Åsele

Moderator: Zonemakers

User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Åsele

Post by SaLa »

Jag tycker att metropolen Åsele borde få nån zon. :)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Åsele

Post by Dusty »

Några turfare lär väl komma till Åsele Marknad..

Kanske lika bra och slänga in en zon i Dorotea också :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Tror att Åsele snart får tillökning av antalet turfare så puffar för fler zoner än fem på orten!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Åsele

Post by Byggaren »

R@W wrote:Tror att Åsele snart får tillökning av antalet turfare så puffar för fler zoner än fem på orten!
Jasså. Ska du flytta ?
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Någon med samma turfnamn som jag har flyttat dit :) Kollat in zonerna och det finns lite utrymme för fler... Det har växt träd genom de små broarna som går till zonen vid älven, bild kommer sen.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Åsele

Post by Byggaren »

R@W wrote:Någon med samma turfnamn som jag har flyttat dit :) Kollat in zonerna och det finns lite utrymme för fler... Det har växt träd genom de små broarna som går till zonen vid älven, bild kommer sen.
5 zoner känns lagom i en liten ort där zonerna tas 2ggr/månad...
Kan du ordna mer aktivitet så kan jag ordna fler zoner.
Men visst nån flyttpresent ska du få ;-)
Felanmälningar av zoner via issues tack :-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Nu har vi ju haft Battle of Åsele idag så hoppas ju på några fler! Prövar att övertala alla jag träffar.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Jag har lite svårt att förstå den återhålsamma hållning mot mindre orter nu när vi fått 250 / 0 systemet. Vi som bor i norr har relativt lite zoner och det är framförallt väldigt långt mellan de olika orterna. Arjeplogs kommun där jag bodde tidigare är dubbelt så stort som Skåne till ytan. Åsele är inte heller litet till ytan eller särskilt centralt beläget.

När jag bodde i Arjeplog fanns det fem zoner när jag flyttade dit, 13 zoner efter ett år och det är en fullt vettig siffra. Och månaden efter man flyttar börjar nån annan jäkel turfa där för fullt så man missar rallyt.

8 zoner i Åsele när det är allt man har att leka med känns mmmmmm att man vill kunna turfa lite mer. Bara för att turf är kul :) Kan inte klättra högt upp på listan över placeringar även om man revisitar allt vad det bara går.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Åsele

Post by Byggaren »

R@W wrote:Jag har lite svårt att förstå den återhålsamma hållning mot mindre orter nu när vi fått 250 / 0 systemet. Vi som bor i norr har relativt lite zoner och det är framförallt väldigt långt mellan de olika orterna. Arjeplogs kommun där jag bodde tidigare är dubbelt så stort som Skåne till ytan. Åsele är inte heller litet till ytan eller särskilt centralt beläget.

När jag bodde i Arjeplog fanns det fem zoner när jag flyttade dit, 13 zoner efter ett år och det är en fullt vettig siffra. Och månaden efter man flyttar börjar nån annan jäkel turfa där för fullt så man missar rallyt.

8 zoner i Åsele när det är allt man har att leka med känns mmmmmm att man vill kunna turfa lite mer. Bara för att turf är kul :) Kan inte klättra högt upp på listan över placeringar även om man revisitar allt vad det bara går.
Kul att det kom en ny iaf till Arjeplog och tog över :-) Angående mer zoner så bara för att vi har 0pph-zoner nu så ska vi inte dränka byarna i dom. Det är fortfarande antalet turfare som styr i huvudsak. I just Åsele är det väll en till som turfar o det är ju bra. För om det bara är en enda som det var i Arjeplog så spelar det ju ingen rol hur många zoner det finns. Det blir ju ändå bara revisits som är möjliga när alla är tagna en gång. Men visst vi kan ha fler nu än tidigare. Åsele fick 3 nya nu kring jul och har 8 nu. Kan nog vara dax för några fler snart. Ska se över det.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Dränkas behöver det verkligen inte göras men ett par till skulle vara kul. En del av det nya zonerna har 18 takes och revisits sen de kom efter nyår så de kommer då till användning i alla fall :) Vill understryka att jag inte tycker att Åsele borde ha 50 zoner; men att det är kul att turfa och det blir mycket roligare med några fler på rundan. Tack för feedback och de zoner vi fått!
Post Reply

Return to “Västerbotten”