Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Medaljer

Post by Blabert »

Skuggvarg wrote:Jag skulle gärna se att förstasidan här uppdaterades med de nya medaljerna och att tydliga kravbeskrivningar fanns.

Både jag och en medturfare hade fått för oss att det krävdes tre vattenzoner för att få Order of Aquamen...har det någonsin funnits ett sånt krav eller har det alltid bara varit en vattenzon som krav?

Web Expandator (hette den väl) bör jag nog ha fått nu, efter att ha skrivit inlägg om Turf på några forumsidor men hittar som sagt inte infon om den. Frågan är vad som menas med att få Turf "publicerat"? Räcker det med inlägg som beskriver Turf?

Wiki Expandator verkar för övrigt ha ett lite väl högt krav? Liksom, vad är "ett tillskott"? Krävs ju ganska mycket mer för att göra 400 inlägg för att få Wiki jämfört med att skriva ett inlägg för att få Web.
Web Expandator är snarare svårare än wiki expandator.."Make Turf appear on a big blog or web page (more than 1000 hits a day)" Det räcker alltså inte med att skriva ett foruminlägg, isf hade jag haft 5-10 sådana medaljer vid det här laget.. ;-)

Så för att få denna medalj måste man få en större blog eller annan site med fler än 1000 hits per dag att publicera tex en artikel eller reklambanner om/för Turf.

Tapatalked from my Xperia Z
Image
ubbe4
Posts: 3
Joined: 19 Aug 2013 09:09
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by ubbe4 »

Skulle gärna se lite större utmaning på medaljer har tagit dom man behöver jobba lite för nu men sen då..
dom jag skulle vilja se någon ytterligare på är Eager Beaver typ 15 zoner 20 min eller 13
sen kanske en 48 timmars
sen en El Staminatore på 300st eller en El Staminatore 200st på 12 timmar ..
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Medaljer

Post by Velocipedryttaren »

Pentacity Star och Decacity Star behöver sällskap av medaljer för 20,30,40 och 50 regioner, samt Time Star för 3, 5, 7 och 10regioner på ett dygn.
Ememel
Posts: 135
Joined: 07 Jan 2012 15:08
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Ememel »

Velocipedryttaren wrote:Pentacity Star och Decacity Star behöver sällskap av medaljer för 20,30,40 och 50 regioner, samt Time Star för 3, 5, 7 och 10regioner på ett dygn.
... samt Greed Star för zoner i X regioner samtidigt :P

Men det är väl en fråga för medaljförslagstråden?
Nytt nick: mathemagician. Min Turfblogg http://virtuelltrevir.blogspot.se/
MasterJoDa
Posts: 77
Joined: 27 Sep 2013 13:49
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by MasterJoDa »

Några medaljer med anknytning till närtid

Kalle Anka: Den som tar tre zoner mellan 15-16 på julafton
Happy New Year: Ta en zon 1 januari mellan kl 00:00 och 00:01
Image
nisseh_beh
Posts: 2
Joined: 09 Dec 2013 14:40
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by nisseh_beh »

En fråga om insomnia och restless medaljerna, måste man ta olika zoner under dessa timmar eller kan man ta några zoner flera gånger? (Förutsatt att de zonerna blivit tagen av någon annan emellan såklart) :)
Thunell
Posts: 375
Joined: 10 Nov 2010 16:07
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Thunell »

Det går alldeles utmärkt att ta samma zoner flera gånger, revisits räknas dock inte in för medaljen (revisits räknas bara för revisitorn vad jag vet).
nisseh_beh
Posts: 2
Joined: 09 Dec 2013 14:40
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by nisseh_beh »

Thunell wrote:Det går alldeles utmärkt att ta samma zoner flera gånger, revisits räknas dock inte in för medaljen (revisits räknas bara för revisitorn vad jag vet).
Tackar =)
flyget
Posts: 8
Joined: 19 Nov 2013 18:12
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by flyget »

Eftersom 30 sidor är för mycket för mig att läsa igenom nu så ber jag istället om ursäkt om det nu finns liknande förslag redan, vilket det troligtvis redan gör.
Men jag tänkte mig en medalj som fokuserar på en enskild zon, det kan ju vara vilken som helst. Men man ska få medaljen då man har tagit en viss zon x antal gånger. Kanske i samma steg som greed-medaljen, 10, 20, 30, 40, 50, 75, 100, 150, 200, 250. Förslagsvis så kan den fortsätta ända till 500 eller 1000?
Och en utökning på Aquaman, att man tar endera flera unika zoner i vattnet eller att man tar x antal zoner i vattnet, det kan då vara samma.
User avatar
popeye
Posts: 79
Joined: 16 Jul 2012 19:30
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by popeye »

flyget wrote:Eftersom 30 sidor är för mycket för mig att läsa igenom nu så ber jag istället om ursäkt om det nu finns liknande förslag redan, vilket det troligtvis redan gör.
Men jag tänkte mig en medalj som fokuserar på en enskild zon, det kan ju vara vilken som helst. Men man ska få medaljen då man har tagit en viss zon x antal gånger. Kanske i samma steg som greed-medaljen, 10, 20, 30, 40, 50, 75, 100, 150, 200, 250. Förslagsvis så kan den fortsätta ända till 500 eller 1000?
Och en utökning på Aquaman, att man tar endera flera unika zoner i vattnet eller att man tar x antal zoner i vattnet, det kan då vara samma.
Lade ett förslag på en greed-zone medalj för ett tag sedan en medalj när man tagit samma zon 1000ggr, får väl lägga nytt förslag när jag närmar mig 1500ggr 8-)
Image
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”