Zonförslag Karlstad

Moderator: Zonemakers

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Zonförslag Karlstad

Post by DIProgan »

En revisit kanske skulle ge mer poäng för varje gång snarare än mindre *ide*
Running the third-party project https://turfbridge.com
Barbapapan
Posts: 20
Joined: 28 Apr 2013 22:12
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zonförslag Karlstad Wallen

Post by Barbapapan »

Fortfarande så är det för glest mellan zonerna och områden zonerna ligger på, så lösningen är i så fall att lägga zonerna tätare där dom redan ligger idag. Ser gärna att det fördubblas för alla spelares skull, har själv försökt rekrytera spelare och visat dom på mobiltelefon hur det fungerar men intresset svalnar när dom inser att en liten promenad ner till affärer inte ger så mycket och att dom har barn att ta hand om på egen hand. Upplever själv samma problem men då jag jobbar på annan ort får jag mig dock lite egen tid och passar på med några timslånga promenader till och från jobbet. Men väl här hemma i Värmland lockar det inte alls lika mycket att komma ut och röra sig på samma sätt då tid inte existerar och zonerna ligger ganska långt bort för att få med sig familjen utanför Färjestads område. Vintertid går det inte alls, man tar en zon om man råkar gå förbi den. Fler zoner skulle ge fler spelare och mera spelande, ekvationen är ganska enkel. Det handlar om att marknadsföra dvs locka spelare att testa på och få dom intresserade. Vill en affär sälja choklad bygger man ett berg med choklad och sänker priset något samt att man placerar chokladen framför näsan på kunderna, gärna i deras väg. Vill man sälja flera speciellt utvalda produkter följer dessa på samma sätt i butiken efter chokladen. Samma sak gäller zonerna.

Lilla embeoo, ska du gå till överdrift i dina svar råder jag dig att inte svara alls. "Eller hur tänkte du att det skulle gå till, floder med zoner?".
/ BARBAPAPAn , KARLSTAD
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zonförslag Karlstad

Post by tomtebloss »

Kan vara en lösning, men då vi måste skapa lika mycket zoner till alla så lär det väl bli samma problem igen? Eller menar du att det saknas 300z i Karlstad enbart? Förhoppningsvis lockar det fler spelare som du säger. Tyvärr kommer det inte skapas mer tid till turfandet på grund av den här lösningen. Det blir mer poäng på kortare tid, men om alla ska få lika tätt i hela landet så blir det i slutändan de som har mest tid som vinner.

Jag ser hellre mer utveckling på spelet runt om. Tex lagspel, ta zoner tillsammans, uppdrag, regionsinriktade belöningar osv. Alltså mer som för den stora massan. Att de som tar en zon lite då och då får lite mer val än att nöta samma zoner om och om igen. Alla har inte samma möjlighet till fritid eller att resa.

Nu är jag tyvärr väldigt off topic, men kontentan på mit svar var att ösa på med mer zoner inte alltid är den bästa lösningen. Även om det kan vara en bra bit av kakan på vissa problem.
Barbapapan
Posts: 20
Joined: 28 Apr 2013 22:12
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Barbapapan »

Är inte ute efter att det ska ge mer tid men vill vi ha fler zoner måste vi ha flera spela som genererar omsättningen av takeovers och då måste något locka måste skjuta till något extra. Som jag sa i börja fördubbla zonerna i centrala delarna i samtliga städer inom värmland. Tycker många andra städer har sina områden där zonerna ligger på varandra, hinner knappt få upp puls mellan zonerna. Finns det andra vettiga förslag så är ju även det välkommet, men som förälder ser jag det gärna som positivt att kunna ta mig till lekparken och påvägen dit plocka några zoner. Barnens intresse går för mitt men lite möjligheter till kul måste man ju kunna ha.
/ BARBAPAPAn , KARLSTAD
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Maqqan »

Åter till zoner i Karlstad.

Har nu fixat en lika häftig karta som Spix över vart jag kan tycka det saknas zoner i Karlstad och Hammarö. De som är en bit ut på Hammarö tänker jag mer som turistzoner, för dessa har jag lagt in länkar.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... j949jxRsac

En del ligger som förslag i appen, en del inte, helt enkelt för att jag inte varit aktiv tillräckligt länge för att hinna lägga ut alla dessa.

Nu har jag motiverat varför vi ska ha en zon vid CCC också:
http://maqqan.blogg.se/2014/january/lop ... acken.html
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Spix »

Det har hänt lite sen jag senast lade ut min karta med zonförslag, så jag har reviderat den lite för att anpassa till den nuvarande verkligheten. Med zonmakarbyte på gång så är det väl läge att pusha för mina önskemål igen ;)

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... n_aGdrFJDs

Länken ovan öppnar en karta över Karlstad med alla befintliga zoner i rött, mina förslag på gula zoner i gult. Jag har även lagt in några förslag på zoner jag tycker borde justeras lite. Dessa zoner är det egentligen inget fel på, så jag gör därför ingen felanmälan, men jag tror att det skulle bli en bättre placering och trevligare turfupplevelse om man flyttade dem något enligt förslaget. Dessa har jag markerat i blått med en pil från originalzonen.

Klickar man på ett förslag så får man upp en text med motivering till förslaget/flytten, och några förslag har jag bifogat foton till. Visserligen foton från en grå novemberdag, så de kanske inte är bästa möjliga reklam för läget, men de ger förhoppbibfsvis en liten hint om hur bra platsen verkligen är 8-) Jag skall försöka komplettera med fler foton framöver.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Wallen »

Jag har editerat lite i de zoner spix föreslog justering på och följt förslagen förutom för HagaBridge. Denna zon flyttade jag i motsatt riktning.... så hoppas den funkar där. Sen vill jag inte strössla så här några dagar innan ny zonmakare tar över så jag nöjde mig med en liten avskedspresent. Den ena enligt förslag från Spix och den andra med inspiration från Spix och Maqqan men med egen touch som kommer vid lunch ca.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Maqqan »

Trevligt med lite flyttade zoner och nya inslag, lite synpunkter på dessa ifrån min sida.

Hagaslussen
Mycket bra flytt Spix men jag skulle vilja redigera den ytterligare enligt nedan. Detta för att man ska kunna ta den med båtbussen under sommaren då man slussas igenom här. Man kan även ta den när man passerar slussen men inte om man har >30s taketid och därför tycker jag att den ska breddas över hela slussen. Sen kan den även breddas lite över kanalens kanter ifall man ni inte kommer med båten.

Image

Med referens till Kajowis tidigare önskemål om en zon för båtbussarna.

CCCview
Trevligt att äntligen få en zon med anknytning till CCC men jag är inte riktigt förtjust i placeringen, har du missat min ide och motivering av zonplaceringen bredvid CCC Wallen? Jag skulle även tycka om en rokad av zonerna placerad i närheten när vi ändå är igång.

Image

KarlstadCCC alt Lightbridge, motivering http://maqqan.blogg.se/2014/january/lop ... acken.html
Stonebridge, motivering http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96stra_bron
GreengubbGym, motivering http://www.vf.se/nyheter/karlstad/nytt- ... gubbholmen , en anledning till flytten är att den nya zonen på Stenbron ligger för nära men även för att dagens placering är en vid en favoritbänk för stadens a-lagare så jag skulle föredra att placera den vid det nybyggda gymmet.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Wallen »

Egentligen skall felanmälan på zoner göras på http://issues.turfgame.com/ men ok jag kör här denna gång.

Hagaslussen: Borde jag tänkt på och zonen nu moddad så den går ta från båt i slussen. Fråga angående breddning. Visst kan man passera över slussportarna? Det ser ut så iaf och skulle ju göra zonen mer speciell... men om inte det går passera över slussportarna likt en bro så breddar jag mera.

CCCview: Jag tyckte det var lämpligare att göra andra sidan mer begärlig för turfande före att förtäta centrala delarna mer just nu. Tingbridge är dessutom så nära att det blir under 200m gränsen om jag lägger en zon på CCCbron, eller vad man vill kalla den..., men kan ju vara möjligt i framtiden om man flyttar lite Tingbridge norrut.
Jag lämnar till kommande zonmakare att titta på de andra delarna du nämner då det inte krävs några akuta åtgärder. Den som tar över måste ju få något att göra...
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Karlstad

Post by Maqqan »

Jodå, det går att ställa sig på slussen så länge GPSen inte hoppar runt borde man kunna plocka den därifrån

Skickat från min LT26i via Tapatalk
Post Reply

Return to “Värmland”