Smedby

Moderator: Zonemakers

sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Smedby

Post by sune »

Rabbadabb!

Nu när alla "förorter" till Kalmar fått zoner utlagda så tycker jag det är
dags för "mitt" Smedby att få massor. Jag tackar i förväg!!

/sune
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Smedby

Post by tomtebloss »

Det ska nog kunna lösas framöver.
sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Re: Smedby

Post by sune »

Tjenare Tomten!

Vet inte vad du tycker om att jag tagit mig friheten att göra en karta över Smedby med utlagda zonförslag men här har du lite länkar till det "hele".
Det är en förbannat bra runda....asfalt, grus och gräs. Här ute i Smedby är det inte såååå trafikerat men det flesta zonerna går att nå via cykelvägar!!

Hör av dig och säg vad du tycker.

/Sune

sune.jerner@gmail.com
sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Re: Smedby

Post by sune »

Use this link for sharing the map:
http://www.MapFab.com/map/GdQ/TurfZoneriSmedby

Use this link for sharing the map (version optimized for mobile devices):
[QR-Code] http://www.MapFab.com/map/mobile/GdQ/TurfZoneriSmedby

Use this link to edit the map (bookmark the link):
http://www.MapFab.com/editor/29dbc3d7-2 ... 499d2eda47
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Smedby

Post by tomtebloss »

Läskigt många förslag på parkeringar och liknande. Jag får anta att det var svårt att placera exakt så som du tänkt dig. Mitt i en rondell är sällan bra, om det inte finns en gc-väg i mitten med övergångställe.

Annars var det några riktigt fina guldkorn i förslagen.
Ej bilturfare

Re: Smedby

Post by Ej bilturfare »

tomtebloss wrote:Läskigt många förslag på parkeringar och liknande. Jag får anta att det var svårt att placera exakt så som du tänkt dig. Mitt i en rondell är sällan bra, om det inte finns en gc-väg i mitten med övergångställe.

Annars var det några riktigt fina guldkorn i förslagen.

Sune gillar ju att bilturfa, så det är nog därför han har lagt många så han slipper stiga ut ur bilen. :lol:
sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Re: Smedby

Post by sune »

...haha..bilturfarsune..haha

Angående zonernas placering så kan jag ändra på det men jag lade dem där dom ligger inte för att man ska kunna ta dem från bil utan för att de följer en jädra bra CYKELSLINGA, inget annat. Alla zoner jag lagt ut går ju att flytta lite hit o dit och de kan ändå hamna ungefär rätt och kan ha samma namn. Vill du att jag flyttar dom så naturligtvis gör jag det.

/Bilturfarsune
sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Re: Smedby

Post by sune »

DU som lade kommentaren angående mina zonförslag i Smedby kan väl vara så vänlig tala om ditt Nick så kan vi kanske möta upp och ta ett snack!?

Ha det
sune
Posts: 21
Joined: 19 Aug 2012 09:17
Country: Sweden

Re: Smedby

Post by sune »

Har ändrat på alla zoner UTOM SeGamlaEken som redan existerar! Hoppas det passar lite bättre.
Förstår att den som tycker att jag gillar att bilturfa faktiskt tror det. Djävligt klumpigt utplacerat av mig. Gjorde det alldeles för lätt för mig, sorry. Nu tycker jag däremot att det ser betydligt bättre ut.
Fick ta bort GamlaStation för det blev lite tätt.

Skulle nu inte alla zoner hamna PRECIS där dom borde hamna som går det väl att flytta dom. Det har vi ju fått gjort förut!?

/ Sune
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Smedby

Post by tomtebloss »

Nejdå. Från min sida var det inte så hårt menat och du hade inte behövt flytta dem. Jag vet att du cyklar mycket. Namn och placering avgör ju vi zonmakare som sagt. Så storlek och placeringar kan nog komma att ändras en del. Det ska ju trots allt fungera på vintern helst också. Inte alla ska vara lika lätta förstås. Någon lätt bilzon kan också finnas.
Post Reply

Return to “Kalmar”