Zoner!

Moderator: Zonemakers

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner!

Post by DIProgan »

Det är bara den som vinner Sverige som får lägga ut en zon...så kanske gjorde dagen än sämre där.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner!

Post by Blabert »

Andvare, det är jag som är ansvarig för Helsingfors och jag kan inte minnas att jag lagt några zoner där alls sedan Turf kom till Finland. Att det finns mycket mer zoner där från början är ju en självklarhet, då Helsingfors i runda slängar är 20 gånger större än Åland, befolkningsmässigt sett.

Mina siffror säger att Åland har 39z, säger 32z då och åtta aktiva spelare. Det är relativt mitt i prick vad gäller antalet zoner per aktiv turfare. Räknar man med de övriga zonerna som inte nås med cykel har ni tom fler än snittet. Oavsett siffror så kan ni säkert vara värda lite mer zoner, men som sagt, ni har inte särskilt mycket mer eller mindre zoner än de allra flesta jämförbara städer.

Att byta ut Optimus mot dig skulle resultera i exakt 0 nya zoner på Åland, då man som zonmakare är förbjuden att lägga, eller ens modifiera zoner i sin hemregion.




Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
Andvare
Posts: 37
Joined: 19 Oct 2012 16:36
Country: Finland
Location: Mariehamn, Åland

Re: Zoner!

Post by Andvare »

DIProgan wrote:Det är bara den som vinner Sverige som får lägga ut en zon...så kanske gjorde dagen än sämre där.
EEEhhh, nääää, det är den som vinner i Sverige, Norge, Danmark OCH Finland som får lägga ut en zon...
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner!

Post by DIProgan »

Om det är så behöver turfgame.com uppdateras med det
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Zoner!

Post by Blabert »

DIProgan wrote:Om det är så behöver turfgame.com uppdateras med det
Hemsidan ser annorlunda ut i andra länder..

Tapatalked from my Xperia Z
Image
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Zoner!

Post by Cee »

Andvare wrote:Helsingfors 20 ggr större än Åland??? Hur tänkte du nu?
Hur du än räknar med zoner/aktiva så är Åland mest aktivt...

PS. Blabert (fraudsterzone)...så slutar jag gnälla för idag ;-)

PS2. Kolla Ålands användare om en vecka så kommer det vara fler :-)
Åland har (enligt wikipedia) 28 502 invånare, Helsingfors har strax över 600 000. När ett nytt land/område får sina zoner så är det väl inget konstigt i att en en stad i storlek med Helsingfors får en stor andel zoner samtidigt som en mindre ort får mindre? I det läget är det svårt att sia om hur den framtida aktiviteten kommer att se ut men det är ju inte fel att utgå från att den större staden har en bättre grund att generera nya spelare.

Jag vet inte om du insinuera att zonläggarna sitter och lägger ut zoner lite slumpmässigt, så är det inte i alla fall. Mariehamn är ungefär lika stort som Alingsås här utanför Göteborg och er zontäthet ser ut att vara ungefär den samma. Zonläggarna har nog ganska bra koll på var det fattas zoner. Aktivitet ger det resultat det belönas tids nog. Sedan så är det ju givetvis alltid bra att bidra med hjälp och konstruktiva förslag på vägen.
User avatar
Andvare
Posts: 37
Joined: 19 Oct 2012 16:36
Country: Finland
Location: Mariehamn, Åland

Re: Zoner!

Post by Andvare »

"Aktivitet ger det resultat det belönas tids nog." när då??
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Zoner!

Post by Isengrim »

Åland är väl det enda stället i Finland som det är ordentlig aktivitet, att uppmuntra och sockra dom lite kan skapa uppmärksamhet och få igång resten av landet.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner!

Post by DIProgan »

Flyter inte sockret iväg på allt vatten emellan :p
Last edited by DIProgan on 29 Jun 2014 16:55, edited 1 time in total.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Andvare
Posts: 37
Joined: 19 Oct 2012 16:36
Country: Finland
Location: Mariehamn, Åland

Re: Zoner!

Post by Andvare »

Isengrim wrote:Åland är väl det enda stället i Finland som det är ordentlig aktivitet, att uppmuntra och sockra dom lite kan skapa uppmärksamhet och få igång resten av landet.
Tack!
Post Reply

Return to “Zones”