[REQ] Seriespel

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Knegge: Resultatet från juli är inte upplagt.

Wikisidan är uppdaterad. Nu är serierna fulla (hurra hurra) och blåmarkerade i div 3 kommer framöver att falla ur seriesystemet.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: [REQ] Seriespel

Post by DIProgan »

Så när blir det en update/ny runda nu?
Running the third-party project https://turfbridge.com
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Japp. Dessvärre var du inte bland de 16 bästa och du får således fortsätta kämpa om en plats i seriespelet till nästa omgång (oktober).

Eftersom det inte kommer att läggas till fler divisioner inom överskådlig framtid (iphone folket kanske ändrar på det) har jag tankar på att försöka göra Kvalificeringsserien (nyanmälda) mer rättvis. Till den här rundan anmälde sig många de sista dagarna och puttade därmed ned flera spelare. För att till viss del motverka detta tänkte jag att spelare kvalificerar sig genom att nå en förutbestämd poäng. Detta sänder signalen att man verkligen vill vara med och kämpar lite för det. Är det fler än 16 som nått den förutbestämda poängen avgörs platserna utifrån när man anmälde sitt intresse.

Serien listas mao i ordning efter när man anmälde sig. När man uppnått den förutbestämda poängen blir spelarens namn grönmarkerat. @Knegge?

För att skapa plats åt de som verkligen avser att vara med och kämpa funderar jag på att höja gränsen för rödmarkeringen (elimination) till 1000 poäng (idag 0 poäng)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: [REQ] Seriespel

Post by embeoo »

En ide jag hade var att man kan göra ett hedersamt avsteg, kan bara göras från eliten och ska isåfall anmälas innan ens sista omgång. När omgången är över hamnar man i hall of fame med den plats man uppnådde. Sedan får man aldrig mer vara med i seriespelet!

Skulle antagligen göra det lite lättare att arbeta sig uppåt för de i de undre divisionerna, och ett alternativ för de som inte vill kämpa för att ligga kvar i topp för evigt, men tycker att avanmälan eller att bara dala genom serierna är lite osnyggt.

Kan också skapa lite mer röj i eliten, idag är ju seriespelet mest något personligt, ingen direkt glans i att vinna. Så att hålla marginal till nedflyttning räcker för de flesta. Om någon satsar för att göra en snygg sistamånad höjer det temperaturen.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Det finns en idé sen tidigare att införa medaljer i seriespelet. En medalj skulle kunna vara "Recurrent climbing 10" som skulle innebära att man 10 gånger om lyckats klättra sig genom systemet. När man når eliten avanmäler man sig och börjar om. Ett exempel bara...
Medaljerna skulle (enligt mig) skänka en del av den glans som efterfrågas.

Lite mer röj? Jag tycker det ser ut som att det är gasen i botten från dag1 :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Vore kul om Warded kunde plocka in lite data från seriespelet och presentera det snyggt.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Ytterligare en idé är att man varje år har ett slutspel med de tolv spelare som legat i Eliten längst tid under året. De tolv plockas under en månad (omgång) ut från serierna och får köra ett separat slutspel. De ersätts av spelare underifrån enligt samma princip som vid avsteg eller eliminering. Vinnaren blir "SM mästare i Turf" (eller liknande) det året. De som spelade slutspelet får sen anmäla sig på nytt och klättra upp i serierna, vilket gör det svårt (men inte omöjligt) att vara med i två slutspel på varandra följande år. Det ger fler spelare chansen att bli "SM mästare".
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Har ni andra några idéer på hur seriespelet kan utvecklas?
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Augustiresultatet saknas fortfarande.
Image
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by jagduvi »

bubblan wrote:Augustiresultatet saknas fortfarande.
En fråga, sker det för hand eller är det något programmatiskt som inte fungerar?

/J
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Post Reply

Return to “Tredje Part”