Kartor.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Ranjiit
Posts: 10
Joined: 15 Aug 2012 09:15
Country: Sweden

Kartor.

Post by Ranjiit »

Halloj.

Tänkte höra lite om kartorna och hur ofta dom uppdateras?
Ser ungefär 10~ platser i lilla Norrtälje som kartan inte är uppdaterad på och tänker då hur ni har det i Stockholm och andra större städer? Eller är det så att kartan uppdateras oftare i större städer så får man vänta på landet?

Vinterhalvåret har man aldrig sett en snöbeklädd karta så antar att dom uppdateras på sommarhalvåret.
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Kartor.

Post by Lillklippan »

"Kartorna" är Google map satelit bilder. Hur de uppdateras kan du nog inte fråga Turf teamet det är nog Google du skall ställa den frågan till. ;)
Jag ser att Erikslund köpcenter i Västerås inte är uppdaterat på mer än ett år så det är nog inte så ofta. Jag sände in en notering till Google om det för över en månad sedan och ännu har inget hänt. Så Turfs satellit bilder uppdateras inte så ofta, så förvänta dig inte oftare uppdatering än med några års mellanrum skulle jag tro.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Kartor.

Post by Cee »

Jag tror att Google uppdaterar kartorna var annat år i snitt. Vid större händelser uppdaterar de vissa positioner oftare.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Kartor.

Post by LoneDog »

Cee wrote:Jag tror att Google uppdaterar kartorna var annat år i snitt. Vid större händelser uppdaterar de vissa positioner oftare.
Zooma in så mycket du kan så kan man se tunna halvt synliga transparent Copyright 2011 här o där och vice versa om de är från 2012 osv.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Post Reply

Return to “Allmänt”