Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

HappyF wrote:Jag tycker inte att det är en relevant jämförelse. Förutsätter du att man bara turfar en dag på hela omgången? Ja visst, om man bil-turfar första dagen så får man 4000 poängs försprång. Men, och det är här din jämförelse haltar, så kan man inte fortsätta ta nya neutrala zoner, som man får behålla hela rundan, många fler gånger.
Man kan vara avancerad och åka till Norge eller köra runt halva Sverige och bo på olika ställen.
HappyF wrote:Även om det skulle finnas så många områden så man kan fortsätta att ta zoner som man får behålla hela rundan, så blir ju snittpoängen 700 poäng för hela rundan.
Därför jag sa att man mot slutet av rundan ska koncentrera mer på att ta zoner och inte så mycket bilande.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

Blabert wrote:@DIProgan:

De zoner som du talar om, alltså de zoner som du får behålla en hel runda, kommer vara 0 pph. Om vi leker med tanken att man får 200 i tp för en sådan zon blir totalpoängen i ditt exempel 2000p. Den summan skapar man ihop väldigt enkelt i princip vilken stad som helst på en timme om man använda cykel.
Varje månad lär det väl finnas zoner som ännu inte fått +0 pph status men eftersom jag inte vet var cutten går för när en zon ska bli 200/+0 så kan jag inte svara speciellt precist på detta. Får se vad framtiden ger.
Running the third-party project https://turfbridge.com
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by HappyF »

DIProgan wrote:
HappyF wrote:Jag tycker inte att det är en relevant jämförelse. Förutsätter du att man bara turfar en dag på hela omgången? Ja visst, om man bil-turfar första dagen så får man 4000 poängs försprång. Men, och det är här din jämförelse haltar, så kan man inte fortsätta ta nya neutrala zoner, som man får behålla hela rundan, många fler gånger.
Man kan vara avancerad och åka till Norge eller köra runt halva Sverige och bo på olika ställen.
HappyF wrote:Även om det skulle finnas så många områden så man kan fortsätta att ta zoner som man får behålla hela rundan, så blir ju snittpoängen 700 poäng för hela rundan.
Därför jag sa att man mot slutet av rundan ska koncentrera mer på att ta zoner och inte så mycket bilande.
Hur många tror du har både tid och ekonomi att åka till Norge och halva Sverige? De flesta av oss som turfar jobbar faktiskt.

Det ser jag egentligen som ett större problem. Förbjud spelare att ta bussen/tåget till diverse städer och gå omkring där på dagtid när vi andra jobbar! :-) Obs: inte seriöst menat!

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 4
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Sv: Anti-Bilturf cirkel

Post by Dusty »

Blabert wrote:
Inom en snar framtid kommer man inte tjäna något på att behålla zoner i döda regioner.
Hoppas det är något nytt som kommer med nästa version :). Något i stil kanske med att en tagen zon blir neutral efter x antal dygn om den inte blir tagen av någon annan?!
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

HappyF wrote:
DIProgan wrote:
HappyF wrote:Jag tycker inte att det är en relevant jämförelse. Förutsätter du att man bara turfar en dag på hela omgången? Ja visst, om man bil-turfar första dagen så får man 4000 poängs försprång. Men, och det är här din jämförelse haltar, så kan man inte fortsätta ta nya neutrala zoner, som man får behålla hela rundan, många fler gånger.
Man kan vara avancerad och åka till Norge eller köra runt halva Sverige och bo på olika ställen.
HappyF wrote:Även om det skulle finnas så många områden så man kan fortsätta att ta zoner som man får behålla hela rundan, så blir ju snittpoängen 700 poäng för hela rundan.
Därför jag sa att man mot slutet av rundan ska koncentrera mer på att ta zoner och inte så mycket bilande.
Hur många tror du har både tid och ekonomi att åka till Norge och halva Sverige? De flesta av oss som turfar jobbar faktiskt.

Det ser jag egentligen som ett större problem. Förbjud spelare att ta bussen/tåget till diverse städer och gå omkring där på dagtid när vi andra jobbar! :-) Obs: inte seriöst menat!
Du var väl i Norge själv förra månaden så du vet hur det går till. Semester eller vilket som. Klart det handlar om ett fåtal vad hjälper det när de hamnar högst.
Running the third-party project https://turfbridge.com
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by tomtebloss »

Även om man inför diverse restriktioner så hamnar man till slut på hur mycket tid var och en har till förfogande. Folk kan vara arbetslösa, pensionär och lägga väldigt mycket tid på just turf. Således dra in en hel del poäng varje runda de är ute och cyklar. Så en jämn tävling blir det tyvärr aldrig.

Även om jag gick ifrån den inledande diskussionen en aning, så tycker jag ändå den hör hit.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

tomtebloss wrote:Även om man inför diverse restriktioner så hamnar man till slut på hur mycket tid var och en har till förfogande. Folk kan vara arbetslösa, pensionär och lägga väldigt mycket tid på just turf. Således dra in en hel del poäng varje runda de är ute och cyklar. Så en jämn tävling blir det tyvärr aldrig.

Även om jag gick ifrån den inledande diskussionen en aning, så tycker jag ändå den hör hit.
Sant men man kan hjälpa det lite på traven. Restriktioner i turftid är en bra mycket tråkigare begränsning som bara gynnar fordonsfolket än mer
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by farbrorP »

DIProgan wrote:Restriktioner i turftid är en bra mycket tråkigare begränsning som bara gynnar fordonsfolket än mer
Jag hoppas verkligen att ingen lagt ett så befängt förslag... :roll: :roll:
Bättre att främja och uppmuntra än att begränsa.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by LoneDog »

Tycker hela den här tråden låter som diprogan aint got what it takes och gnäller på det enda han kan gnälla på.

Typisk turf-pubertet, en fas vi alla genomlider/genomlidit innan vi mognar :-P

Ser jag en bilturfare skrattar jag bara och spurtar ännu mer.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Cee »

LoneDog wrote:Tycker hela den här tråden låter som diprogan aint got what it takes och gnäller på det enda han kan gnälla på.

Typisk turf-pubertet, en fas vi alla genomlider/genomlidit innan vi mognar :-P

Ser jag en bilturfare skrattar jag bara och spurtar ännu mer.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Ja, jag kan lite generat avslöja att bilturfing var en stor nemesis när jag började spela. Hade läst lite om det här och det fanns någon tråd där någon i Kalmar/Blekinge bashades över sitt spelsätt. Gillade det inte. Men efter hand så börjar man nog inse att det förekommer i en ganska liten omfattning och det som ändå sker påverkar folk över lag ganska lite ändå. Hur man än vrider och vänder på det så är det cykel och hårt slit som lönar sig i slutändan.

Tror inte att de som ser det som ett problem inte känner sig drabbade personligen, men håller man hårt på principer så är det nog svårare att förbise. Jag är ofta likadan så jag vet hur det kan bli.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”