Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Slulle gärna vilja se NoteCape gå hela vägen ner till pirens början så att man kan betrakta vågskvalpet på nära håll, nu ligger den dessutom på gräsmattan mestadels.
Fler som samtycker så kan det vara idé att felanmäla...? ;-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Westeras »

Gnäll?
krass verklighet kan man också säga
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

SunYour wrote:Slulle gärna vilja se NoteCape gå hela vägen ner till pirens början så att man kan betrakta vågskvalpet på nära håll, nu ligger den dessutom på gräsmattan mestadels.
Fler som samtycker så kan det vara idé att felanmäla...? ;-)
Cykelbanan täcks och det är väl det viktigaste, dom flesta står ändå bara och kolla på mobilen för att planera för nästa zon ;)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Sv: Västerås - Förslagstråden

Post by SunYour »

Ja, jo om än bara i ena hörnet av zonen, oftast inte tillräckligt för att man ska chansa att stå där. Finare vid vattnet dessutom var min tanke.

skickat från mobilen med Tapatalk 2
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Optimus »

Jimo wrote:Jag tycker alltid det är kul med nya zoner, det är en viktig del av Turf. Idagsläget tycker jag att Västerås har på gränsen till för många zoner så mitt förslag är att för varje zon som tillkommer tas en gammal bort.
Du kanske är ganska ensam om just det förslaget. Dels är det faktiskt stundtals väldigt trångt i stan och dels tar man i princip inte bort zoner (bara flyttar dem). Men även en flytt av en zon kan röra upp väldiga känslor ibland, så stora att zonen sedan flyttas tillbaka... ;)
ImageImage
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Optimus »

Zonen ToSkullHill http://turfgame.com/map/ToSkullHill tycker jag är lite marig att få bra GPS-signal på (träd). Den skulle jag tycka skulle må bra av en flytt några meter österut eller söderut (ser inte ut som att söder skulle funka på kartan men det känns så på plats).

Någon annan som håller med så en felanmälan kan läggas ?
ImageImage
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Nej nu blir jag upprörd. Hur kan du ha mage att ens förslå en flytt av ToSkullHill? Är du så pass lat att du inte orkar upp för backen? *Skratt*

Jag står fast vid min åsikt. Vi får se hur Turf ser ut om 2-4 år. Tillsvidare föreslår jag att nya zoner läggs UTANFÖR tätorten Västerås. Med det menar jag inte fler Mullezoner utan stråk som tex cykelvägen till Gäddeholm.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Optimus wrote:Zonen ToSkullHill http://turfgame.com/map/ToSkullHill tycker jag är lite marig att få bra GPS-signal på (träd). Den skulle jag tycka skulle må bra av en flytt några meter österut eller söderut (ser inte ut som att söder skulle funka på kartan men det känns så på plats).

Någon annan som håller med så en felanmälan kan läggas ?
Det är snart höst och går det bättre, lite som vattenzoner som är lättare att ta på vintern :lol:
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Lillklippan »

Jimo wrote: Tillsvidare föreslår jag att nya zoner läggs UTANFÖR tätorten Västerås. Med det menar jag inte fler Mullezoner utan stråk som tex cykelvägen till Gäddeholm.
Det är om jag förstår rätt lite av det jag föreslår i denna tråd:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=89&t=3477
Kanske jag kan få stöd för några av minna förslag så kanske vi kan binda ihop lite zoner till en trevlig rutt till omkringliggande orter.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Pippikullen måste flyttas pga att gräsmatan börjar bli spårig (snart höst = gegga) samt att den offentliga konsten på platsen inte är tilltalande. Den nya platsen bör vara i det nya bostadsområdet Lillhamra (se karta) där flera av husen är i ovanlig form och färg och således för tankarna till Pippi Långstrump och Villa Villerkulla. Husen är inte billiga vilket också får en att tänka på en kappsäck fylld med guldpengar. Lilla gubben och några andra kusar huserar ett duktigt stenkast från området. Ja mycket talar för att flytta Pippikullen till Lillhamraområdet.

Psst.Annika och
Tommy bor i närheten också.
Pippikullen
Pippikullen
Pippikullenflytt.jpg (147.02 KiB) Viewed 2662 times
Post Reply

Return to “Västmanland”