Anti-Bilturf cirkel

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by StarDust »

mortuus wrote:...deras slogan "outdoor addiciton" enligt mig passar inte bilar...
Jag brukar undvika att köra bil inomhus, det tenderar att slita på parketten, särskilt nu på vintern med dubb och allt..

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Isengrim »

Är inget fel på den, det är ju en gc-bro över där, det är ju bilisterna det är fel på.

Men då kan du ju lika gärna titta på den här: http://turfgame.com/map/Puckbron
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Isengrim »

StarDust wrote:
mortuus wrote:...deras slogan "outdoor addiciton" enligt mig passar inte bilar...
Jag brukar undvika att köra bil inomhus, det tenderar att slita på parketten, särskilt nu på vintern med dubb och allt..

Sent from my GT-I9295
Du menar att du kör nedcabbat nu på vintern? Eller hur fick du annars det att bli outdoor?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Byggaren »

Isengrim wrote:Är inget fel på den, det är ju en gc-bro över där, det är ju bilisterna det är fel på.

Men då kan du ju lika gärna titta på den här: http://turfgame.com/map/Puckbron
åh, suck, nä ni lokala turfare får anmäla det dära, men i mina regioner hittar ni inga zoner som bjuder in till att parkera mitt på en bilväg, (jo kanske ni gör, från innan jag blev zonbyggare där, men inge nya sen dess iaf...)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Byggaren »

Byggaren wrote:
Isengrim wrote:
Sir_Loan wrote:Jag tycker själv att bilturfande är helt OK.

Vissa zoner skulle om man förbjöd biltrufande inte vara aktuella för en normalturfare (vad nu det är).

Ett bra exempel är NoranDocks http://turfgame.com/map/NoranDocks vid Tönnebro. Jag ser inte hur den skulle ha kunnat nå 125/+5 om det inte vore för bilturfarna.

Sen är det ju kul att turistturfa med bilen och få se platser som man aldrig skulle ha sett annars.

Det är också så att det tar mycket längre tid att bilturfa än att cykelturfa om man är i ett tätbebyggt område med mycket zoner. Sådana rundor blir en ändlös upprepning av parkera bilen, gå till zonen, ta zonen, gå tillbaka till bilen, kör runt och hitta en parkering nära nästa zon. Vilket är både ineffektivt och trist, så de som håller på, på det sättet får gärna göra det för mig, men jag tro att de flesta slutar med det efter ett litet tag.

Så min slutsats blir som jag sa tidigare att det är helt OK att turfa runt med bilen om man vill det själv.
Jag vet inte varför det skall vara bättre att zonen tas ofta än att folk tar sig dit för egen maskin. Tack vare alla bilturfare blir det inte lönt alls för en cyklist att ta den där zonen. Att åka med bil en gång och ta en unik zon men det du visar på är folk som sitter och åker explicit för att ta zoner. Jag kan förstå att det är långa avstånd för er där men här i Sthlm så finns det folk som åker bil från zon till zon i närförorter. Vissa zoner tar dom utan att lämna bilen trots att det finns fina skyltar som visar på att de inte alls skall åka med bil där och det handlar inte om en gång utan dagligen. Men gör man det på natten så märks det inte lika mycket.

Ta en titt här nu.
http://www.hitta.se/karta#center=657824 ... 4910272745

Zonen: http://turfgame.com/map/Aspzone

Eller så stannar man på motorvägen för att ta den här zonen: http://turfgame.com/map/CarWatch
Ville bara säga att carwatch ser ut att vara en mycket olämplig zon ur säkerhetspunkt, jag har felanmält den nu.
Vill påpeka att det är min personliga åsikt det där med säkerhetsaspekten, inte crews.
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Thunell »

Är elcykel ok? Är buss ok? Är moped ok? Permobil?

Listan med "icke tillåtna" färdmedel kan väl göras hur lång som helst om folk surar ihop över att nån tagit en zon på i deras tycke "fel" sätt...

(Ja, jag kan bli irriterad om någon bilturfar mina zoner, men jag accepterar det).
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by mortuus »

StarDust wrote:
mortuus wrote:...deras slogan "outdoor addiciton" enligt mig passar inte bilar...
Jag brukar undvika att köra bil inomhus, det tenderar att slita på parketten, särskilt nu på vintern med dubb och allt..

Sent from my GT-I9295
jaja..
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
hubba
Posts: 3
Joined: 21 Nov 2013 19:50
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by hubba »

Jag är ny Turfare och tycker att det är en kul grej. Idag blev jag "påhoppad" i chatten och kallad för slacker då de som skrev detta menade att jag moppe eller bilturfade.
Jag erkänner, jag bilturfar, ser inga problem med det. Anledningen är att jag har skador i båda mina ben som gör att jag inte kan gå speciellt längre sträckor. Cykla är inte att tänka på då det skulle orsaka enorm smärta. Morfintabletterna funkar för att jag ska kunna fungera och gå någorlunda emellanåt. Något MC-kort har jag inte och lär inte skaffa på ett bra tag.

Så ni som förfasar er över oss som Turfar med bil kanske ska tänka efter lite. Det finns kanske en orsak till varför man roar sig med hjälp av bilen. Det kan ju även vara som så att den som bilturfar eller utnyttjar annat fordon av en eller annan anledning inte KAN gå, springa eller cykla. Kanske något ni fullt friska hurtbullar skulle tänka på. Men tyvärr så blir det lätt att man bara ser till sig själv och skiter i andra.
Jag har flera vänner som jag kommer att tipsa om Turf. Dels för att dom gärna vill komma ut men de ser sällan anledning till det då det som de säger "inte finns något att göra". Att bar ta bilen och åka en sväng kan man visserligen göra. Men om man samtidigt kan göra något kul och hyfsat meningsfyllt kanske dom kommer att lämna sina hem och sin ensamhet. En av dom har visserligen bara ett och ett halvt ben. Men han kan nog studsa fram på kryckorna eller om det inte är allt för dålig terräng gå med sin protes de metrarna man inte kan köra ända fram.

Sedan är det intressant att se hur en del gnäller över att man som fordonsturfare inte kan ta vissa zoner. Jo, man kan som i mitt fall, parkera bilen och kanske gå en liten bit. Hur gör ni t.ex. själva ni som cyklar? Parkerar ni inte cykeln ibland och får gå en bit för att ta en zon. Vad säger de turfare som går om detta? Är det riktigt rätt att folk kan och får cykla?
Förresten vad tycker ni gå och cykelturfare om denna?
Hit kan ni varken gå eller cykla. Man måste åka båt :-)
http://turfgame.com/map/NewElfsborg
Ja, iofs, man skulle kunna använda en cykelbåt som dom har på turistorter, men hur många äger en sådan? Simma kan man visserligen göra men det är inte så bra i Göta Älv.

Jag kommer att fortsätta bilturfa då jag tycker att detta är kul. Visst hoppas jag att jag i framtiden ska bli frisk i mina ben så att jag skulle kunna cykla. Men tyvärr ligger det nog långt i framtiden.
För några av mina vänner kommer de aldrig att kunna gå eller cykla om det inte sker mirakel.
Kanske ni fått något att tänka på nu.
Last edited by hubba on 21 Nov 2013 20:34, edited 1 time in total.
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by popeye »

Lysande argument ;)
Image
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Anti-Bilturf cirkel

Post by Bombina »

Fotojoc: Det här var det bästa inlägget jag läst på länge. Tack för den :D
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”