Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by HappyF »

LoneDog wrote:
HappyF wrote:
LoneDog wrote: Skulle vilja föreslå den här medaljen:
Image
Namn:Nemesis

Regler/Villkor:
  • Förslag 1. Denna medalj erhålls endast när du tagit 25 zoner av en och samma turfare varpå han tar tillbaka dom och du åter igen tar tillbaka dom inom 5tim.
  • Förslag 2. Denna medalj erhålls endast när du tagit 50 zoner av en och samma turfare inom 5tim.
  • Förslag 3. Denna medalj erhålls när en turfare tar minst 50 zoner av dig medans du tar oavbrutet 51 av hans zoner efteråt inom 2tim
[/color]

Annan Variation med nivåer:
Image
Erhålls endast när en turfare tagit 25 zoner av dig som du tar tillbaka oavbrutet samma zoner inom 5tim(Inte i samma ordning men samma zoner)

Image
Erhålls endast när en turfare tagit 50 zoner av dig som du tar tillbaka oavbrutet samma zoner inom 5tim(Inte i samma ordning men samma zoner)

Image
Erhålls endast när en turfare tagit 100 zoner av dig som du tar tillbaka oavbrutet samma zoner inom 5tim(Inte i samma ordning men samma zoner)


För högre upplöst bild eller .psd filer skicka mig ett pm
Tycker förslag 2 är det bättre förslaget. Det kräver inte att du är så beroende av att nån annan tar zoner av dig. Den ska också vara i flera nivåer: 10, 25, 50 och 100. Sen tycker jag att man borde ha ett dygn på sig på, det gäller oavsett hur många.
Såhär då?
Image
Erhålls när du tagit 10 zoner från en och samma turfare i ett sträck inom 24tim

Image
Erhålls när du tagit 25 zoner från en och samma turfare i ett sträck inom 24tim

Image
Erhålls när du tagit 50 zoner från en och samma turfare i ett sträck inom 24tim

Image
Erhålls när du tagit 75 zoner från en och samma turfare i ett sträck inom 24tim

Image
Erhålls när du tagit 100 zoner från en och samma turfare i ett sträck inom 24tim
Det förslaget gillar jag.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 4
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Jimo »

Samarbete gör det betydligt lättare? Alla turfare kanske inte har någon villig kompis...
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

LoneDog wrote:@Isengrim:
Det är ju ändå ett förslag som ska inspirera förhoppningsvis att det godkänns och läggs, var tvungen att skriva något och 5tim verkade rimligt. Sen beror det helt på stad och plats därför medaljen är svår och gör sig värdig av namnet Nemesis.
*edit*
Timmarna kan justeras efter vilket som är lämpligast.
*edit*
Vad tycker du är logisk tid då?
För 100z så borde 5dagar vara mer rimligt, då räcker det med 20 om dan och då känns man nog mer som en nemesis som kör flera dagar på samma. I praktiken är 100z ens på ett dygn från en och samma spelare omöjligt.

1. Det är få spelare som haft det antalet zoner överhuvudtaget.
2. Det är få ställen där man faktiskt kan komma upp i 100z utan att ha zoner utomsocknes.
3. Man är utelämnad för mycket av att andra inte kommer in på den man tar av.

Personligen tycker jag inte om idén alls, det blir för mycket fokus på andra spelare istället för att fokus skall vara på zonen. Men det är förståss min syn på det.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

Ogillas För mycket av ett storstadsfenomen
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

Jag skulle vilja ha stamina medaljer som handlar mer om uthållighet över längre tid än en dag t.ex. att under en runda ta 5 zoner varje dag. Riktig stamina.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by LoneDog »

Jimo wrote:Samarbete gör det betydligt lättare? Alla turfare kanske inte har någon villig kompis...
Det gäller alla medaljer speciellt El Staminator
Isengrim wrote:
LoneDog wrote:@Isengrim:
Det är ju ändå ett förslag som ska inspirera förhoppningsvis att det godkänns och läggs, var tvungen att skriva något och 5tim verkade rimligt. Sen beror det helt på stad och plats därför medaljen är svår och gör sig värdig av namnet Nemesis.
*edit*
Timmarna kan justeras efter vilket som är lämpligast.
*edit*
Vad tycker du är logisk tid då?
För 100z så borde 5dagar vara mer rimligt, då räcker det med 20 om dan och då känns man nog mer som en nemesis som kör flera dagar på samma. I praktiken är 100z ens på ett dygn från en och samma spelare omöjligt.

1. Det är få spelare som haft det antalet zoner överhuvudtaget.
2. Det är få ställen där man faktiskt kan komma upp i 100z utan att ha zoner utomsocknes.
3. Man är utelämnad för mycket av att andra inte kommer in på den man tar av.

Personligen tycker jag inte om idén alls, det blir för mycket fokus på andra spelare istället för att fokus skall vara på zonen. Men det är förståss min syn på det.
Klart det är få ställen men exempelviss Order Of The Aquaman den går inte att ta var som helst utan omständighet. Sen har du Greed 100 & El Staminator.
DIProgan wrote:Ogillas För mycket av ett storstadsfenomen
Majoriteten av aktivitet av turf sker i en storstad och närliggande regioner.
DIProgan wrote:Jag skulle vilja ha stamina medaljer som handlar mer om uthållighet över längre tid än en dag t.ex. att under en runda ta 5 zoner varje dag. Riktig stamina.
Sätt 25-50 varje dag så har du någonlunda utmaning i säg 7 dagar.
5 varje dag är ingeting.
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Jimo »

LoneDog: Med risk för att vara petig så gäller det inte alla medaljer. Stamina, Greed och Revisitor underlättar med lite hjälp, framförallt på en liten ort men det är inte upphängt till en specifik turfare. Jag tycker om förslaget i grunden.

En staminator med tex 28 zoner per dag i 28 dagar (samma omgång) skulle vara en stor utmaning för heltidsarbetare och lättare för arbetslösa och pensionärer, men kul iaf.
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Lillklippan »

Skulle det inte vara bra att ha Medaljer typ Unique medaljen för Municipalities?
Detta för att samla orter likasom man gör för regioner. Fast regioner finns det ju bara medalj för 5 och 10. För Municipalities bör man nog ha likadan uppdelning som för Unique eller i 5 eller 10 steg.
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by LoneDog »

Lillklippan wrote:Skulle det inte vara bra att ha Medaljer typ Unique medaljen för Municipalities?
Detta för att samla orter likasom man gör för regioner. Fast regioner finns det ju bara medalj för 5 och 10. För Municipalities bör man nog ha likadan uppdelning som för Unique eller i 5 eller 10 steg.
+1

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Dusty »

Scorpion wrote:
Sen har jag ytterligare en idé på temat revisits.
En medalj för revisits på unika zoner.


Förslagsvis 25, 50, 100, 250, 500 etc. revisits på unika zoner.

Den skulle bli nåt att bita i. :D

Det skulle ge en extra morot att stanna en dag till på turfsemestrar för att inte bara få unika takovers utan hoppas att man får behålla några för unika revisits. Det skulle också ge mer aktivitet på zoner som är placerade i utkanter av orter eller andra besvärligare ställen.

Det kanske gör att fler turfare söker upp små orter med lägre aktivitet också...
Väldigt bra förslag! Det är en rolig tvist över att samla unika zoner.
DIProgan wrote:Jag skulle vilja ha stamina medaljer som handlar mer om uthållighet över längre tid än en dag t.ex. att under en runda ta 5 zoner varje dag. Riktig stamina.
Word! Det skulle vara en rolig utmaning, gärna medaljer för en månad, halvår och ett år. Även en medalj som visar att man varit aktiv i turf alla dessa år, månad efter månad. Det har ju tagits upp tidigare i tråden

Turf behöver vissa medaljer som turfare kan ta på lång sikt, en morot att ge sig ut dag efter dag oavsett aktivitet på området. Som t ex mitt förslag på revisits. Kanske det gör att några spelare håller sig kvar ifall det är brist på aktivitet.
Locked

Return to “Förslag”