Småtävlingar

Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Småtävlingar

Post by Jimo »

Jag har märkt ett behov och en efterfrågan på kortare tävlingar än de 720 timmars tävlingar som omgångarna innebär. Det borde gå att lösa med lite tredje-parts arbete :-)

Jag tänker mig en webbsida där spelare går in och lägger upp sina egna små tävlingar genom att ange starttid (datum och klockslag) samt sluttid. Fram till starttiden kan andra spelare anmäla sitt deltagande till tävlingen. När starten går sparas de anmälda turfarnas poäng som sedan dras från slutpoängen. På så vis får man fram de poäng som är tagna under tävlingstiden.

Enkelt med lite API och lite kod. Någon som vill hjälpa till med den biten? :-)
User avatar
omega
Posts: 25
Joined: 05 Jan 2013 19:43
Country: Sweden

Re: Småtävlingar

Post by omega »

Mycket bra förslag
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Småtävlingar

Post by Isengrim »

Det blir ju ett problem om en spelare har massa zoner som tickar pph sedan innan... Bra idé dock.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Småtävlingar

Post by TBIT »

Vettig idé!

Du är verkligen en idéspruta, Jimo! ;-)
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Småtävlingar

Post by Jimo »

HJÄLP (mig att sätta upp och koda sidan) :-)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Småtävlingar

Post by TBIT »

Isengrim wrote:Det blir ju ett problem om en spelare har massa zoner som tickar pph sedan innan... Bra idé dock.
Smart tänkt.

Jimo, hur trycker du det skulle hanteras?
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
jagduvi
Posts: 174
Joined: 13 Jun 2012 14:20
Country: Sweden

Re: Småtävlingar

Post by jagduvi »

TBIT wrote:
Isengrim wrote:Det blir ju ett problem om en spelare har massa zoner som tickar pph sedan innan... Bra idé dock.
Smart tänkt.

Jimo, hur trycker du det skulle hanteras?
Om man kodar en sida så får man antingen tillåta folk att ha pph som tickar på när tävlingen börjar eller så får man det inte. Om man unte får ha det så får man inte vara med. Bara att coda in en kontroll som sser efter om någon deltagare som ska vara med har några pph vid start och då får de inte vaea med.

Det är enkelt tekniskt att fixa, det är bara att någon ska ha tid att göra det på sin fritid :)

/j

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2
Turf Divisions - Spela Turf i seriespel. http://turfdivisions.se/
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Småtävlingar

Post by Jimo »

Samtidigt kan det bli ett stort hinder för de som vill tävla på små orter. De kan helt sonika ha svårt att bli av med sin PPH inför en tävling. Kan det vara en inställningsmöjlighet för den turfare som drar igång tävlingen, dvs maximalt PPH vid tävlingsstart?
gurano
Posts: 5
Joined: 24 Sep 2013 18:36
Country: Sweden

Re: Småtävlingar

Post by gurano »

Eller så subtraherar man start-pph från slutpoängen. Alternativt en procentandel av start-pph om det känns mer rättvist.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Småtävlingar

Post by UrbanGeeks »

På temat "Hur man kompenserar andra för start-PPH", så skulle man kunna tänka sig att man uppskattar hur mycket denna PPH kommer att ge genom att titta på zonernas skapad-tid och antal tagningar, då får man ett snitt på hur många timmar man får behålla en zon. Då har man en uppskattning när tävlingen börjar hur mycket varje zon kommer att ge.

Man kan ju tom tänka sig att spelare med ingående PPH startar på minus så många poäng som dess ingående PPH beräknas ge, och då är det poängen i tabellen som gäller hela tiden, och ingen poängomräkning vid rundans slut.
Post Reply

Return to “Tredje Part”