Lagturf

User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

embeoo wrote:Vanligare att jag lämnar ett fönster öppet med sida vid sida-jämförelsen, än förstasidan. ;)
Så på alla sidor, om det inte är knöligt.
Lade till det i compete och teaminfo, förutom indexsidan. På de övriga kändes det inte särskilt nödvändigt ?

Fixade även en bekräftelsedialog på att ta bort sig själv som admin.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Sv: Lagturf

Post by knegge »

GuteLappen wrote:Kan ha med att TurfAPI ligger nere lite då och då, dev jobbar väl med API v4 vilket har gett en del störningar.
Verkar ha varit en hel del uppdateringar den inte fått rätt information från, gick ju inte ens att logga in på lagturf ibland !?
Jag var inte hemma så det har fått vänta tills nu, men lagturf verkar ju ha kickat igång direkt då api't lirade.
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

Jag håller på att implementera officiella lagtävlingar, som kommer vara manuellt administrerade av mig, så jag skulle vilja veta vilka lag som är intresserade av att hamna på den sidan ?
Har alltså gjort om så att compete visar en lista om man inte specat nått lag, typ en huvudsida.
Det jag behöver är de lagnummer, typ "122,123", som ska in och vad den ska heta.

Kommer för övrigt att lägga till lite mer funktioner för att lättare skapa dessa jämförelser. Samt någon länk till denna från förstasidan.

Jag förbehåller mig rätten att acceptera/neka lagkonstellationer av random anledning (; Skämt åsido, hade tänkt hålla listan relativt kort och ha med de som aktivt tävlar och organiserar sitt turfande med hjälp av lagen. Vill man ha en inofficiell tävling så finns ju fortfarande möjligheten att dela länken till lagjämföraren.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Lagturf

Post by Jimo »

Så den nya sidan kommer bara lista de för stunden aktuella lagtävlingarna?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by Dacop »

Database last updated: 2013-07-29 15:12:56
En liten knuff för att starta upp det igen kan vara på sin plats.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Lagturf

Post by Jimo »

Jag föreslår den stora knuffen :-)
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: Lagturf

Post by bubblan »

Jimo wrote:Jag föreslår den stora knuffen :-)
Nu behövs en riktigt snabb knuff också. Man vill gärna se slutpoängen i omgången i de olika teamen...

Jag har väldigt svårt att förstå varför det ska vara så stora problem med detta. Vilket webbhotell ligger servern på? Är det cronjob som inte körs?
Image
User avatar
knegge
Posts: 178
Joined: 20 Sep 2012 16:58
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by knegge »

Skumt, fick notifiering från denna tråd idag (06 aug), inte den 02 aug som Dacop först påpekade problemet.
Cronjobben körs, men var blockerade av lockfile. En smartare hantering av lockfile borde jag ha implementerat för länge sen, men det har inte blivit av. Sorry.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Lagturf

Post by Jimo »

När man skapar lag för en lagtävling vore det önskvärt att kunna ställa in datum och tid för tävlingens start och slut. Då kan lagen tävla i korta eller längre tävlingar och systemet borde kunna sortera ut "aktiva tävlingar" på en egen sida.

Detta tror jag skulle lyfta lagtävlingarna enormt. TODO? :-)
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Lagturf

Post by SunYour »

Tycker det är hög tid att plocka bort enmanslagen från topplistan, bara visa dem i adminvyn, så även laget "DreamTeam, why we need user appr" som lagts till av nån spelevink och kan tas bort helt...
Lag som kammat noll en månad eller två kanske också borde vara föremål för radering...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Tredje Part”