Frågor och förslag

Moderator: Zonemakers

Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Lillklippan »

cornrocket wrote:Skuggvarg, vet inte om du set mina videos eller inte men jag cycklar aldrig där man ska :D Kom på en till grej så här efteråt, jag stannar nu mera aldrig på asfalt då jag inte vill förstöra mina racer dojor :D
Att du inte tar hänsyn till omgivningen och miljön är ju tydligen uppenbart med tanke på denna kamentar.

Jag refererar bara till det jag markerade gällande allemansrätten och det senast nu som Blabert skrivit och hans som jag tolkar kommentar om att det finns Turfare som inte kan hantera detta och att det därför behövs flytta zoner.
Se även minna anmälningar om zoner och vad jag fått komentarer om dem från kringboende av dem. Jag kommer ganska ofta i samspråk med folk i min omgivning så därför får jag reda på endel åsikter från icke Turf frälsta medmänniskor också. ;)
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Lillklippan »

Jag har nu tittat igenom lite av kommentarerna i issu gällande zoner. En sak jag börjar undra över är om man felanmäler även velocipedrytta i issu? Hans kommentarer säger ju inget mer än att han inte har problem genomgående och att hans kommentarer inte tillför något i ämnet mer än att inte han har något problem eller betraktar det som problem.
Jag ser en ovilja till förbättring och undrar därför under vilken kategori som jag skall lämna denna felanmälan i issu.
Är det någon som vet?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Frågor och förslag

Post by Velocipedryttaren »

Lillklippan wrote:Jag har nu tittat igenom lite av kommentarerna i issu gällande zoner. En sak jag börjar undra över är om man felanmäler även velocipedrytta i issu? Hans kommentarer säger ju inget mer än att han inte har problem genomgående och att hans kommentarer inte tillför något i ämnet mer än att inte han har något problem eller betraktar det som problem.
Jag ser en ovilja till förbättring och undrar därför under vilken kategori som jag skall lämna denna felanmälan i issu.
Är det någon som vet?
Du kan felanmäla direkt till mig :lol:
Men zoner som jag inte ser något fel med eller upplever samma problem med är inte av intresse alltså, man får bra yttra sig om man håller med den som felanmält?
Det har redan varit några VM i zon flyttning där man senare flyttat tillbaka zoner där dom låg från början, som tur är har zonläggarna lugnat ner sig och flyttar inte så fort någon hostar.
Nu är det visst VM i Issue ;)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Frågor och förslag

Post by StarDust »

Nu hänger jag inte med här. Vill du felanmäla en person? Om hans åsikt är att det inte finns några problem med zonen så måste han väl få uttrycka det? Det är väl en av anledningarna till att han inte felanmält vissa zoner. Att anmäla zoner man gillar tjänar ju inget till. Man måste kunna vrida på saken från flera håll och se det från andra personers perspektiv. Jag försöker hålla mig ur diskussionen här så gott det går men jag vill inte att andra personers åsikter inte kan tas seriöst utan eftertanke.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
cornrocket
Posts: 34
Joined: 07 May 2012 20:05
Country: Sweden
Location: Jönköping/Stockholm

Re: Frågor och förslag

Post by cornrocket »

Det är la inget konstigt? Han vill väll bara ha kvar zonen som den är? XD
Lillklippan
Posts: 66
Joined: 23 Jul 2013 20:22
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Lillklippan »

I alla ära velocipedrytta. Du tog det med den humor som det var menat med. ;)

Däremot det jag ville få fram var att endast kommentera med "jag ser inget problem" inte tillför ärendet något utan nog bör motiveras bättre om man kommenterar det. Att man inte ser något problem betyder ju bara att man inte skälv har anmält ett problem tidigare och därför inte egentligen tillför något till ämnet. Speciellt när andra kommenterar att de ser problem med zonen på ett eller annat sätt också.

Sedan vill jag också peka på:
Blabert wrote: by Blabert » Today, 18:39

Nu justerar vi ju dessa zoner som oftast ändå, men motståndet till detta var ganska hårt..

Att turfare ska rätta sig efter lagar och regler är en självklarhet, likaså att visa hänsyn. Det förvånar mig ohyggligt att det personliga ansvaret extremt sällan nämns i detta sammanhang.. Vill vi inte ha sönderkörda gräsmattor så cyklar vi inte på dom, så enkelt är det.
Vilket ytterligare styrker varför man bör justera flera av dessa zoner.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Frågor och förslag

Post by Velocipedryttaren »

Lillklippan wrote:I alla ära velocipedrytta. Du tog det med den humor som det var menat med. ;)

Däremot det jag ville få fram var att endast kommentera med "jag ser inget problem" inte tillför ärendet något utan nog bör motiveras bättre om man kommenterar det. Att man inte ser något problem betyder ju bara att man inte skälv har anmält ett problem tidigare och därför inte egentligen tillför något till ämnet. Speciellt när andra kommenterar att de ser problem med zonen på ett eller annat sätt också.

Sedan vill jag också peka på:
Blabert wrote: by Blabert » Today, 18:39

Nu justerar vi ju dessa zoner som oftast ändå, men motståndet till detta var ganska hårt..

Att turfare ska rätta sig efter lagar och regler är en självklarhet, likaså att visa hänsyn. Det förvånar mig ohyggligt att det personliga ansvaret extremt sällan nämns i detta sammanhang.. Vill vi inte ha sönderkörda gräsmattor så cyklar vi inte på dom, så enkelt är det.
Vilket ytterligare styrker varför man bör justera flera av dessa zoner.
Då skriver jag att zoner är bra istället ;) Det betyder förvisso samma ska men kanske kan ses som att det till för något. Göra långa utlägg om varför en zon inte är felaktig orkar jag inte göra, särskilt inte när det är VM i vem som kan göra flest Issue :lol:
"Om den inte är trasig, laga den inte"
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Skuggvarg »

Velocipedryttaren wrote:
Lillklippan wrote:Jag har nu tittat igenom lite av kommentarerna i issu gällande zoner. En sak jag börjar undra över är om man felanmäler även velocipedrytta i issu? Hans kommentarer säger ju inget mer än att han inte har problem genomgående och att hans kommentarer inte tillför något i ämnet mer än att inte han har något problem eller betraktar det som problem.
Jag ser en ovilja till förbättring och undrar därför under vilken kategori som jag skall lämna denna felanmälan i issu.
Är det någon som vet?
Du kan felanmäla direkt till mig :lol:
Men zoner som jag inte ser något fel med eller upplever samma problem med är inte av intresse alltså, man får bra yttra sig om man håller med den som felanmält?
Det har redan varit några VM i zon flyttning där man senare flyttat tillbaka zoner där dom låg från början, som tur är har zonläggarna lugnat ner sig och flyttar inte så fort någon hostar.
Nu är det visst VM i Issue ;)
Du både får och bör yttra dig, det respekteras och uppskattas. Jag tillhör den kategori som vill förändra mycket, snabbt. Du är mer konservativ och tycker att det mesta funkar som det är nu (såg att jag fick medhåll av dig ibland). Det kan behövas en lugn motpol till såna som mig. Att jag anmält så mycket på en gång beror dels på att jag väntat länge och låtit besluten bero ett tag, men också på att jag tidigare glömt felanmäla, och även på att jag upptäckte flera zoner som borde felanmälas, under tiden jag anmälde de zoner som jag från början planerat att anmäla. Så när du säger att du inte upplever något problem talar du ju för flera andra spelare som också tycker att zonen är okej, men precis som din röst representerar flera andra så hoppas jag att ni förstår att min kritik säkert också representerar vad flera andra spelare tycker. Inom butiksvärlden brukar man säga att bakom varje missnöjd kund som klagar finns det 99 missnöjda kunder till som tycker likadant men som av olika skäl inte kontaktade företaget. :-)

Lillklippan: Uppskattar även ditt engagemang och ser att vi ofta har samma åsikt om zonerna. Ska läsa och kommentera dina anmälningar senare. ;-)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Westeras »

Lagt in några kommentarer :-)
Skuggvarg
Posts: 144
Joined: 27 Sep 2012 12:20
Country: Sweden

Re: Frågor och förslag

Post by Skuggvarg »

Kollade alla dessa zoner men då 90% av dem inte låg i Västerås kunde jag inte säga något om dem (aldrig varit ut till småorterna som ligger runt omkring här). De få som låg i Västerås har jag tagit så få gånger (en gång och aldrig mer, bara för att få unika zoner) att jag inte kunde säga något relevant alls om dem... :?
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vill du också ha en sån här signatur? Läs i denna forumtråd för att se hur du ska gå tillväga:
http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?f=4&t=194
Post Reply

Return to “Västmanland”