Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Isengrim »

Byggaren wrote:
Isengrim wrote:Å andra sidan finns inga bilder på folk som simmar ändå finns medalj för det...

Sen är cykling mer hälsosamt än gång eller löpning då det inte sliter lika hårt på kroppen om vi nu skall vara seriösa.
OK, då förbjuder vi gång- och löpturfning istället då, nöjd ?
Nu var det enbart i nyttighetshänseende, all rörelse är bra även om tex simning och cykel är mycket bra då det inte sliter lika hårt på leder.

Tror inte vi kommer ifrån bilturf helt och hållet men ett bra steg vore att säga att det inte är ok.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Wallen »

Isengrim wrote: Tror inte vi kommer ifrån bilturf helt och hållet men ett bra steg vore att säga att det inte är ok.
Men det är ju ok och kommer så förbli om vi inte vill att Turf skall utvecklas på annat sätt än att försöka sätta käppar i hjulet för bilturfare. Jag tror Turf har mycket mer att vinna på att utveckla appen än att jobba med att begränsa den.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Isengrim »

Att utveckla appen är givetvis prio, men att säga att bilturf inte är ok kostar inget från devs sida. Att göra ett officiellt uttalande, så svårt kan det inte vara. Mer än så behövs inte göras faktiskt. Vi kanske tappar några, men vi vinner i långa loppet på det. För som det är nu så lackar folk ut på att det är ok och slutar så vi tappar folk på det oxå.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by tomtebloss »

Isengrim wrote:Att utveckla appen är givetvis prio, men att säga att bilturf inte är ok kostar inget från devs sida. Att göra ett officiellt uttalande, så svårt kan det inte vara...
Spelet har funnits i tre år nu och de har inte sagt att det inte är okej ännu så lär de nog inte göra det nu heller. Slogan "Outdoor Addiction" fanns inte från början utan kom ett år efter. I samband med lanseringen av den där promotionvideon. Beroende att vara utomhus säger inget hur man tar sig fram mellan zonerna. Man kan sitta på en moppe och vara utomhus. Jag har heller inte hört något uttalande eller skrivelse från dev att det är en träningsapp. Det ligger i ens egna värderingar och tolkningar.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Isengrim »

Bara för att man inte sagt att det inte är ok än innebär ju inte att de kan ändra sig på den punkten.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by LoneDog »

Att ni orkar störa er på sån skit sak är det mest underhållande jag vet :-)



Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Lillklippan »

LoneDog wrote:Att ni orkar störa er på sån skit sak är det mest underhållande jag vet :-)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Jag håller med. Det är nästan så att jag börjar att fundera att jag uteslutande skulle börja bilturfa bara för att det tycks reta så många.

Resonemanget att man "bara" skulle tillåta cykel turf (jag tar detta resonemng som att stort skämt) bara för att det sliter på leder mindre är ju helt absurt. Om vi kommer fram till något i denna diskussion var det, det som var ursprungs tanken och inte att turfa med cykel. Därav min skämtsamma kommentar om att roten till allt ont i turf var cykel. Sedan kom moped, motorcykel och bil ... :lol:

En nyhet för cyklisterna !!!!
Det är livsfarligt att cykla !!!
Läs denna artikel: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.200 ... kelolyckor
Med andra ord för allas våran säkerhet skall vi alltså förbjuda cykling i Turf. :roll: :lol:
Även jag inser det absurda i det resonemanget och jag hoppas att efter denna komentar denna tråd dör ut eller i försättningen kommer vara ett stort skämt om detta resonemang.

Bil, moppe, motorcykel, båt ... Turfarna är isfall inte det största problemet i Turf. Det är de som inte har ett liv förutan Turf och kan lägga ner 24/7 i Turf när vi andra måste sova och arbeta för att samhället skall gå framåt och så att man kan köpa mobiltelefoner till Turf. :geek:

Hoppas verkligen att jag retat upp många i denna diskussion med denna kommentar för då har jag lyckats och det var meningen. :mrgreen:
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Byggaren »

Isengrim:

Du missar en del av poängen med turf; att det är fritt fram stt välja transpormetod. Du får flyga rymdskepp om du nu har möjlighet till det. Allt är tillåtet och jag hoppas verkligen det förblir så. Se inte turf som en tränings- eller tävlings app. Det handlar om att komma ut, jaga medaljer, poäng . Träningen är egentligen bara en positiv sidoeffekt.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by DIProgan »

LoneDog wrote:Tycker hela den här tråden låter som diprogan aint got what it takes och gnäller på det enda han kan gnälla på.
Mycket riktigt har jag inte what it takes för jag har ju ingen bil ;)

Skämt o sido, jag gåturfar så jag kommer aldrig ha med toppstriden att göra tills jag eventuellt byter till andra färdmedel men jag är ändå intresserad av att slippa överdrivna bilister och att balansera spelet med konstruktiva idéer.

Kan annars säga att om jag får min ansökan accepterad till "Vi som gåturfar" gruppen så blir jag ny ledare där. Har du what it takes för att vinna den gruppen?

Cee wrote:Hur man än vrider och vänder på det så är det cykel och hårt slit som lönar sig i slutändan.
Hårt slit absolut men se vad jag skrev tidigare om pph samlande i början av rundan för att förstå varför bil är överlägset i det stadiet.

HappyF wrote:Ska vi införa regler mot dessa få, regler som troligtvis ger mer besvär för oss normala turfare?
Inte om det kostar mer än det smakar givetvis.

HappyF wrote:Ditt regelförslag på en 20-minuters cirkel kommer ändå inte fungera mot bilturfare. Det är ju inte så att en bilturfare tar en zon, slänger sig i bilen och kör 1 mil till nästa zon. 1 mil borde ju vara den minsta gränsen för en 20-minuters zon, det motsvarar 30 km/h vilket inte är en orimlig hastighet på cykel. Mera troligt är väl att även bilturfaren tar alla zoner i närheten, för att sen dra vidare till nästa stad. Dit tar det väl mer än 20 minuter och då är ju zonerna upplåsta.
Jag är inte säker på hur du tänker så jag drar det igen. Cirkeln utvidgar sig från zonen man nyss tagit och fortsätter göra det tills det gått 20 minuter eller man tar en ny zon då cirkeln börjar om tätt intill den nytagna zonen och med 20 nya minuter. Kör man förbi cirkeln innan 20 minuter så kan man inte ta zoner man kommer till. När 20 minuter har gått finns ingen cirkel kvar att passera och allt är fritt fram.

HappyF wrote: Jag tog bilen mellan städerna och cyklade i dem. Främst för att få unika och ta medaljen Denmark Explorer, men visst blev det en hel del poäng, men det hade det säkert blivit om jag cyklat omkring i Göteborg lika mycket. Är en sån semesterresa med Turf inte heller ok?
Jo tycker jag är helt ok. Problemet är ett helt annat istället som känns som en enkel sak att fixa för utvecklarna utan att någon vettig far illa. Nämligen det att poängen man samlar för att vinna en region eller ett land bara ska komma från det stället och gå till att vinna just det stället.

----

Främst är det intressant att lyckas dela in folk efter transportsätt men bilar ligger för långt ifrån åtminstone gåturfande för att det ska kännas som de kan samsas i samma spel. Som att köra maraton med övergångsställen på en F1 bana ungefär. Det blir för mycket skillnad (Jag pratar inte om de som bilar till en ny stad o tar cykeln där det är fullt legitimt för mig). Byggaren förstår tydligen inte hur det skulle förstöra spelet för majoriteten om någon körde rymdskepp och började plocka zoner flera åt gången eller hur det nu skulle se ut.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Thunell »

Skulle ju va riktigt häftigt om nån kom o blockade mig med rymdskepp! Men det är ju bara vad jag tycker...
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”