Lägga vinnarzon i annat land

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Lägga vinnarzon i annat land

Post by DIProgan »

I Turfwikis Frågor & Svar sektion finns följande "Kan en dansk vinna i Sverige och vice versa? -Ja. Kravet är dock att den största andelen zoner ska vara tagna i det landet man vinner i."

Följdfråga på det, får man lägga en vinnarzon i ett annat land än det man vunnit? ;)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by Blabert »

Man kan lägga sin zon var man vill, de flesta inser dock att det är behagligt att ha den i närheten av jobb/hem istället för att ha den på andra sidan jordklotet.. ;-)

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Image
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by DIProgan »

Så när ska den första svensken vinna Danmark o lägga zon hemmavid, eller har det redan hänt? :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by Wettis »

DIProgan wrote:Så när ska den första svensken vinna Danmark o lägga zon hemmavid, eller har det redan hänt? :)
Om jag inte missminner mig så är det bara vinnaren i Sverige som får äran att skapa en egen zon.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by Dacop »

Wettis wrote:
DIProgan wrote:Så när ska den första svensken vinna Danmark o lägga zon hemmavid, eller har det redan hänt? :)
Om jag inte missminner mig så är det bara vinnaren i Sverige som får äran att skapa en egen zon.
Nej, det stämmer inte. Det finns gott om vinnarzoner i våra grannländer också.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by DIProgan »

Wettis wrote:
DIProgan wrote:Så när ska den första svensken vinna Danmark o lägga zon hemmavid, eller har det redan hänt? :)
Om jag inte missminner mig så är det bara vinnaren i Sverige som får äran att skapa en egen zon.
Hemsidan ser olika ut beroende på vart man kommer ifrån så de andra ländernas priser syns inte. Förvillande jag vet.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Lägga vinnarzon i annat land

Post by Blabert »

På förekommen anledning kan jag meddela att sedan en tid tillbaka måste vinnarzonen placeras i det land man vinner. Om en svenskbaserad turfare t ex vinner i Norge måste vinnarzonen alltså placeras på valfri plats i Norge. Man får trösta sig med Country/Region medalj ;-)
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”