Regionsspecifika medaljer

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Regionsspecifika medaljer

Post by Sleepwalker »

Detta är något jag verkligen skulle vilja se. Då alla regioner inte har riktigt samma förutsättningar skulle det här verkligen vara ytterligare en morot. Dvs att ha placerat sig 1,2 eller 3 inom en specifik region. Finns det regioner som är mer eller mindre döda så kan det finnas minimigränser för antal poäng eller antal zonövertaganden. Vinner man i en region flera ggr kan man kanske få flera av samma medalj som "stackar". Även regionsspecifik statistik skulle vara intressant, dvs. att det sparas tidigare meriter inom en region.

En annan sak jag efterfrågar är ett rankingsystem som "håller koll" på tidigare meriter, dvs hur man placerat sig, lokalt och globalt och visar detta bredvid ens namn. Lite som rankingen i Tennis t.ex.
Kanske något världscupsliknande för en hel säsong Turf? Eller rullande halvår?
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Regionsspecifika medaljer

Post by LeiLar »

+1
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Regionsspecifika medaljer

Post by Ememel »

Sleepwalker wrote:En annan sak jag efterfrågar är ett rankingsystem som "håller koll" på tidigare meriter, dvs hur man placerat sig, lokalt och globalt och visar detta bredvid ens namn. Lite som rankingen i Tennis t.ex.
Kanske något världscupsliknande för en hel säsong Turf? Eller rullande halvår?
Seriespelet gör just så http://turf.kng.se/serie/
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Sv: Regionsspecifika medaljer

Post by Jimo »

Ni är ju båda två med i seriespelet. Har den ena har glömt det och vill den andre straffa ut sig genom att "nolla"??? :o

Seriespelet är uppbyggt efter lagsporternas seriesystem. Det relevanta är att placera sig inom den egna serien för att avancera, stanna kvar eller degradera. Det verkar fungera i Turf.

Jag tycker tennisperspektivet är intressant. Det innebär att spela turneringar och att skapa matchscheman med en-mot-en matcher osv som sedan ligger till grund för rankning. Kanske skapa en hel "tour". En lockande idé som jag gärna ser att det spinns vidare på.
Sleepwalker
Posts: 32
Joined: 20 Mar 2012 15:41
Country: Sweden

Re: Regionsspecifika medaljer

Post by Sleepwalker »

Något nytt om regionsspecifika medaljer för Turf? T.ex. 1:a 2:a 3:a på en runda för Västerbotten. Den region där man har tagit majoriteten av sina zoner den rundan.
Post Reply

Return to “Förslag”