[REQ] Seriespel

User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: [REQ] Seriespel

Post by Velocipedryttaren »

Fördel med att inte veta något om kodknackning är att man kan önska sig ALLT ;-)
I slutändan är det ju du som gör jobbet och ser hur mycket tid och serverplats/kraft som behövs, tycker du har gjort ett i grunden bra seriespel som är skoj att vara med i.
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Seriespelet fungerar bra. Låt oss inte krångla till det med t ex kvalspel. Att serier kan bli lite ojämna är en del av charmen. I andra sporter inträffar samma sak.

Dessutom har bästa 3an redan nu en hygglig chans att gå upp. Spelare väljer att hoppa av eller pausa. Jag har tidigare gjort det. Åtminstone två gjorde det nu senast. Därmed gick GefleEU upp i div 1. Denna chans räcker. Avhopp lär knappast minska.

Den enda ändring jag vill se är att 3 åker ur eliten i st f 2.

Tack knegge och Jimo för ett jättebra jobb!
Image
User avatar
bubblan
Posts: 209
Joined: 03 Mar 2013 13:16
Country: Sweden
Location: King of Södermalm

Re: [REQ] Seriespel

Post by bubblan »

Snart mars och januariresultatet ännu inte ute.
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Det smet iväg bland loggar och databaser. Vi hoppas att det går att hitta så vi kan få upp det asap.

EDIT: Tadaaah! :-)
BAx

Re: [REQ] Seriespel

Post by BAx »

Hej vann min grupp i div 4 med drygt 80 000 poäng och borde bli flyttad till div 3 men jag finns inte längre med Vad har hänt ? Hälsningar BAx
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Avsåg att skriva följande i ett PM (Privat Meddelande) till dig men du verkar inte ha någon användare på forumet så det gick inte. Så det blir den offentliga vägen.

Du hade tryckt på länken "Request to leave competition" i inloggat läge. Efter det har det stått där länken var att du var på väg att lämna tävlingen/seriespelet. Systemet (som är halvautomatiskt) rensar vid omgångsskiftena ut de som angivit att de vill lämna. Du anmälde dig 25 januari och kom med i div4 till februariomgången. Den 15 februari tryckte du på länken att du ville gå ur (enligt loggarna). Du tryckte aldrig på ångra och således ströks du nu till marsomgången. Jag kan i detta läge inte sätta in dig i Div3 men eftersom detta inte var din avsikt så kan jag erbjuda dig att slumpas in i en Div4 nu direkt trots att omgången redan startat.

Vänligen
Jimo

Och till er andra som läser detta: Jag kastar tärningen väldigt snart om det blir aktuellt :-)
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Vi har, med anledning av ovanstående, förtydligat informationen om man begär att få lämna seriespelet (varför man nu vill det). Om du trycker på länken för att lämna kommer det på förstasidan stå "YOU HAVE REQUESTED TO LEAVE THE COMPETITION!". För att ångra går man in på "my profile" och klickar på "Cancel request to leave competition" innan omgångsslut.
BAx

Re: [REQ] Seriespel

Post by BAx »

Ja gärna Kasta tärningen
Hälsningar
BAx
Drini
Posts: 10
Joined: 17 Aug 2014 10:58
Country: Sweden

Re: [REQ] Seriespel

Post by Drini »

För att göra anmälan smidigare kan man ju göra en simpel registrering,

Steg 1) räcker med ett fält för email där man får fylla i sin turfmail.
Steg 2) Dit skickas sedan ett klassiskt aktiveringsmail om emailen finns tillgänglig via api:t
Steg 3) Användaren bekräftar att hen äger mailen, och får fylla i önskat lösen. Användarnamnet kan tas från api:t
Steg 4) Ett litet loginformulär.

Då kan alla oavsett om dom har en gmail/android/iphone etc anmäla sig enkelt och ni slipper allt med manuella registrering och sånt där. Har ni inte tid och php är backend hade jag kunnat göra det om jag fick en kopia av sidan =)

Förövrigt tycker jag det verkar väldigt kul med ett seriespel.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: [REQ] Seriespel

Post by Jimo »

Knegge informerad.
Post Reply

Return to “Tredje Part”