Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre dötid

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Isengrim »

Jag kan förstå att för löpare är det ett problem, som cyklist så kan man behöva den där lilla stunden för att kolla läget och som blabert säger, med krona och bonus kan det kännas som kort tid å andra sidan när man inte har krona och bonus kan det kännas som en evighet när man inte behöver planera.

Jag kan dock se en möjlighet för Turf att dra in deg på folk som vill ha kortare taketime.
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Sleepwalker »

En sådan här förändring innebär ju egentligen inte någon försämring för de som väljer att ta en break och orientera sig när de tar en zon. Men det öppnar upp för betydligt fler potentiella Turfare. Många av mina vänner som jag har försökt hooka på att spela har testat det men, träningsnördar som de är, varit frustrerade och besvikna över att behöva stanna upp i varje zon. De förstod inte riktigt vitsen. Att njuta av vyerna man färdas till bör man väl göra just för att de är värda att titta på, inte för att spelets regler i sig tvingar dig till det?

Att kunna tagga zoner skulle innebära så mycket positivt för spelet utan att ta bort något, vad jag kan se, för de som tycker om hur det är idag.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by mortuus »

Håller med, har man spelat ett par år nu så är det verkligen ingen höjdare speciellt i storstan finns inte direkt mycket att stanna upp för snarare urtrist bara, var ju annat när man var ny och kom till platser man inte varit innan direkt, nu är det bara tröttsamt att behöva stå och vänta ut..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by DIProgan »

Turf har hittat en egen fin nisch. Duger det inte med intervallträning så kan träningsnarkomanerna och andra överstressade hitta något annat.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by farbrorP »

Det finns väl hur mycket träningsappar som helst av olika slag, eller?
Jag tycker att TO-tiden har sin charm den med. Det SKA vara segt att stå där i början.
Nuförtiden blir jag nästan mer irriterad när jag inte hinner skriva klart en ett kort
chatsvar ens innan zone taken-skylten kommer upp och förstör allt. :)
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Sleepwalker »

Förstår fortfarande inte hur en annorlunda fungerande takeovertime skulle förstöra för någon. Det ger mer valfrihet i hur man spelar, inte tvärt om. Lägg in någon form av mindre poängbonus då om man stannar 30-60 sec i en zon så får alla sina incitament. Valfrihet är något positivt.

Att jämföra Turf med en vanlig träningsapp blir en rätt konstig jämförelse. Det är själva tävlingsmomentet från Turf som skulle vara kul att kombinera med fler former av träning. Kanske det rent av uppmuntrar fler människor att vara ute och springa, vilket skulle vara väldigt positivt hälsomässigt. Alla kan ju fortfarande göra precis hur de vill, köra bil/MC/cross/cykel/bräda/rullskidor/löpning/gång/krypa etc.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Blabert »

Saker som skulle förstöras om takeovertiden togs bort:

Tävlingsmomentet när man möter en annan turfare med kortare eller längre to - tid i en zon.

Tävlingsmomentet, där man genom sänkt to-tid kan förbättra tex sin bävertid.

Incitament att ranka upp, då man får lägre to-tid ju högre rank man har och därmed bättre förutsättningar i ovan nämnda scenarion.

Alla tre orsakerna jag nämner är i mitt tycke, tom var för sig viktigare än:

Saker som skulle bli bättre utan takeovertid:

Löpturfare skulle bli gladare.


Tapatalked from my Xperia Z
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by tomtebloss »

När Turf kom så var det tydligen instant takeover. Varför det togs bort vet jag ej. Jag började augusti 2010 och redan då var lång tid infört.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Isengrim »

På vintern är det ingen höjdare med lång takeovertime.
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Förslag - Ändra hur takeovertime fungerar för mindre döt

Post by Cee »

tomtebloss wrote:När Turf kom så var det tydligen instant takeover. Varför det togs bort vet jag ej. Jag började augusti 2010 och redan då var lång tid infört.
Det måste ha varit extremt tidigt i så fall. Jag testade det första gången det dök upp en tråd på Swedroid och jag är ganska säker på att det var tid på takeover då. GPSen i min lilla Samsung Spica var väldigt dålig så jag hade rejäla problem att ta många zoner där i början.
Post Reply

Return to “Förslag”