanske El Staminatore skulle få en uppföljare? 300z på 24h?
Håller med om allt men har kommentar kring unika-medaljen. Hoppet mellan 2500 (dagens högsta) till 5000 unika (nästa föreslagna nivå) är astronomiskt, tycker iofs att dagens hopp från 1000 till 2500 också är helt för stort.

Hade gärna sett rak en 500-stege efter 500, d.v.s:
250, 500, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000 o.s.v... unika är jättejobbiga att få ihop och ju fler man har destu jobbigare blir det (till skillnad från vanliga takes).

/Kaninmage
User avatar
Swit
Posts: 17
Joined: 17 Aug 2011 20:46
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Swit »

kaninmage wrote: Håller med om allt men har kommentar kring unika-medaljen. Hoppet mellan 2500 (dagens högsta) till 5000 unika (nästa föreslagna nivå) är astronomiskt, tycker iofs att dagens hopp från 1000 till 2500 också är helt för stort.

Hade gärna sett rak en 500-stege efter 500, d.v.s:
250, 500, 1000, 1500, 2000, 2500, 3000 o.s.v... unika är jättejobbiga att få ihop och ju fler man har destu jobbigare blir det (till skillnad från vanliga takes).

/Kaninmage
Håller helt med om detta!
Name: Swiiitan[TrollTurfers]
Region: Västra Götaland
City: Trollhättan
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by tomtebloss »

Hade varit bra med lagom hopp mellan unikamedaljerna precis som ranker och andra medaljer är utformade.

Ser gärna att medaljen order of aquamen får en uppföljare i några steg nu när sommaren analkas. Även ninjamedaljen borde få några steg. Allts för att få några fler tagningar på vattenzonerna samt fler är ute på natten och tar zoner.
flipper
Posts: 33
Joined: 09 Jun 2012 06:30
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by flipper »

Kanske kunde ge poäng när man utför uppdraget för en medalj andra gången. På så sätt kan man bli belönad varje gång uppdraget klaras av. Vet att det inte kommer funka på alla medaljer men vissa.

Här kan kaninmages förslag komma till användning med taggning av zonernas egenskaper, ta Y vatten- zoner på en dag och få X poäng eller Y top-zoner på en dag och få X poäng. Blir lite lättare att ge poäng för dessa typer av uppdrag.
NewDawn
Posts: 44
Joined: 05 Nov 2011 21:00
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by NewDawn »

Det ser ut att finnas underlag för Greed-300 (fidde har över 300 just nu). Och varför inte Greed 350,400,450, 500. (Inte för att jag själv någonsin kommer att komma i närheten av detta)
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

gurubashi wrote:Det har diskuterats vid lite olika tillfällen i blandade trådar, men jag hittar inget konkret förslag här. So here goes...

Purple Heart - till den turfare som genom dokumentation eller annan bevisning har skadats in action under aktivt turfande.
+1 på den :D
falcken87
Posts: 4
Joined: 25 Jan 2013 08:56
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by falcken87 »

Är möjligt att ett liknade förslag finns i tråden, men jag kör ändå.
Mitt förslag är en medalj när man lyckas komma över en viss placering ett antal omgångar(i rad).

Som exempel: komma på minst 500 plats i global tre omgångar i rad. Sedan ska man givetvis ha valörer, som att komma som lägst på plats 250, 100, 50, 10 och 1.

Borde kunna ge inspiration både för de som turfar mycket och små-turfare som jag.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Ememel »

NewDawn wrote:Det ser ut att finnas underlag för Greed-300 (fidde har över 300 just nu). Och varför inte Greed 350,400,450, 500. (Inte för att jag själv någonsin kommer att komma i närheten av detta)
Det finns underlag för att förlänga de flesta medaljserier. Greed, Take, Penta/Deca, Beaver/Weasel, 12/24, Stamina, Unique; samt lägga till en ny: Revisit X (där X löper genom samma heltal som Take X)
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
kimbo

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by kimbo »

Mountain madness! Zon på syltoppen, kebnekaise, åreskuta osv. medaljen mountain madness eller liknande för de som plockat visst många av dom. 99% av allt turfande sker ju i städer och sloganen outdoor addiction tycker jag rimmar lite illa!
Locked

Return to “Förslag”